ארכיפלג של איים, שבעה במספר, באוקיינוס האטלנטי – האיים הקנריים מרכיבים שני מחוזות-קהילות אוטונומיות מתוך 17 השייכים לספרד; ומהווים את השלוחה המערבית ביותר של האיחוד האירופי. איי הארכיפלג מתפרסים ממזרח למערב למרחק של כ-500 ק”מ. מרחקו של האי לנזרוטה מחופי צפון אפריקה, הוא 110 ק”מ.
האיים הקנריים שייכים לקבוצת איים גדולה יותר, המכונה “מקרונזיה” Macaronesia = “האיים המבורכים”, שם שמופיע עוד בספרות הקלאסית הקדומה של יוון ורומא.
מיקומם של האיים בלב האוקיינוס האטלנטי מחד, ובקרבת מדבר סהרה מאידך, יוצר מציאות אקלימית מיוחדת במינה, שיש לה ביטוי אקולוגי יוצא דופן – מגוון מינים אנדמיים של צומח. תופעות אלה נובעות גם מהעובדה שהאיים הם וולקניים בעלי טופוגרפיה חריפה, והרי געש נישאים שצמחו מתוך הרכס המרכז אטלנטי.
לתייר ולמטייל מהווים האיים הקנריים פיסת ארץ קסומה בעלת גיוון תרבותי, יישובי, גיאולוגי, בוטני ונופי. ערכי הטבע הבוטניים באים לידי ביטוי בשימורם של יערות גשם מופלאים ששרדו בכמה מן האיים (ונכחדו ביבשת אירופה), ומהווים אתרי טיול מרתקים.
מגוון צומח מרהיב, ובהם מינים אנדמיים; מחקרים בוטניים-גנטיים באיים טנריף וגראן-קנריה בשנים האחרונות, מעלים תמונה מרתקת אודות האבולוציה של מיני הצומח וכיצד הגיעו אל האיים.

תוכנית הטיול

יום 1 - טיסת ערב למדריד

המראה מנתב”ג בשעה 18:25, נחיתה במדריד בשעה 22:50, ההעברה למלון ללינה.
לינה במלון במדריד.

יום 2 – טיסה ממדריד ללה פלמה

ארוחת בוקר במלון במדריד, נסיעה לשדה התעופה, המראה בשעה 11:35 בבוקר, נחיתה בשעה 13:45 בצהריים בלה פלמה.
האי לה-פאלמה עלה מתוך הרכס המרכז אוקייני לפני כ-3 מיליון שנה , והוא מהצעירים שבאיים הקנריים. שטחו 706 קמ”ר, מתנשא לגובה בתלילות רבה – הפסגה הגבוהה שלו בגובה 2,426 מ’ מעל פני הים. אוכלוסיית האי מונה כ- 85,000 תושבים.
ניסע אל המלון להתרעננות קצרה. נסיעה אל Cubo de Galga – טיול אחר צהריים ביער גשם – צמחייה שרידית וייחודית של חברת הצומח המכונה Lauro Silva – יערות עבותים שכיסו את מרבית אירופה עד לעידן הקרח האחרון.
נסיעה אל Cubo de la Galga – טיול ביער גשם.
טיול רגלי: 4 ק”מ, עליה של כ – 50 מ’, ירידה של כ – 200 מ’, משך ההליכה 2 שעות
לינה במלון בלה פלמה.

יום 3 – צפון מערב לה פלמה

נסיעה אל צפון מערב האי. כאן יש ריכוז של חוות ציוריות, לצד מקבצים של עצי דרקונית-גדולה בני 1,000 שנים, ומטעי שקדיות. מהנקודה Las Tricias נטייל בשביל היורד במתינות בינות לחוות ומטעים, כאשר הים הכחול ברקע. במחסות הסלע המכונים Buracas Caves נראה סימנים ועדויות מצוירים על הסלע – אלה נוצרו בידי האוכלוסייה הקדומה של האי.
טיול רגלי: 6 ק”מ, עליה של כ – 50 מ’, ירידה של כ – 650 מ’, משך ההליכה 4 שעות.
לינה באותו המלון בלה פלמה.

