ארץ נפלאה וייחודית הממוקמת במרכז אסיה. חלק מנתיבי דרך המשי עברו בה לאורך 2000 השנים האחרונות. ארץ של נופים נפלאים, עמקים מוריקים, פסגות מושלגות, שפע נחלים ומעיינות, וצמחייה עשירה, החיבור עם הטבע הוא עוצמתי במיוחד. ארץ בה התרבות והמסורת שמורים היטב עם הכפריים והנוודים מסבירי הפנים ודרכם נלמד מעט על אורח חייהם. נרגיש לא פעם, כי הזמן עצר מלכת, נאכל ונשתה ממטעמי המארחים, נתפעל מהלבוש המסורתי הצבעוני ונהנה עד שלא נרצה לחזור…

תוכנית הטיול

יום 1 – טיסה מישראל לקירגיזסטאן - בישקק

נטוס לבישקק (Bishkek) בירת קירגיזסטאן דרך יעד ביניים.

יום 2 – נחיתה בבישקק ונסיעה ל"פנינה" של קירגיזסטן

ננחת בבוקר בבישקק, נחצה את ביקורת הדרכונים ונפגש עם המדריך. נסע מרחק של חצי שעה עד לעיר ונאכל ארוחת בוקר, משם נתחיל להכיר את ארץ ההרים השמיימיים. נצא מבישקק לכיוון מזרח אל עבר רכס הטיאן שאן, נעבור מעבר הרים ונמשיך לכיוון האגם האלפיני השני בגודלו בעולם – אגם איסיק קול Lake) Issyk Kul), אותו נקיף מצפון לצד רכסי ההרים המושלגים שסביבו. בשעת אחר הצהריים לקראת ערב נגיע לקרקול (Karakol), עיירת המטיילים החשובה של קירגיזסטאן. נערוך התארגנויות לקראת הטרק ונפריד את חפצינו האישיים שיועלו בטרק הראשון על גבם של הסוסים. נאכל ארוחת ערב במלון שמארח אותנו ונפרוש לישון מוקדם.
לינה במלון בקרקול.

יום 3 – תחילת הטרק – עמק ג'רגז

נקום מוקדם, נאכל ארוחת בוקר, נתארגן על הציוד ונעזוב את המלון שישנו בו, נעלה על הרכב ונפרוק בנקודת המוצא לעמק ג’רגז (Jergez) שם גם נפגוש את הסוסים שילוו את המסע. נתחיל לצעוד דרך הכפר שנמצא ממש בפתחת האפיק. מהרגע שנצא מהכפר העליה תתנהל במתינות יחסית באזור ירוק וללא קושי טכני. בחלקו התחתון של האפיק נפגוש לראשונה את היער המחטני שמאפיין כל כך את העמק והמדרונות הנמוכים יותר ברצועת הגובה הזאת של ההרים. נחלוף על פני מחנה יורטים עד שנגיע לנקודה מחוץ ליער ולצד נחל יפיפה בה ייפרס המחנה שלנו. נאכל ארוחת ערב בתוך אהל חדר האוכל ונקבל תדריך למחר, לאחר מכן נוכל נפרוס את השק”ש בתוך האהל האישי ונהנה מליל השטח הראשון שלנו בטיול.
לינה במחנה אהלים בעמק ג’רגז.
מרחק הליכה: 14 ק”מ.
שריפת קלוריות: טיפוס של 800 מ’.

יום 4 – אגמי בוז אוצ'וק

נתעורר באור הבוקר המוקדם,  נקפל את הציוד ונמשיך מעט במעלה העמק בצידו המזרחי של הנהר. נעבור את הפאס הראשון שלנו בטרק בגובה 3516 מטר ונעפיל את יובליו הגבוהים של עמק בוז אוצ’וק (Boz Uchuk) שבקצהו התחתון יושב כפר הקרוי על אותו שם. משם נרד ונעלה דרך שלוחות על קו גובה דומה עם מעט ירידות ונעלה לכיוון קבוצת האגמים האלפינים של העמק היושבים בגובה של 3350 מ’. שלושתם יושבים בתוך גומחת אמפיתאטרון שמוכרת ככזאת שנוצרה בעקבות תנועה של קרחון גדול שישב באותה נקודה ועיצב את הנוף הסלעי כמו שאנחנו פוגשים בו היום. נהנה מהנוף ונהלך בין האגמים, כשיתחיל להחשיך נתכנס למקום הלינה שלנו הנמצא באזור שטוח יחסית לצד גדת אחד האגמים, נהנה מאויר ההרים הגבוהה ואחרי ארוחת הערב נפרוש לשנת ישרים.
לינה במחנה אהלים ליד אגמי בוז אוצ’וק
מרחק הליכה: 16 ק”מ.
שריפת קלוריות: טיפוס 500 מ’.

