זהו טיול יסודי וממצה במצרים, טיול שמשתף את כל החושים, במסע לאורך ההסטוריה המפוארת של ארץ הנילוס. במשך כ-3,000 שנה הקימו שליטי מצרים, אציליה ובנאיה מקדשים, ארמונות ואתרי קבורה מדהימים באיכותם וביופי האמנותי שלהם. כל אלה נשתמרו היטב בזכות האקלים היבש, חלקם הגדול עדיין בצבעיהם המקוריים ובעוצמתם האדריכלית. הדת העתיקה ורבת האלים השפיעה עמוקות על האמנות המצרית ועיצבה את מראה המקדשים ואתרי הקבורה, באופן שקשה למצוא כדוגמתו באתרים אחרים מהעת העתיקה. נעקוב גם אחרי הדתות האחרות, שבאו במקומה בהמשך מצעד ההסטוריה ועד ימינו אנו, כדי להשלים את החוויה העמוקה שטיול זה אמור להעניק למשתתפיו.

תוכנית הטיול

יום 1 - טיסה לקהיר ונסיעה לאלכסנדריה

טיסת בוקר ישירה לקהיר (Egypt Air) – נסיעה של כמה שעות במדבר לאלכסנדריה – ארוחת ערב ולינה באלכסנדריה

יום 2 - אלכסנדריה

ביקור בקטקומבות של קום אל שוקפה (Kom al Shukafa), אתר מהתקופה הרומית המשקף את מפגש התרבויות הקלאסיות עם העולם המצרי הקדום – נמשיך אל התאטרון הרומי (Roman Theater) היחיד שנמצא במצרים ובפסלים ששקעו בנמל כאשר העיר הוצפה במאה ה-4 לספירה ונימשו מהמים – משם אל עמוד פומפיאוס (Pompay’s Pillar), אחד העמודים המונוליתיים הגדולים בעולם – נבקר בבית הכנסת הגדול “אליהו הנביא” שנבנה במאה ה-19 על גבי בי”כ קדום מהמאה ה-14 – מכאן ניסע לקתדרלה הקופטית הגדולה העומדת במקומה של הכנסיה הראשונה אי פעם במצרים, כנסיית מרקוס הקדוש (Church of St. Mark) – ניסע לבקר במצודה המרהיבה על חוף הים, שהקים הסולטן הממלוכי קאית ביי (Kait Bay) במאה ה-15, על מקומו של המגדלור המפורסם בפארוס, אחד מ-7 פלאי העולם העתיק – מכאן ניסע אל גני מונתזה (Montaza) ואל הגנים המלכותיים בהם ניצב עדיין ארמון המלך פארוק ולצידו ההרמון המלכותי – נסיים את היום באיילת היפה שלחוף הים ובתצפית אל גשר סטנלי המפורסם (Stanley Bridge) – ארוחת ערב ולינה במלון באלכסנדריה.

יום 3 - יהדות ונצרות במדבר ובקהיר העתיקה

נצא מאלכסנדריה בדרכנו דרומה אל ואדי אל נטרון (Wadi Al Natrun), מרכז הנזירות הנוצרית הקדום בעולם שעדיין מתפקד ככזה ונבקר באחד המנזרים במקום – נסיעה על הכביש המהיר לכיוון קהיר – נסייר בפוסטאט (Fustat), העיר שקדמה לקהיר והיום היא חלק ממנה – נבקר בשרידי המבצר הרומי-ביזנטי בבילון (Babilon Fortress) – נעלה אל הכנסיה הקופטית המכונה “הכנסיה התלויה” (Hanging Church) – מכאן נלך אל בית הכנסת העתיק בן עזרא מהמאה ה-9 שבו נמצאה הגניזה הקהירית המפורסמת, בתקווה שבית הכנסת יהיה פתוח לביקור – לינה וארוחת ערב במלון באזור הפירמידות.

יום 4 - ממפיס וסקארה

נתחיל את היום בביקור באתר ממפיס (Memphis), בירתה הקדומה של מצרים התחתונה ואחר כך של מצרים המאוחדת – מכאן נמשיך לעיר המתים בסקארה (Saqqara) – נבקר בפירמידת המדרגות (Steps Pyramid, Joser), הראשונה בהסטוריה – נבקר בפירמידה של אונס (Unas), שעל קירותיה חקוק ספר המתים המצרי – ניכנס גם לקברה של ביתו, הנסיכה אידוט (Idut) ואל קברי האצילים של הממלכה הקדומה המעוטרים בציורים המתארים את חיי היומיום בעת ההיא, בהם הקברים של מרירוקע (Meriruka), טי (Ti) ומחו ((Mehu – נבקר גם באתר הקבורה המדהים של פרים קדושים, הסרפאום (Serapeum) – חזרה למלון.