יום 4 – אל הקלדרה

נסיעה אל Caldera de Taburiente – טיול בפרק הלאומי. בתוך קלדרה ענקית (מכתש התמוטטות עצום של הר הגעש המרכזי) ברוחב 9 ק”מ, נרד ברגל מגובה 1,000 דרך יערות אורן קנרי אנדמיים, בנופי מצוקים אדירים. בשל האקלים ומשטר משקעים מיוחד לאיים, התפתחה כאן מערכת השקיה מיוחדת – תעלות איסוף אליהם נקווים טיפות מים מקירות המצוקים ומבעד לכיסוי הטחב והצומח.
לקראת ערב נטייל בעיר Santa Cruz de la Palma, עיר הבירה של האי, קטנה, עם תרבות של מרפסות עץ יפות.
נעלה אל אזור הפסגה הגבוהה של האי – Roque de los Muchachos, 2,426 מ’ מעל לפני הים. רוב ימות השנה מכוסה האי בעננים בגובה של 700 עד 1,400 מ’, ומעל שכבה זו השמיים צלולים, בשל תופעת אינוורסיה קבועה. לכן, המקום מועדף לתצפיות אסטרונומיות (בשל השמים הנקיים מענן מעל לשכבת האינוורסיה), והוקם כאן מצפה
הכוכבים הראשון של האיים הקנריים. נטייל אל נקודות תצפית מרהיבות, נראה מיני צומח מיוחדים (למשל, עכנאי גנציאני).
לינה באותו המלון בלה פלמה.

יום 5 – טיסת בוקר לטנריף - הר הגעש

טיסת בוקר מלה פלמה לטנריף, ניסע במעלה הדרך המובילה אל הר הגעש  El Teide, הגבוה ביותר באיים הקנריים ובספרד כולה, גובהו 3,718 מ’ מעל פני הים. עם הרכב נגיע לחניון בגובה של כ- 2,600 מ’. מכאן בקרונית-כבל funicular, נעלה לגובה 3,555 מ’. נטייל במתינות לנקודות תצפית שונות. אופי הטיול כאן תלוי בעוצמת הרוח וכיסוי הקרח על הקרקע. עם קצת מזל יהיה לנו מזג אוויר נאה ורוח קלה.
לאחר שנרד בפוניקולר, ניסע ונטייל טיולים קצרים בנופים דרמטיים של הקלדרה העצומה Las Canadas, ונקווה לפריחה מרהיבה של עכנאי אנדמי מרהיב Echium Wildpretii (ללחוץ על הקישור).
בעמק של Roque del Garcia נצפה על מחטי ועמודי סלע זקופים, ונטייל בינות למיני צומח מותאמים לתנאי אקלים קיצוניים: חשיפה לקרינה חזקה בשל הגובה הרב מעל לשכבת האינוורסיה, בשילוב של קור עז ורוחות חזקות.
בשעת ערב נחזור למלון.
לינה במלון בטנריף.

יום 6 – רכס אנאגה - שמורת היער לאורוסילבה

מצפון לעיירה לה לגונה (עיר הבירה הקדומה של האי) ניסע צפונה בדרך נופית אל רכס Anaga – מאסיב גיאולוגי קדום (3.5-10 מיליוני שנים), חשוף לתהליכי בלייה מואצת כתוצאה מרוחות הים העזות. גובהו הממוצע כ- 1,000 מ’, עטוי בעננים, ומכוסה ביערות. בדרך נעצור בפינות תצפית וטיולים קצרים.
ניסע דרך חוף ים בתולי אל עיר הבירה, כאן נקיף מבחוץ מבנה ארכיטקטוני מרשים שתכנן ועיצב הארכיטקט הספרדי הנודע קלאטראווה (גשרי מיתרים נודעים בעולם).
לינה באותו המלון בטנריף.

טנריף – האי הגדול והמאוכלס ביותר, מבין שבעה איים מיושבים, המרכיבים את קבוצת האיים הקנריים. כ-5 מיליון תיירים מבקרים בטנריף בכל שנה. רוב התיירות מתמקדת בחופי הנופש והשמש של דרום האי, אולם לטנריף יש ערכי טבע, גיאולוגיה, נוף ותרבות מרתקים – ובאלה נתמקד בטיול.

