קניון מלהיב וקסום בתוך רכס הרים תלול. מתחילים במעלה מתיש וקשה, אבל ללא ספק שווה את המאמץ ואחריו נכנסים לקניון ולסדרה של 25 מפלי גלישה ועוד עשרות מכשולים. צפויים לנו אתגרים בלתי צפויים… מצוקי גרניט אדירים, גבי מים נפלאים אותם נחצה בשחייה ונופי – איזה נופים. הנחל המבודד ביותר במקום המבודד ביותר – לטייל בסוף העולם!
אבו-חשייב קניון המפלים האינטגרלי המרשים ביותר, כבר אמרנו?
המסלול הקלאסי להרפתקנים – ואדי אבו חשייב
(ראה כתבה ב”טבע הדברים” מס’ 25).

תוכנית הטיול

יום 1 - מעבר גבול - ואדי אום שאוכי

נפגשים במעבר הגבול טאבה (מנחם בגין) בשעה 06:00, נחצה ביחד את הגבול ונסע לחוף בנואיבה להתארגנות, לקראת הצהריים נצא בנסיעה מערבה אל ואדי פיראני, בשעות הצהריים המאוחרות נגיע לנקודת הלינה. כאן הבדואי יפנק אותנו בארוחת ערב חמה, נלך לישון מוקדם.

יום 2 - פארש אבו חשייב

בשעת בוקר מוקדמת נפרד מהג’יפים ונצא לדרך. לפנינו עליה תלולה וקשה אך קצרה יחסית. למעלה בתצפית מרשימה נאכל את ארוחת הבוקר. נרד אל הפארש ונתקדם אל עבר הקניון הצר.  המפל הראשון מסתיר את הגב הראשון, נגלוש את חטיבת המפלים הראשונה ולאחריה נתמקם ללינה בסמוך גב מים גדול המתאים לרחצה.

יום 3 - קניון אבו חשייב

לאחר ארוחת בוקר נחצה את החטיבה הבאה, חטיבה עם שלל מפלים קצרים (10-20 מ’) שברובם גבי מים. נמשיך לחטיבה השלישית, הגלישה במפל הענק (70 מ’) מציינת את סיום היום. נתמקם בסמוך לברכת הגופרית, ברכה עמוקה וראויה לרחצה.

יום 4 - קניון אבו חשייב - חזרה לישראל

נכנס לחטיבה הרביעית, סדרה של מפלים נמוכים וקטעי הליכה… בשעת בוקר מאוחרת נגיע לחטיבה החמישית והאחרונה, לבטח חטיבת המפלים היפה והמרשימה ביותר. מפל 60 מ’ אותו נגלוש מתוך “חור” בסדרה של בולדרים שחוסמים את הנחל, מרפסת קטנה, וממנה מפל גבוה נוסף של 40 מ’, מפל מרשים שזכה לכינוי מפל הבולדר, על שום הבולדר הענק שיושב מעל המפל, בתחתית המפל גב מים אותו נחצה בשחייה.  מיד בהמשך מפל של 20 מ’ שמציין את מפל הגלישה האחרון.  נתקדם בערוץ שחיקה יפהפה, צבעי המגמה מרהיבים, בסיום הקניון ברכת שחייה המציינת את סיום החלק הרטוב. מכאן יציאה של כשעה וחצי הליכה עד למפגש עם הרכב שייקח אותנו בחזרה למעבר הגבול. (למעוניינים תהיה אפשרות להישאר בנואיבה)

דגשים חשובים:

• עשויים לחול שינויים בגין החלטת השלטונות, תנאי מזג האוויר ו/או החלטת המדריך בשטח.
• כלכלה ומים ביום הראשון להביא אתכם מהבית שיספיק עד לארוחת הערב.
• טיול אתגרי ברמה הכי גבוהה, נדרש ניסיון רב בגלישה, כושר גופני מעולה, יכולת נשיאה של תרמיל גב גדול כולל ציוד לינה, חבלים ואוכל ליומיים (15-20 ק”ג ויותר).
 במהלך הטיול אנחנו באזור מבודד ומנותק. במקרה חירום הזמן שיידרש עד להגעת כח חילוץ עשוי לקחת זמן רב. לכן, הקבוצה היא כח החילוץ היחיד.
• מים – נעלה לפארש אבו חשייב עם כמות מים מינמלית של 6 ליטר למשתתף.

עלות הטיול

3,450 ₪ למשתתף בקבוצה המונה 14 משתתפים ומעלה.

המחיר כולל

• כלכלה מלאה מהערב הראשון ועד צהרי היום האחרון.
• תחבורה בסיני – רכבי מיני וואן וג’יפים.
• מדריך ישראלי לכל 6:7 מטיילים.
• טיפים למקומיים.
• מעבר גבול (מצרי בלבד).
• ציוד גלישה.

המחיר אינו כולל

• הגעה עצמאית למעבר הגבול בטאבה (וחזרה).
• מים מינרלים ושתיה קלה לא כלולים.
• מס מעבר ישראלי.
• טיפ למדריכים ישראלים כרצונכם…

תנאי ביטול

עד 21 יום לפני הטיול – ללא דמי ביטול.
החל מ- 21 יום ועד 15 יום לפני היציאה לטיול – 40% מעלות הטיול.
החל מ- 14 יום ועד 8 יום לפני היציאה לטיול – 80% מעלות הטיול.
החל מ- 7 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא המחיר (דמי ביטול מלאים).

* אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות/ קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/ לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא ייגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם טיולי רדיוס, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב (סגר, סגירת מעבר הגבול ו/או תחזית מזג האוויר).

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

הרשמה

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה – 750 ₪ (בעת ההרשמה).
3. יתרת התשלום – 10 ימים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים)

רק לאחר מסירת פרטי אשראי וקבלת המקדמה המטייל/ת יחשב כרשום לטיול
!

*עם הרשמתכם יש לשלוח אלינו במייל את התו הירוק על שמכם.

**ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים עם הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב שינו באגרות המעבר.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

5 / 5. 94