ארץ הג’ונגלים ירוקי העד ומדבריות הלבה, ארץ הרי געש נישאים ונהרות רחבים, ארץ ממלכות המאיה האדירות והעתיקות, ארץ הכנסיות והשמאנים- ארץ כל צבעי הקשת.
מבטיחים לכם הנאה מטריפה וצרור חוויות בלתי נשכחות.
קראו בעיון את תוכנית הטיול, והצטרפו אלינו לטיול מקסים בגוואטמלה – טבע ותרבות המאיה.
בהדרכת שוקה רווק.

מדריך הטיול

יפורסם בהמשך

תוכנית הטיול

יום 1 - נחיתה בגוואטמלה סיטי – אנטיגואה

נחיתה בגוואטמלה סיטי ונסיעה לאנטיגואה.
נתארגן ונצא לארוחת ערב מקומית ב ” Posada de Don Rodrigo” ונצפה בהופעה חייה של ה Moros – ריקודי עם מסורתיים מקומיים.
לילה באנטיגואה.

יום 2 – אנטיגואה – אגם אטיטלן – סאן פדרו

לאחר ארוחת הבוקר נטייל כל היום באנטיגואה, הבירה הספרדית הקולנאלית העתיקה שנשתמרה בתכנונה ובמבניה העתיקים, הפאסדות הצבעוניות, החצרות הפנימיות, הגנים והפטיו. בשנת 1972 הוכרזה אנטיגואה כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו ומאז החלו בעבודות שיחזור של המבנים העתיקים. לאחר שנחרבה מספר פעמים על ידי הרי הגעש שסביבה הועברה הבירה לגואטמלה סיטי. בשעת צהרים נעזוב את אנטיגואה וניסע לאגם אטיטלן – זהו אגם יפיפה ואולי אחד היפים בעולם, בצבע  כחול/טורקיז, שנוצר כתוצאה מפעילות וולקנית מהרי הגעש שמסביב. 166 כפרים ציוריים פזורים סביב האגם ובהם בני שלושה שבטים, כולם צאצאי המאיה אך שונים בלבוש, בתרבות ובשפה. בשעות אחר הצהרים המאוחרת ניסע לסאן פדרו.
לינה בסאן פדרו.

יום 3 – הר הגעש סאן פדרו – פאנח'אל

לאחר ארוחת הבוקר נטפס אל הר הגעש סאן פדרו. השביל שלנו עובר בין מטעי קפה ויער עבות, עד לתצפית שחושפת אותנו לנוף מרהיב ולתצפית על אגם אטיטלן (טיפוס של כ- 66  שעות). בנקודה זו נתענג על קפה טוב ועוגיות ונחזור לכפר סאן פדרו, במורד זרם בזלת.
נחצה את אגם סאן פדרו בשייט עד ל-  Panajachel–   זהו כפר מאיה יפהפה בצדו המזרחי של האגם. נבקר ונסייר בעיירה – Panajachel – שנמצאת ב “אזור המאיה”.
לינה ב- Panajache.

יום 4 – שוק בצ'יצ'יקסטננגו – בית הקברות – מקדש – אגם אמטיטלאן

לארוחת הבוקר ניסע בדרך מקסימה אל יום ה”שוק” בעירה צ’יצ’יקסטננגו (Chichicastenangoo), שוק צבעוני וססגוני, לפני שנתפזר לזמן חופשי של קניות צילומים וחוויות אישיות בקרב המקומיים, נבקר בכנסיית סנט תומאס הנמצאת ממש במרכז השוק. זהו מבנה עצום מימדים המשלב את עבודת האל עם טקסי השמאניות האליליים, לאחר שננשום מספיק מריח הקטורת נצא אל זמן “חופשי” בשוק. בשעות הצהרים נפרד מהשוק הצבעוני ונלך אל בית הקברות המרשים ברבגוניות וביצירתיות, אם קצת מזל נחזה בטקס “כיבוד האבות”. את הביקור נסיים בטיפוס במעבי היער אל עבר מקדש מוסתר, בראש גבעה עטורת אורנים. זהו אתר הישות האלוהית – פסקאל אבאח (Pascual Abaj)  עם דמיון מפותח נזהה באבן דמות אדם זועף. נחזור לאוטובוס וניסע דרך סמטאות השוק  לאגם אמטיטלאן (Amatitlan Lake).
לינה במלון  סנטה טראסיטה (Santa Teresita hotel). 