יום 5 - הפירמידות הגדולות בגיזה

נפתח את היום בפירמידות הגדולות של גיזה (Giza), של ח’ופו וח’פרע – נמשיך אל ספינת השמש של פרעה ח’ופו– משם ניסע לפנורמה של חפרע וניכנס למקדש המוות  – נלך בדרך התהלוכות למקדש העמק ומשם לספינקס המפורסם של ח’פרע – אחרי ארוחת הצהרים ניסע לשדה התעופה של קהיר – טיסה ללוקסור – לינה וארוחת ערב בלוקסור.

יום 6 - מקדשי כרנאכ ולוקסור

נבקר במקדש כרנאכ (Karnak Temple Complex), הגדול במקדשי מצרים – נבקר במוזיאון הארכיאולוגי המרשים – השוק של לוקסור וארוחת צהרים חופשית שם – נבקר במוזיאון החניטה (Mummification) בו נלמד על שיטות החניטה ונצפה במומיות של בעלי חיים ובני אדם – בערב נבקר במקדש לוקסור (Luxor Temple) ונצעד בשדרת הספינקסים – חזרה ללינה וארוחת ערב במלון בלוקסור.

יום 7 - הגדה המערבית, עמק המלכים והמלכות

נחצה את הנילוס מערבה ונפתח את היום מול פסלי ממנון (Colossi of Memnon) הניצבים בחזית מקדש המוות של פרעה אמנחותפ ה-3 – נבקר באחד מ-2 הקברים היפים במצרים (שאינם מתויירים כל כך בשל מחיר הכניסה הגבוה, כ-90 דולר…), קברה של המלכה נפרטארי (Nefertari), אשתו של רעמסס ה-2 או בקברו של סתי ה-1 – נצא אל המקדש המופלא שבנתה המלכה חתשפסות (Hatshepsut) בדיר אל בחרי ומשם לעמק המלכים (Valley of Kings) שם נקברו 64 פרעונים, שעל קירות קבריהם נתגלו ציורים מרהיבים שמטרתם להדריך את המלך בדרכו האחרונה בעולם התחתון – נבקר גם בקברו המפורסם של תות ענח’ אמון – אחרי הפסקת הצהרים נבקר במדינת האבו (Medinat Habu), מן השמורים ביותר במקדשי מצרים, שעל קירותיו מופיע תיאור המלחמה בין רעמסס השלישי לגויי הים – לקראת הערב נשוב ללוקסור לארוחת ערב ולינה.

יום 8 - בדרך לאסואן

ניסע דרומה לאורך הנילוס ונעצור באדפו (Edfu) לביקור במקדש השלם ביותר במצרים, המוקדש לאל הורוס (Horus) – נמשיך דרומה וניכנס לביקור במקדש קום אומבו Com Ombo)) המוקדש לאלים סובק (Sobek) והורוס שבו מופיעים, בין השאר, כלי הרפואה בהם השתמשו במצרים העתיקה, נילומטר, בור המדידה של גאות הנילוס ומוזיאון בו מוצגים חלק מתניני הנילוס שנמצאו חנוטים במקדש – נמשיך בנסיעה ונגיע לאסואן (Aswan) – לינה וארוחת ערב.

יום 9 - מקדשי אבו סימבל

נצא מוקדם בבוקר לנסיעה ארוכה אל מקדשי אבו סימבל (Abu Simbel Temples) – נבקר ב-2 המקדשים שנחצבו בסלע והועברו במבצע הנדסי מרשים ממקומם המקורי לאתר הנוכחי – נסיעה לא פחות ארוכה חזרה לאסואן – ארוחת ערב ולינה.

יום 10 - אסואן

נתחיל את יומנו בסיור במחצבות הגרניט ונצפה אל האובליסק הבלתי גמור – נבקר בסכר הגבוה של אסואן (Aswan High Dam) – נבקר במקדש איזיס (Isis) בפילה (Philae) – נשוב לאסואן – נצא להפלגה על פאלוקות, סירות המפרש המסורתיות סביב האי יב הידוע גם בשם אלפנטינה (Elephantine), שם היתה מושבה של חיילים יהודים, שאף בנו בה מקדש – נמשיך לאי של קיצ’נר (Kitchner’s Island) שעליו גנים בוטניים מרשימים – נצא לשדה התעופה לטיסה חזרה לקהיר – בדרך למלון נעצור לתצפית על קברו של סאדאת הנמצא במקום בו נרצח – נגיע למלון בקהיר לארוחת ערב ולינה.

