רכס פקיעין שבגליל העליון עשיר במאות מערות, כאשר חלק גדול מהן מסוג “קמין קארסטי”(הוטה), כלומר מבנה מערה הבנוי פיר אנכי. כמו כן, מבין שפע מערות אלו, מערת הוטה 6 היא היחידה הפתוחה לקהל הרחב ומאושרת לביקור על ידי רשות הטבע והגנים. בנוסף, הירידה והיציאה מהמערה אפשריים רק באמצעות שימוש בטכניקות חבלים של גלישה (סנפלינג) וטיפוס.
הכניסה למערה והיציאה ממנה תעשה בליווי והדרכה של מדריכי גלישה מקצועיים ומהמנוסים בארץ. מבנה המערה והדרישה לאמצעיים טכניים מיוחדים על מנת לרדת אל המערה ובעיקר לצאת ממנה החוצה, הופכים אותה למערה שקבוצות בודדות של מבקרים מגיעים אליה, לכן המערה שמורה יחסית. במערה שלל נטיפים, זקיפים, פגודות, אוזני פיל ואלמוגי מערות, אך החוויה הייחודית שנקבל ביום זה הוא טעימה מעולם המערנות.

 

תוכנית הטיול

נפגש ביציאה מבית ג’אן לכיוון שביל הגישה למערה. השביל נכנס לחורש ים תיכוני יפיפה שילווה אותנו עד לפתח המערה.

לאחר הסבר על מבנה המערה ועל טכניקת גלישת צוקים (סנפלינג), נרד בגלישה אל החלל המרכזי של המערה (בעומק כ-25 מ’ מפני השטח), בעזרת חבל נמשיך ונרד קטע חלק ותלול נוסף אל חלקה הצפוני של המערה, כאן גם נראה ריכוז עשיר ויפה של מאפייני קארסט:  נטיפים, זקיפים, וילונות, אוזני פיל. מנקודה זו נגלוש כ-5 מטר לחדר הבא, ממנו נמשיך בגלישה של עוד כ- 5 מטר לחדר הבא,  מחדר זה קיימת גלישה נוספת של עוד כ- 10 מטר לחדר התחתון ביותר, לחדר זה נרד בהתאם להחלטת המדריך ולאופי הקבוצה. בחדרים התחתונים קיים סיכוי שנראה ו/או נשמע עטלפים.
אחרי הדרכה קצרה נוספת, נשאר החלק המאתגר של היציאה מהמערה ! את הגלישות התחתונות נטפס או בזחילה במעבר צר, או טיפוס מאובטח ולבסוף נתמודד עם הטיפוס האנכי של 25 מטר, לצורך זה נקבל הסבר של המדריך ונשתמש בטכניקה של טיפוס ג’ומארים (מכשיר מיוחד שיודע להינעל על החבל) כדי לצאת אל מחוץ למערה, חוויה חזקה מומלצת.

דגשים

נפגשים ביציאה מהישוב בית ג’אן (נקודה מדויקת ל- waze תישלח לנרשמים) ב- 7:00, שעת סיום משוערת 16:30-15:30.
הטיול מתאים לבעלי ידע קודם בגלישה, היציאה מהמערה בטיפוס מחייבת כושר גופני טוב מאד,  הטיפוס בעזרת ידיות אוחזות חבל ולפי טכניקה שתלמד במקום, הביקור במערה מפעיל את כל שרירי הגוף.
ביגוד חם – הטמפרטורה בפנים המערה נמוכה (כ-8 מעלות), במהלך הביקור והתנועה לא חשים בזאת, אבל בקטעי ההמתנה בעקר לקראת הטיפוס האנכי הארוך, הקור חודר, ולכן מומלץ להוריד חולצה חמה/פליס לאולם המרכזי.

ציפיות
כללי – הביקור במערה מאתגר מאד. נדרש כושר גופני וכח פיזי גם בקטעי זחילה, ירידה בכח ידיים ובעקר בשלבי הטיפוס.
ייחודיות – המערה יפה ויש בה נטיפים וזקיפים, אך לא בזה ייחודה!  עיקרו של הביקור במערה הוא התנסות בחוויה שונה ולא מוכרת, הנותנת טעימה “טובה” מהעולם התת-קרקעי, ומעולם המערנות על הטכניקות ועל האמצעים המיוחדים שלו.
המתנות – למי שכבר חווה בעבר ביקור במערה, אם זו מערת מסתור או כל מערה אחרת, זוכר שקטעי הזחילה והמכשולים גובים זמן ודורשים אורך רוח בהמתנה לחברי הקבוצה, זה מאפיין של טיולי מערות.  בהוטה 6 קטעי הטיפוס דורשים אף מעט יותר, לכן חשוב להתאזר בסבלנות (כאמור, זה חלק מעניין המערנות) ורצוי ומומלץ להצטייד בערכת קפה/תה + עוגות ועוגיות, כל אלה יתרמו לחיוניות שלכם וישפרו את ההרגשה בעקר בהמתנה לטיפוס האנכי.

דרגת קושי

הליכה – 1, מסלול הליכה קצר כ-2 ק”מ.
אופי המסלול – 3, המערה חשוכה וחלקה מאד.
גלישות – 3, מתאים גם למתחילים.
טיפוס – 5, היציאה מהמערה קשה ומחייבת כושר גבוה.
קיים קושי ומאמץ בטיפוס החוצה מהמערה!
5 = קשה מאוד, 1 = קל מאוד.

עלות

330 ₪ למשתתף (למבוגר וילד המחיר זהה).

תנאי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 80 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ממועד הטיול – מלוא המחיר.

* אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות/ קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/ לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם “טיולי רדיוס”, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

ציוד

עליכם – נעליים גבוהות, כפפות, פנס ראש (לבדוק את תקינותו עוד בבית!! ולהביא סוללות רזרבה), ביגוד ארוך.

תרמיל גב (30-35 ליטר), 3 ליטר מים, כלכלה, ביגוד להחלפה.

התרמיל גב יישאר מחוץ למערה.

תרמיל קטן/זעיר (10-15 ליטר) – 1 ליטר מים, חולצה ארוכה ומחממת/פליס, סוללות רזרוויות, חטיף אנרגיה.

התרמיל הקטן יורד איתכם בגלישה לאולם המרכזי ושם הוא נשאר.

5 / 5. 187