נחל פרת, ובערבית “ואדי קלט”, הוא נחל שזורום מירושלים לאזור בקעת הירדן והינו בעל אגן ניקוז רחב. הפרש הגבהים בין נקודת ההתחלה לנקודת הניקוז וכן, העובדה כי יש לו אגן ניקוז רחב הביאו, על ידי המים, להיווצרותם של קניונים ומצוקים ולחשיפתם של מעיינות רבים באזור. השילוב של המים, המצוקים והמערות וכן, מיקומו המרוחק של אזור זה משכו אל הנחל במשך השנים נזירים ומתבודדים אחרים אשר הקימו את ביתם במקום.

הטיול שלנו יכלול סיור בנחל קניוני שעשיר בנופים מרהיבים של מעיינות, מנזרים, מערות ואמות מים קדומות. לאחר מכן, נעלה בחלק הקניוני של הנחל בין צמחי מים לצמחי מדבר מעין פרת לעין מבוע. חשוב לומר כי נחל פרת הוא אחד מהנחלים היפים ביותר מבין נחלי צפון מדבר יהודה וכן, כי זהו אחד מטיולי המים הייחודיים ביותר בארץ, המעניקים חוויה משולבת של תרבות, טבע ומים.

תוכנית הטיול

ואדי קלט עליון – מענתות לעין מבוע

נפגשים בשעה 07:30 בתחנת הדלק סונול בכפר אדומים (לינק מדוייק ישלח לנרשמים). מכאן נמשיך בנסיעה לחניה של עין מבוע נחנה את הרכבים והסעה משותפת תיקח אותנו לתחילת המסלול בישוב עלמון/ענתות.
נצא מהישוב ענתות ונעבור בסמוך לחירבת עלמית, המזוהה כעירו של ירמיהו, נמשיך לעבר קניונו העליון של ואדי קלט ונבחין במערות חצובות בסלע ולבסוף במנזר של ממש, “מנזר חריטון” סמוך למנזר נובע עין פרת (עין פארה) נרד בכיוון הזרימה של הנחל דרך בריכות צלולות ויפיפיות ונעזר ביתדות במספר נקודות עד אשר נגיע לעין מבוע (עין פואר) המעיין ה”משוגע”. כאן מסתיים הטיול שלנו ומי שירצה יוכל להישאר ולהנות מהמקום.
בקטע ההליכה מעין פרת לעין מבוע נכונה לנו הליכה “רטובה” עד גובה הברכיים מי שירצה יוכל להתרחץ בבריכות הצוננות.

אם לא ביקרתם בעין קלט ובעין מבוע בשנים האחרונה, נכונה לכם הפתעה נעימה, אזור המעיינות עבר שיקום, שדרוג וכיום המקום מסודר ונקי להפליא, פקחי השמורה מקפידים על כך.

דגשים חשובים:

• נפגשים בשעה 07:30 בתחנת הדלק סונול בצומת כפר אדומים.
• שעת סיום משוערת בישוב אלון 15:00 – 16:30.
• המסלול מתאים לאוהבי לכת, המסוגלים ללכת כ- 7-8 שעות וכ- 10-11 ק”מ.
• הגעה עצמאית לנקודת המפגש.

דרגת קושי

הליכה – 4, כ- 10-11 ק”מ הליכה.
אופי המסלול – 3, ברובו במגמת ירידה, לעיתים הליכה במים עד גובה הברכיים.
(1=קל מאוד, 5=קשה מאוד)

עלות

עלות הטיול:

180 ₪ למשתתף (ראו עלויות נוספות).

* קיום הטיול לפי מינימום של 15 משתתפים.
* במקרים חריגים ובהסכמה של חברי הקבוצה, נקיים את הטיול גם במינימום של 12 משתתפים, בתוספת של 35 ₪ למשתתף.

עלויות נוספת:

1. הסעה משותפת מעין מבוע לתחילת מסלול ההליכה לפי מספר המקומות בתחבורה: עד 20 נוסעים – 450 ש”ח, החל מ 21 נוסעים ומעלה – 800 ש”ח (תחבורה גדולה).
התשלום מתחלק באופן שווה על פני כול המטיילים – נאסוף במזומן בבוקר הטיול ונשלם ישירות לנהג.

2. יתכן ונאלץ לשלם דמי כניסה לשמורה עין פרת, לא בטוח שנדרש לכך מכיוון שאנו רק עוברים בשמורה ולא נכנסים בשערים הראשיים.
במידה ונידרש לתשלום – עלות לבוגר 29 ש”ח ולילד 15 ש”ח. לבעלי כרטיס מטמון הכניסה לשמורה ללא תשלום.
(תשלום לשמורה אינו כלול במחיר הטיול).

תנאי ביטול:

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 50 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ועד 48 שעות לפני היציאה – 100 ש”ח.
החל מ – 48 שעות לפני היציאה – מלוא המחיר.

* אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות/ קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/ לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא ייגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם טיולי רדיוס, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

ציוד

ציוד נדרש

תרמיל גב, ביגוד מתאים למזג האוויר, נעלי הליכה טובות (לא תותר הליכה בסנדלים),מקלות הליכה, 4 ליטר מים לאדם, כובע, כלכלה ליום, שק אטום למים (יתכן והציוד ירטב), ביגוד להחלפה שנשאר לסיום המסלול.

*ייתכן ונדרש לחצות במים קטעים מסוימים בנחל ולכן אנו ממליצים להביא סנדלים שיהיו בתוך שקית בתיק גב (לא ניתן ללכת עם הסנדלים לאורך כל המסלול).

5 / 5. 214