יום 7 – העיירה לה לגונה - פירמידות גוימאר - עיר הבירה - סנטה קרוז

נמשיך דרומה אל אתר הפירמידות של גוימאר – כאן נבקר באתר ארכיאולוגי מרשים ושנוי במחלוקת שקשור בדמותו ובמפעלותיו של החוקר הנורבגי תור היידאל (“מסע קון-טיקי”). יש כאן מוזיאון וגן בוטני מעניין. בעיירה הסמוכה Candelaria נבקר בקתדראלה שמשלבת מורשת תרבותית של ריבוי אלים, לצד הקדושה הפטרונית של טנריף – מרים הבתולה. בכיכר הנרחבת שבחזית הכנסיה פסלי ענק של מנהיגי השבטים הקדומים.
לפנות ערב נטייל בעיירה ההיסטורית הקדומה La Laguna – עיר הבירה הקדומה של טנריף.
לינה באותו המלון בטנריף.

יום 8 – אל הכפרים התלויים וצוקי הענק - ביקור בכפר Masca

ניסע אל העיירה Icod de los Vinos, כאן נראה עצי דרקונית גדולה מתורבתים, ובהם העץ הגדול בעולם (כנראה); נמשיך בדרך הררית תלולה – נעבור בעיירה Garachico, אשר נקברה בשנת 1706 תחת שפכי לבה עצומים. נמשיך בנסיעה אל עבר קו פרשת המים של האי, וברגע שנחצה אותו משתנה הנוף ומזג האוויר – אנו עוברים מן היער אל המדבר נעבור בעיירה Santiago del Teide – צומת גיאולוגי משולש של העתקים טקטוניים מרשימים, והאזור מוקף מכל עבריו במצוקים נישאים.
עתה אנחנו באזור ובנוף של מאסיב גיאולוגי אדיר, והדרך מתפתלת בתלילות במורד אל עבר הכפר Masca, הנלבא בינות לצוקים. נטייל במתינות בנוף התלול ונצפה אל עבר המצוקים הצונחים בתלילות. רוב הצומח כאן אקזוטי, סוקולנטי.
לינה באותו המלון בטנריף.

יום 9 – טיסה לגארן קנריה - סיור בגן הבוטני - טיול בעיר הבירה

טיסת בוקר מטנריף לגראן קנריה – לאחר הנחיתה, ניסע אל העיירה Tafira , כאן נטייל משער הכניסה העליון, במגמת ירידה, בגן הבוטני המרשים.
נרד דרך חברות הצומח האופייניות לאיים הקנריים, על פי החיגור הגיאו-בוטני.  הגן נקרא על שמו של Don Jose de Viera Y Clavijo   1731-1813  בחינוכו היה איש כמורה, משכיל מאד –היסטוריון, בוטנאי, אתנוגרף ופרופסור, נודע בזכות חיבורו המקיף Historia de Canarias. מפעלו החלוצי לשמר את הצומח הייחודי היווה ראשית המחקר הבוטני שתרם לשימור של מגוון נופי הצומח, והציל אותם מההרס שזרעו הכובשים הספרדים.
משך הטיול בגן – 4 שעות.
ככל שיאפשר לנו הזמן נטייל ברובע ה’עתיק’ Veguetta של עיר הבירה Las Palmas de Gran Canaria.
לינה במלון בגראן קנריה.