יום 5 – עמק טורגון אק סו

נתעורר לנוף הכי יפה בעולם, נביט דרומה ונצפה במראה בו האגמים משקפים גוונים כמעט סוריאליסטיים של טורקיז וכחול, ומלאים בהשתקפויות של ההרים שמסביב. הנופים, האור והצבע יהיו ככל הנראה השיא הוויזואלי של הטרק הראשון. אחרי שנעזוב את סביבתם נרד מזרחה, נחצה אוכף בראש השלוחה שמפרידה בנינו ובין הפאס של בוז אוצ’וק בגובה של 3362 מטר. נטפס אליו במתינות ונרד מעברו השני. מראות עמק טורגון אק סו (Türgön Ak-Suu) יפתחו מולנו במלוא הדרם. העמק הרחב ביותר ברכס משמש גם כציר שהוביל בתקופה הסובייטית לעיירת הכורים אינלצ’ק שיושבת הרחק בסמוך לגבול הסיני. נכנס שוב לאזור המיוער ונתגלגל מטה. נחצה את הנהר על גשרון עץ כשמיד לאחריו נפגוש את הרכב המשותף. כשנצא מהעמק המרשים נמשיך בנסיעה כשבשעות אחר הצהריים נגיע חזרה אל העיר קרקול, שם נהנה מחדש ממקלחת חמה.
לינה במלון בקרקול.
מרחק הליכה: 13 ק”מ.
שריפת קלוריות: טיפוס 250 מ’, ירידה 700 מ’.

יום 6 – יום בקרקול - שייט באגם

נתעורר ליום רגוע, אחרי ארוחת הבוקר נצא לסיור עירוני במקומות שדרכם ניתן להכיר עוד קצת את התרבות המקומית. נפתח את הבוקר בביקור בקתדרלה הפרובוסלבית הרוסית הקרויה על שם השילוש הקדוש. הכנסייה בנויה תחת מבנה עץ מרשים ומשרתת את הקהילה הרוסית המקומית המצומצמת שבחרה להישאר באזור לאחר פירוק ברית המועצות. נמשיך לביקור במסגד הדונגני , הבנוי בסגנון פגודה סינית ושייך לדונגנים, קבוצה אתנית סינית מוסלמית שנמלטה לקירגיזסטאן לפני יותר ממאה שנה. נלך לבקר בשוק העירוני של קרקול ונטעם ממנת הדגל של העיר – האשלנגפו, מרק אטריות קר שנעשה בסגנון דונגני ומוגש כמזון מהיר. נאכל ארוחת צהריים ונמשיך בנסיעה ברכב משותף למזח הסירות בפריסטן (Pristan) שם נעלה על סירה גדולה וממונעת לשייט במימי אגם איסיק קול המדהים, כשבבטן הסירה מחכה לנו סאונה רוסית (בנייה) שאפשר להיכנס אליה, ומיד לאחר מכן לקפוץ ולשחות במימי האגם ליהנות מאוירת חופשה. נשוב לחוף וניסע חזרה למלון שלנו בכדי להתארגן לקראת הטרק שנצא אליו למחרת ולקבל כל אחד מסטאז’ איכותי ממעסה קירגיזי/ת בחדרו. אחרי המסאז’ נעביר את הערב בארוחה נהדרת אצל משפחה מקומית בארוחת מנות ייחודית בתוספת אלכוהול איכותי.
לינה במלון בקרקול.

יום 7 – עמק ג'טי אוגוז

נקום מוקדם ונצא בנסיעה לפאתי העיר לביקור בשוק בעלי החיים, שם רועים וסוחרים מכל רחבי קירגיזסטאן מתאספים אחת לשבוע. חוויה יוצאת דופן שאיננה עשויה לבעלי לב חלש, אבל כזאת שממחישה באופן חיי ונושם נדבך חשוב ולא מתחנף בתרבות המקומית. לאחר שנסיים את הביקור נחזור למלון לאכול ארוחת בוקר, נתארגן על הציוד ונעזוב את המלון שישנו בו. נעביר את ציודנו לפורטרים ונצא בנסיעה יחד עם הצוות המקומי לכיוון עמק ג’טי אוגוז (Jeti Ogüz) ותחילת הטרק בשמורת קרקול המפורסמת. נעצור מול צוק ‘הלב השבור’ ורכס ‘שבעת השוורים’ כפי שמוכנים בפי המקומיים. אלו הם סלעי אבן חול אדומה אשר תהליך הארוזיה יצר בהם צורות מונפשות שנקשרו באגדות מקומיות, שם נתחיל את הליכתנו ביום הליכה קצר יחסית (כ-6 שעות) במרחב מישורי באופן יחסי אם כי בעליה, נעבור דרך מחנות רועים לאורך הדרך ולאט נתרחק מכל נקודת ישוב וציוויליזציה. נפרוס את המחנה ללילה בנקודה יפה ליד הנחל ושאליו זורמים פלגים רבים שילוו אותנו מחר.
לינה במחנה אהלים מתחת לטלטי פאס.
מרחק הליכה: 10 ק”מ.
שריפת קלוריות: טיפוס של 800 מ’.