יום 5 – הר הגעש פקיה – קובאן

נקום מוקדם ונצא אל הר הגעש פקיה – (סיור של כ-55 שעות) – הר הגעש פקיה הינו נמוך יחסית, וקל לטיפוס  הוא פעיל אך רגוע ומעלה אדים עדינים מדי פעם. תחילת הטיפוס בשביל מיוער עד לנקודת תצפית אל העמק הירוק שמתחת. מול הנוף הקסום נאכל ארוחת פיקניק בטבע ולאחריה נרד חזרה. מכאן מחכה לנו נסיעה ארוכה לעבר עיירת מחוז – קובאן (Coban).
לילה בקובאן.

יום 6 – מערת הנטיפים לנקין – סמוק שמפיי – רחצה ושחייה בבריכות

נקום מוקדם (05:30) נתחיל נסיעה לעבר סמוק שמפיי ( .(Semuk Champeyyניכנס  לביקור במערת הנטיפים לנקין, זוהי מערה ענקית ומרשימה להפליא, יש בה אולמות עצומים, תהומות ונקיקים ומגוון רחב של נטיפים וזקיפים בשלל צורות. ההליכה היא מעל נהר ענק, שוצף וגועש, הזורם לו מתחת למפלס השביל במערה ופורץ אל פני השטח ממש בכניסה אליה.
נמשיך בטיול ביער עבות אל נהר סמוק שמפיי – בין גבעות גבוהות ותלולות, עטורות יער טרופי מדהים. ביניהן עושה את דרכו הנהר סמוק שמפיי Semuc Champey)) עם בריכות כעין האזמרגד – צלולות וירקרקות, שלוות ונעימות, רחצה ושחיה בכיף.
לילה בקובאן.

יום 7 – שייט אבובים במערת קנדליריאה – שייט מסייצ'ה אל בלה פסיון – טיפוס אל עיר המאיה – סייבל – לאגונה פטאקסבאטון – פוסידה קריב

נסיעה מוקדמת למערות קנדליריאה – Candelarias Cave. – המסלול כולל שיט אבובים על פני נהר רחב ידיים ושוקט. הזרם נושא אותנו בין הגדות המיוערות כשלפתע נפערת מולנו מערה עצומה ונכנסים אל תוך החשיכה, אל בין קירות שמהם גוחנים אל המים מרזבי נטיפים, מערות עמוסות ייצורי פרא דמיוניים, ממותות ענק משקיפות עליך מהצדדים, עופות מוזרים ועוד…
12:00 – בצהריים  נסיעה לסייצ’ה (Sayaxche).
שייט בנהר לה פסיון La Pasion, – שייט בנהר שוקט ורוגע בין עצי מנגרובים ועופות מים.
סייבל Ceibal – טיפוס במדרגות אל עיר המאיה . בני המאיה חיו שם עד בערך 900 לספירה והמסע אל העיר בתוך ג’ונגל עבות. רוב העיר קבור תחת היער העבות ורק בימה עגולה של מצפה הכוכבים והמקדש הראשי נחשפים. ממשיכים ל פטאקסבאטון לאגונה .Petexbatun Lagoon.
לינה בפוסדה קריב Posada Caribe. נתעורר בבוקר עם שאגות קופי השאגן.

יום 8 – אגואטקה רוינז – סייצ'ה – אי הפרחים – אגם פטאן איטצה – לה פלורס

נתחיל את היום בביקור באגואטקה רוינז ((Aguateca Ruins, זוהי עיר מאיה שכוסתה עם השנים  על ידי הג’ונגל. העיר מוקפת במים ויושבת הרחק מנתיבי התיירות העכשוויים. במקום פירמידות הסוגרות על חצר גדולה ומגורי המלך, הצופים אל מגרש הכדורגל. נחזור בשיט לאורך הנהר לסייצ’ה נמשיך בנסיעה אל לה פלורס (אי הפרחים) על אגם פטאן.
לינה בלה פלורס – עיירה קטנה ומקסימה

יום 9 – טיקל – לה פלורס

את כל היום נבלה בטיקל (Tikall), עירם העתיקה של בני שבט המאיה נבקר בפרמידות, המקדשים וארמונות המלכים, אחת החשובות ביותר של בני שבט מאיה, השוכנת במעמקי הג’ונגל. העיר ננטשה במאה ה- 9  לספירה, כוסתה בג’ונגל ונחשפה לפני 150 שנה על מקדשיה וארמונותיה “שצמחו מתוך הג’ונגל”. בו חיים מגוון אדיר של ציפורים, קופים וביניהם קופי שאגן וקופי עכביש, והמון המון צמחיה.
חזרה ללינה בלה פלורס.