יום 10 - ציר הרכס המרכזי של גארן-קנריה - כפרים ועיירות בדרך אל Roque Nubla

בעיירה Arucas ביקור קצר – נתרשם מהכנסיה הניאו-גותית העצומה (תוכננה בידי ארכיטקט מקומי שהיה תלמידו של גאודי). נצפה מגן ציבורי קטן אל עבר נוף כפרי על המדרונות התלולים. אם יתאפשר נבקר במפעל לייצור המשקה האלכוהולי רום (בעבר מטעי קנה הסוכר היוו את הבסיס הכלכלי של כמה מן האיים). נמשיך בנסיעה במעלה ההר. הנוף משתנה ומתחיל להופיע היער של האורן הקנרי. ביקור קצר בעיירה Teror (אין קשר למחבלים, רק שם). כאן ממוקמת הקתדראלה החשובה של האי, מוקדשת ל”בתולה של האורן” (כמו פינוקיו).
המשך הנסיעה יביא אותנו למרגלות יחידת נוף מופלאה Roque Nublo (= הסלע בעננים), כאן נטייל ברגל כ-3 שעות, ונצפה אל הפסגה הגבוהה של האי Pico de las Nieves (= ההר המושלג), 1949 מ’. עושר של אורנים וחזזיות מרשימות של המין Usnea.
נמשיך בנסיעה דרומה הנסיעה נופית מרהיבה, דרך יערות האורן, לאורכו של קניון Fataga ומעליו. את הכפר הציורי מעטרים חורשים צפופים של הדקל הקנרי. נצא מן הקניון דרך מניפת הסחף הגדולה של אזור Mas Palomas שלחוף האוקיינוס האטלנט, טיסת ערב לאי לנזרוטה.
לינה במלון בלנזרוטה.

יום 11 – האי לנזרוטה

האי לנזרוטה, ממוקם כ- 110 ק”מ ממערב לחופי מרוקו, והשפעת הסהרה על אקלימו משמעותית במיוחד. אים כאן מכשולים טופוגרפיים משמעותיים כפי שהכרנו באיים האחרים במסלול הטיול. מכאן שהאי די צחיח באופיו, רוב הצומח סוקולנטי ואקזוטי. יש כאן התמיינות של עשרות מינים של Eonium (נצחה).
נצא לטיול קלים מאד בתוך מנהרות לבה מרשימות: Jameos del Agua – את הגישות לכאן והסביבה עיצב סזאר מנריקה Cesar Manrique, יליד לנזרוטה, אשר במשך עשרות שנים הטביע את חותמו על עיצוב האי. בזכותו האי לנזרוטה נראה כפי שהוא כיום – שמור, ללא תעשיות וללא פגיעות בנוף, תוך שימור חקלאות מסורתית של גפן וייצור יין מיוחד של המקום. מנריקה גם עיצב את רוב אתרי התיירות והנוף שנראה במהלך היומיים הקרובים. נבקר במערת לבה מרשימה נוספת – Cueva de los Verdes, ובה גלריות טבעיות בכמה מפלסים ותצורות גיאולוגיות ייחודיות.
לינה באותו המלון בלנזרוטה.

האי לנזרוטה – מציג בפנינו עולם שונה לחלוטין מאיי הארכיפלג שהכרנו עד כה. האי חשוף לחלוטין, הנוף השולט הן כשלוש מאות גבעות וולקניות – חרוטי-אפר. הנוף והאווירה נותנים תחושה של עולם אחר. קרבתו של לנזרוטה לחופי הסהרה האפריקאית (כ- 100 ק”מ), והעובדה שאין במרכזו הרי געש גבוהים (כפי שחווינו בלה-פאלמה ובטנריף) חושפים אותו לאקלים סהרי קיצוני יותר, ואכן רוב הצומח כאן הוא מדברי ומותאם לתנאי יובש. הצחיחות והיובש לא הרתיעו תושבים קדומים מלהתקיים כאן. האי מהווה ביוספירה עולמית לשימור, האתרים המרכזיים עוצבו והם נשמרים על פי עקרונות שקבע סזאר מנריקה, אמן יליד המקום, שהקדיש את חייו לעיצוב ולשימור האי. הודות לכך האי מהווה אטרקציה נופית, בוטנית, גיאולוגית ותרבותית.