יום 8 – מעבר ההרים טלטי

לא הרבה אחרי שנעזוב את המחנה נתחיל את הטיפוס לכיוון פאס טלטי (3750 מ’) החשוף והמרוחק. העלייה מתונה באופן יחסי אך הדרך משתנה באופייה לאורך יומו הארוך ביותר בטרק. מתחילה באזורי מרעה ירוקים ומעפילה לאט אל הטווח האלפיני המרשים, שם נתחיל להיחשף לפסגות המושלגות מסביב, אל לרגע בו נפגוש את הפאס (מעבר ההרים) שיאפשר לנו את החציה חזרה אל סביבה ירוקה יותר מהצד השני. הדרך נצמדת ברובה לגדה הדרומית של הנחל ויורדת במתינות בספרטינות קלות דרך חורש אשוחי לעמק קרקול. ההליכה בעמק קלילה ומהנה ולא דורשת מאמץ. נופי המדרונות התלולים והיער שמכסה אותם הם בגדר תענוג טבעי ממכר. לקראת אחה”צ נגיע למחנה שלנו, שם יפתחו לכבודנו את המחנה.
לינה במחנה אהלים בעמק קרקול.
מרחק הליכה: 14 ק”מ.
שריפת קלוריות: טיפוס של 750 מ’ ירידה של 1,200 מ’.

יום 9 – אגם אלא קול

עם בוקר נוכל להיווכח ליופיו של עמק קרקול, המהווה את מרכז השמורה של רכס הטרסקי אלטו ולא בכדי. בקצה העמק נוכל לראות את פיק קרקול (5216 מטר) וכן את היערות שמכסים את המדרונות מסביב. לפנינו יום נוסף במגמת עליה, נעזוב את המחנה שלנו, נחצה גשר לצדו המזרחי של הנהר ונתחיל בעליה. תחילת העלייה מטפסת דרך היער ובסופה נפגוש בבקתת סירוטה, מבנה עץ קטן שמשמש כמחסה בלבד. משם נעלה לכיוון אחד האגמים האלפינים הכי יפים בעולם – אגם אלא קול (Ala-Kul) שיושב בגובה 3600 מ’ ועומקו מגיע עד 70 מטר. סביבתו משופעת בסלעים ובהיקפו מתנשאים צוקים אנכיים, אוויר קריר וצלול עוטף את האגם שצבעו טורקיז עז. נמשיך לעבר פס אלא קול משם נחזה במראהו המרהיב של האגם מגובה 3,900 מטר, נקודה שידועה כאחת מתצפיות הפנורמיות היפות של קירגיזסטאן כולה. אם יתמזל מזלנו נחשף לרכס ההררי כולו ולפסגות שמעטרות אותו. נפרד מנקודת התצפית לשלום ונרד ירידה תלולה אל עבר מקום הלינה שלנו הנמצא בראש ערוץ קלדיקי (Keldike), בסמוך לנחל שמתחיל לזרום מהשלוגיות הרבות בגובה כל הדרך אל העמק אליו נגיע מחר.
לינה במחנה אהלים בערוץ קלדיקי.
מרחק הליכה: 11 ק”מ.
שריפת קלוריות: טיפוס של 1,350 מ’ ירידה של 670 מ’.

יום 10 – אלטין ארשאן

יום יחסית קל בו נתעורר באזור גובהה והמשכו בירידה של כל ערוץ קלדיקי עד עמק אלטין ארשאן (Altyn Arashan). נחצה את הנחל פעם אחת ונדלג בפעם האחרונה בין המרחב האלפיני הגבוה אל העמק הנמוך יותר, שם נפגוש מרחוק אסופה של בתי עץ בסגנון כפרי. נתקבל בברכה בגסטהאוס אותו מנהלת משפחה מקומית ונעביר את היום בסביבה המדהימה המוקפת חורשות מחטניים. ננצל את ההזדמנות לטבילה במעיינות החמים שם נרגיע את השרירים שעבדו קשה בימים האחרונים, האמיצים יותר יתנסו בשיטה הסקנדינבית ואחרי חימום הגוף במים יטבלו גם בנהר הקר לאיזון הטמפרטורות וזרימת הדם בגוף. נערוך הליכות אחרונות ונהנה מהנוף. לקראת ערב נחזור לכיוון הבקתה שם נאכל ארוחת ערב.
לינה בבית הארחה קטן בלב עמק אלטין ארשאן.
מרחק הליכה: 10 ק”מ.
שריפת קלוריות: ירידה של 700 מ’.