יום 10 – ריו דולסה – ליווינגסטון – מצודת סאן פליפה – איזבלה

נסיעה אל עבר אגם איזבל. נצא בשייט מאגם איזבל, הגדול באגמי גוואטמלה, מהאגם יוצא לו הנהר האדיר-  ריו דולצ’ה הנהר המתוק  Rio Dulcee)). זהו נהר עצום שבחלקים מסוימים שלו מתפשט לרוחב של כ- 22 ק”מ, המוקף ג’ונגל ובו מושבות קינון של קורמורנים, אנפות, נחשונים ושקנאים. נשוט לאורכו בין בתי עץ על כלונסאות השקועות במים, הגגות מכוסים בענפי דקלים, והמראה מאוד מיוחד. נמשיך בשייט עד העיר ליווינגסטון (Livingstonn ) – זוהי עיר הנמצאת בשפך נהר ריו דולצ’ה למפרץ הונדורס. ניתן להגיע אליה אך ורק בשיט. רוב תושביה הם מצאצאי עבדים שחורי העור וילדי האיים הקריביים שהתיישבו בה בסוף המאה ה- 19 והם נקראים גריפונה. הם מדברים בשפה משלהם ומשמרים את התרבות, המטבח, המוזיקה והמנהגים הקראוליים.
נבקר במצודת סאן פליפה (Castillo de San Felipe).
לינה בליווינגסטון על קצה הנהר.

יום 11 – פורטו באריס – עתיקות קוריגואה

נתחיל את היום בשייט מליווינגסטון אל פוארטו באריס (Puerto Barrioss). נפגוש את הרכב שלנו וניסע לעתיקות קוריגואה (Quirigua Ruinss), זוהי הכרות עם אתר אסטלות של מלכי שבט מאיה. אסטלות ענקיות מאבן חול עלייהן תבליטי המלכים וכתב מאיה קדום. בנוסף נתרשם מעצי סיבה ענקיים וובאקרופוליס המלוכה.
לילה בקוריגואה.

יום 12 – הר הגעש איפלה – "האגם הכחול" – גוואטמלה סיטי

נצא לעבר הר הגעש איפלה (Ipala Volcanoe), עליה של כחצי שעה עד שעה. זהו לוע וולקני ובואגם מים כחול עמוק המוקף יער, רחצה ושחיה באגם היפיפה הזה ולאחריו נמשיך בנסיעה אלגואטמלה סיטי.
לינה בגוואטמלה סיטי.

יום 13 – סיור פרדה מגוואטמלה סיטי – טיסה חזרה למציאות!

סיור בגוואטמלה סיטי. מרכזי שילטון כיכרות ופארקים עירוניים.
ארוחת צהרים שמוקדשת לפרידה מהמדינה הנפלאה הזו.
בערב העברה לשדה התעופה והמראה למדריד.

יום 14 – טיסה ממדריד לארץ.

מועד

מועד הטיול

יפורסם בהמשך

עונה מתאימה

הטיול מתקיים בחודשים פברואר – אפריל וגם בנובמבר – דצמבר.

עלות

עלות הטיול

3,650$ למשתתף, בקבוצה המונה 12 משתתפים ומעלה (לא כולל כרטיס טיסה).
3,950$ למשתתף, בקבוצה המונה 10-11 משתתפים (לא כולל כרטיס טיסה).

**תוספת עבור חדר יחיד (רק למי שרוצה או למי שלא ימצא בן/בת זוג) – 600$.

מחיר הטיול כולל

• כלכלה מלאה החל מערב היום הראשון ועד לבוקר היום האחרון.
• תחבורה והסעות כמפורט בתוכנית.
• בתי מלון ברמת תיירות.
• ארוחות בוקר וארוחות ערב  כולל שתיה חמה לא כולל שתיה קלה (פרט לארוחות בימי הטיסה).
• מדריך ישראלי.
• מדריך מקומי דובר אנגלית.
• ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ מטעם טיולי רדיוס.

מחיר הטיול אינו כולל

• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• ארוחות צהרים (חלקן יהיו במסעדות ולחלקן פיקניק).
• ***טיפים לנותני השירות המקומיים (100$).
• אשרת כניסה/יציאה במידה ויש.
• טיסות.
• שתיה, שתיה קלה/אלכוהול.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

*** הטיפים יאספו ביום הטיסה בשדה התעופה בארץ.

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה

הרשמה ותנאי תשלום

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה ראשונה – 5,000 ₪ (בעת ההרשמה).
3. מקדמה שניה – 5,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול.
ניתן לשלם בכרטיס אשראי, צ’קים או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

4. יתרת התשלום– שבועיים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אשת טורס ביזנס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

ישלח למטיילים

0 / 5. 0