יום 12 – לנזרוטה – גיאולוגיה ותרבות

נסיעה אל מרכז האי, ליד הכפר Mancha Blanca  נצא לטיול  של 3 שעות אל גבעה וולקנית חרוטית Caldera Blanca. ניסע אל מפרץ El Golfo הקסום, עם תצורות וצבעים מרהיבים. אחה”צ נבקר בבית שהיה מוקד חייו של סזאר מנריקה. הבית מנצל את הסביבה הטבעית של בורות וולקניים, יש בו חללים ופינות חמד. ארכיטקטורה ועיצוב מיוחדים במינם ובפשטותם, לצד עושר של יצירות אמנות.
לינה באותו המלון בלנזרוטה.

יום 13 – לנזרוטה - מדריד - תל אביב

המראה בשעה 07:00 בבוקר מלנזרוטה למדריד, נחיתה במדריד בשעה 10:35 בבוקר, המראה ממדריד בשעה 17:00, נחיתה בתל אביב בשעה 22:45.

דגשים חשובים:

• עשויים לחול שינויים בגין החלטת השלטונות, תנאי מזג האוויר ו/או החלטת המדריך בשטח.
• דרגת הקושי במסלולים – קל – בינוני, מתאים לאוהבי לכת – הליכות של עד 5 שעות ביום.
• חלוקת הלינות בטיול: לילה אחד במדריד, 3 לילות בלה פלמה, 4 לילות בטנריך, לילה אחד בגראן קנריה, 3 לילות בלנזרוטה.
• טיסות פנים: ביום החמישי טיסת בוקר מלה פלמה לטנריף, ביום התשיעי טיסת בוקר מטנריף לגראן קנריה, ביום העשירי טיסת ערב מגראן קנריה ללנזרוטה.

עלות

€4,300 למשתתף, בקבוצה המונה 28 משתתפים ומעלה.
• בקבוצה המונה 24 – 27 משתתפים תחול תוספת של €200 למשתתף.
• מינימום 24 משתתפים לקיום הטיול.
• תוספת ליחיד בחדר – €470.

המחיר כולל

• טיסות בינלאומיות וטיסות פנים
• תחבורה כמפורט בתוכנית.
• לינות כמפורט בתכנית (כולל הלינה במדריד ביום הראשון).
• כלכלה מלאה החל מבוקר יום 2 ועד הערב של יום 12.
• מדריכים ישראלים – אליק שחף, בליווי בוטני של ד”ר אורי פרגמן ספיר.
• מדריך מקומי.
• תשר לנותני שירות מקומיים.
• אישורי כניסה לאתרים והשמורות הנדרשות עפ”י התכנית.

המחיר אינו כולל

• ביטוח נסיעות לחו”ל אישי אתגרי כולל חילוץ.
• שתיה – מים מינרלים/שתיה קלה/אלכוהול.
• עליה ברכבל למעוניינים (35€).
• תשר למדריכים הישראליים כרצונכם.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט ובסעיף “המחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.

תנאי ביטול

שבועיים ראשונים ממועד ההרשמה ובתנאי שביטול העסקה לא חל בתוך 60 ימים לפני מועד הטיול וטרם נרכשו כרטיסי הטיסה – ללא דמי ביטול
מחלוף שבועיים ממועד ההרשמה ועד הכרזת הטיול כיוצא – 200 € בלבד + כרטיס טיסה.
מרגע הכרזת הטיול כיוצא ו/או רכישת כרטיסי הטיסה ועד 81 ימים לפני היציאה לטיול – 300 € + כרטיס טיסה.
החל מ- 80 יום ועד 51 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + *כרטיס הטיסה.
החל מ- 50 יום ועד 31 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + *כרטיס הטיסה.
החל מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + *כרטיס הטיסה.
החל מ- 14 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + *כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

תנאי תשלום

1. מקדמה ראשונה – 2,000 ₪ (בעת ההרשמה).
2. מקדמה שנייה – 3,000 ₪, 60 יום לפני היציאה לטיול (באשראי).
3. יתרת התשלום – 14 יום לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

ההרשמה לטיול תכנס לתוקף רק לאחר מסירת פרטי אשראי!

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי בתשלום אחד. החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות אופיר טורס איתה אנו עובדים (כרטיס הטיסה בתשלום נפרד מעלות הטיול).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

הערות חשובות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

הערות

יישלח למטיילים

5 / 5. 107