יום 11 - קהיר המוסלמית

נתחיל את היום בביקור במצודה האדירה שבנה צלאח א דין (Saladin Citadel) מעל קהיר – נבקר גם במסגד הבהט (Alabaster Mosque) שהקים השליט האלבני מוחמד עלי – נבקר גם במסגד איבן טולון (Eben Tulun), המסגד העבאסי הלם היחיד בעולם – נבקר במוזיאון החדש לתרבות מצרים בו שמורות המומיות של פרעוני מצרים הגדולים – נסיים את היום בשוק חאן אל חלילי Khan El-Khalili)) המפורסם – חזרה למלון שלנו בקהיר לארוחת ערב ולינה.

יום 12 - המוזיאון הארכאולוגי החדש וטיסה הביתה

סיור יסודי במוזיאון הארכיאולוגי החדש של מצרים בגיזה (בתקווה שייפתח…) בו שמורים אלפי מוצגים ובהם אוצרות קבר תות ענח אמון ועוד ועוד. אם המוזיאון לא ייפתח עדיין, נסייר ברחוב אל מועיז, רחובה הראשי של קהיר במאות 10-19 – נצא לשדה התעופה של קהיר לטיסה חזרה לישראל.

דגשים חשובים:

• עשויים לחול שינויים בגין החלטת השלטונות, תנאי מזג האוויר ו/או החלטת המדריך בשטח.

עלות

3,900$ למטייל בחדר זוגי בקבוצה של 24 משתתפים ויותר.
תוספת לינה ליחיד 815$.
תוספת של 180 דולר למטייל בקבוצה של 19-23 משתתפים.
מינימום ליציאה 19 משתתפים.

המחיר כולל

• טיסות בינלאומית, וטיסות הפנים.
• אוטובוס ממוזג בהתאם לגודל הקבוצה.
• מדריך ישראלי – איקה שוייצר.
• כלכלה על בסיס חצי פנסיון.
• לינות כמפורט בתוכנית (מלונות 5-4 כוכבים).
• כל הסיורים וכניסות לאתרים בהתאם לתוכנית.
• מדריך מצרי דובר אנגלית.
• תשר למקומיים.
• ערכות שמע אישיות.

המחיר אינו כולל

• אגרה וויזה למצרים (כ- 300 ₪ נכון למאי 2023).
• ביטוח נסיעות.
• ארוחות צהריים (בדרך כלל בשווקים או בדרכים).
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט ושאינו מוזכר בסעיף “מחיר הטיול כולל”.

תנאי ביטול

שבועיים ממועד ההרשמה, ובתנאי שהטיול טרם הוכרז כיוצא ובתנאי שביטול העסקה לא חל בתוך 60 ימים לפני מועד הטיול וטרם נרכשו כרטיסי הטיסה – ללא דמי ביטול.
עד לרכישת כרטיסי הטיסה – 250$ בלבד.
מרגע רכישת כרטיסי הטיסה ועד 81 ימים לפני היציאה לטיול : 400$ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 80 ימים ועד 51 ימים לפני היציאה לטיול : 600 $ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 50 ימים ועד 31 ימים לפני היציאה לטיול : 990 $ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 30 ימים ועד 15 ימים לפני היציאה לטיול : 1,800 $ + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ – 14 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא המחיר.

* ביטול כרטיס הטיסה עפ”י תנאי הביטול של חברת התעופה.

מומלץ לקרוא ולהבין היטב את הנתונים. הרשמה לטיול כמוה כקבלה של כל תנאי הטיול כולל תנאי הביטול.

הרשמה

יש לשלוח אלינו צילום דרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה.
1. מקדמה ראשונה – 3,000 ₪ (באמצעות כרטיס האשראי) בעת ההרשמה.
2. מקדמה שניה – 4,000 ₪ – 60 יום לפני היציאה לטיול (באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית).
3. תשלום אחרון – 14 יום לפני היציאה לטיול בכרטיס האשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*רק לאחר קבלת המקדמה הראשונה המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!*

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא.

*ביטוח נסיעות לחו”ל כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. קורונה – בשל עידן אי הוודאות המאפיין את התקופה, יופץ לכל מטייל סעיף/הערה מיוחדת לגבי המשמעויות בתקופה מיוחדת זו. המוטו – “הבלתי ידוע הוא הצפוי”.
3. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
4. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
5. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא) .
6. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת עפ”י  כללי הביטוח.
(אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected] או 050-6060111). בכל מקרה, בעקבות ניסיון מר, לא מומלץ לרכוש ביטוח בביטוח הישיר.
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס . [email protected]

5 / 5. 132