יום 11 – קרקול - בישקק

נתעורר למראה המדהים של העמק הירוק, נאכל ארוחת בוקר ונפרד מהנופים והשקט שהיה סביבנו בימים האחרונים ונעלה לרכב סובייטי לחוויה מטלטלת ומהנה במורד העמק עד לכפר אקסו (Ak suu), ומשם לקרקול בכדי לאסוף את הציוד שהשארנו שם. נחליף רכבים ונתחיל את הנסיעה חזרה לעבר עיר הבירה במסע לחופו הצפוני של אגם איסיק-קול. נאכל ארוחת צהריים בדרך ולאחר ההגעה לבישקק נגיע למלון וננצל את אחה”צ לסיור וארוחת ערב.
לינה במלון בבישקק.

יום 12 - בישקק - תל אביב

נקום לפנות בוקר וניסע לשדה התעופה מאנאס (FRU) לטיסה חזרה ארצה דרך יעד ביניים.

דגשים

• עשויים לחול שינויים בתוכנית הטיול עקב החלטת השלטונות, מגז האוויר ו/או החלטת המדריך בשטח.
• במהלך ימי הטרק, הלינה באוהלים, אין מקלחות מלבד לאמיצים שיכנסו לרחצות בנהר או באגמים.
• המלונות בבישקק ובקרקול בהם נשהה הם מלונות נוחים.
• הטיול מתאים למיטיבי לכת בלבד!, הליכות של 10-16 ק”מ ביום הכוללות עליות וירידות תלולות.
• שימו לב במהלך הטרק נלך עם תרמיל יום. הציוד האישי עובר ממקום למקום באמצעות פורטרים/סוסים. בטרק הראשון – הציוד יעבור על גבי סוסים, בטרק השני הציוד יהיה על גבי פורטרים, לכל מטייל יהיה מותר להביא עד 10 ק”ג.
• בלילה שבו נלון באלטין ארשאן – נכנס למעיינות חמים וניתן גם להתקלח במקום.

עלות

2,120$ למשתתף, בקבוצה המונה 16 משתתפים ומעלה (לא כולל כרטיס טיסה).
* בקבוצה המונה 12 – 15 משתתפים תוספת של 150$.
* מינימום 10 משתתפים לקיום הטיול.
** תוספת למטייל בחדר יחיד – 150$.

המחיר כולל

• לינה: בבישקק וקרקול מלונות, בטרק לינה באוהלים זוגיים טובים, לילה אחד במבנה באיכות ירודה באלטין ארשאן ולילה נוסף באוהל יורטה מיוחד.
• כלכלה מלאה לאורך כל הטיול. במהלך הטרק ארוחות צהרים יהיו פיקניק.
• תחבורה מקומית בהתאם לתוכנית וגודל הקבוצה.
• מדריך ישראלי
• מדריך קירגיזי מקומי לכל אורך הטיול.
• כניסות לאתרים ושמורות טבע בהתאם לתוכנית.

המחיר אינו כולל

• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• טיסות בינ”ל לבישקק וחזרה (כ – 800$, מחיר סופי בעת הכירטוס).
• מים מינרלים / שתיה קלה / אלכוהול.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• כל הוצאה נוספת שאיננה כלולה בתוכן המפורט ואינה מוזכרת בסעיף “מחיר הטיול כולל”.
• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.

תנאי ביטול

שבועיים ממועד ההרשמה ובתנאי שביטול העסקה לא חל בתוך 60 ימים לפני מועד הטיול וטרם נרכשו כרטיסי הטיסה – ללא דמי ביטול.
עד לרכישת/אחרי רכישת כרטיסי הטיסה ועד 81 יום לפני היציאה לטיול – 200$ בלבד.
מרגע רכישת כרטיסי הטיסה ועד 81 ימים לפני היציאה לטיול :  250$ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 80 ימים ועד 51 ימים לפני היציאה לטיול : 350$ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 50 ימים ועד 36 ימים לפני היציאה לטיול : 500$ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 35 ימים ועד 21 ימים לפני היציאה לטיול : 750$ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 20 ימים ועד 15 ימים לפני היציאה לטיול : 900$ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ – 14 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא המחיר.

*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

*אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות / קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם טיולי רדיוס, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

תנאי תשלום

1. מקדמה ראשונה – 2,500 ₪ (בעת ההרשמה).
2. יתרת התשלום– 14 יום לפני היציאה לטיול, בכרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- תשלום אחד ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אופיר טורס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

5 / 5. 99