נחל פרת, המתורגם לערבית “ואדי קלט”, הוא נחל הזורם מירושלים עד אזור בקעת הירדן. הפרש הגבהים בין תחילתו לסופו וכן העובדה כי יש לו אגן ניקוז רחב הביאו, על ידי המים, להיווצרותם של קניונים ומצוקים ולחשיפתם של מעיינות רבים באזור. השילוב של המים, המצוקים והמערות, יחד עם מיקומו המרוחק של אזור זה, משכו אל הנחל במשך השנים נזירים ומתבודדים אחרים אשר הקימו את ביתם במקום.

הטיול שלנו יכלול סיור בנחל קניוני, עשיר בנופים מרהיבים של מעיינות, מנזרים, מערות ואמות מים קדומות. נעלה בחלק הקניוני של הנחל בין צמחי מים לצמחי מדבר. חשוב לומר כי נחל פרת הוא אחד מהנחלים היפים ביותר מבין נחלי צפון מדבר יהודה וכן כי זהו אחד מטיולי המים הייחודיים ביותר בארץ, המעניקים חוויה משולבת של תרבות, טבע ומים.

תוכנית הטיול

נפגשים בשעה 07:30, בחניון בקרבת עין מבוע (לינק מדוייק ישלח לנרשמים), נחנה את הרכבים ונתחיל את מסלול ההליכה. במסלול נלך בין המצוקים המרשימים, נחצה את הנחל מספר פעמים ואף נלך בתוכו (מחייב להרטב). תחילת הדרך תהיה באזור היבש הצופה לנחל ובהמשך ניכנס לאפיק הזרימה עצמו. נתגבר על סלעים מרשימים ונהנה מצמחיית נחלים עשירה שתלווה אותנו. בריכות המים הטבעיות יזמינו אותנו לטבילות כייפיות במיוחד.

דגשים

• נפגשים בשעה 07:30, בחניון בקרבת עין מבוע (לינק מדוייק ישלח לנרשמים)
• המסלול מתאים לאוהבי ומיטיבי לכת – כ- 8 ק”מ הליכה (עלייה וירידה מצטברת של 180 מ’).
• המסלול מתאים לילדים החל מבני 8 המורגלים בהליכת שטח ויודעים לשחות היטב.
• הגעה עצמאית.
• שעת סיום משוערת 15:00.

דרגת קושי

הליכה – 2, כ- 8 ק”מ הליכה.
אופי המסלול – 3, ללא מעלה חריף, הליכות במים.
(1=קל מאוד, 5=קשה מאוד)

עלות

210 ₪ למשתתף.
למשפחה גרעינית (הורים וילדים), בת 5 נפשות ומעלה תינתן הנחה של 20 אחוזים.
* קיום הטיול לפי מינימום של 15 משתתפים.

עלות נוספת

יתכן ונידרש לשלם דמי כניסה לשמורה עין פרת, מרבית הסיכויים שלא נדרש לכך מכיוון שאנו רק עוברים בשמורה ולא נכנסים בשערים הראשיים.

במידה ונידרש לתשלום – עלות לבוגר 29 ש”ח ולילד 15 ש”ח. לבעלי כרטיס מטמון הכניסה לשמורה ללא תשלום.

(תשלום לשמורה אינו כלול במחיר הטיול).

תנאי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 80 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ממועד הטיול – מלוא המחיר.

* אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות/ קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/ לקצץ בשכרו של המדריך.

אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא ייגבו דמי ביטול

** ביטול הטיול מטעם טיולי רדיוס, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך. שלום.

ציוד

תרמיל גב, ביגוד מתאים למזג האוויר, נעלי הליכה טובות (לא תותר הליכה בסנדלים), ביגוד להחלפה שנשאר לסיום המסלול, כובע, כלכלה ליום, שק אטום למים (יתכן והציוד ירטב), 3 ליטר מים לאדם.

*ייתכן ונדרש לחצות במים קטעים מסויימים בנחל ולכן אנו ממליצים להביא סנדלים שיהיו בתוך שקית בתיק גב (לא ניתן ללכת עם הסנדלים לאורך כל המסלול).

5 / 5. 123