מיוחד, מאתגר ושונה – הר סדום ומערת המלח הארוכה בעולם (ללא סנפילנג).
נבקר בהר סדום ונהנה מחלקיו השונים: מעל ומתחת לפני השטח. מסלול הליכה ייחודי על פני השטח של ההר המזכיר נופי ירח. נטפס ממפלס כביש 90 בעלייה חדה על ההר ומשם “נגלוש” באחד מערוצי הזרימה, עד בליעתו בקרקע.
עשרות מערות בהר סדום נוצרו כתוצאה מזרימות של מי גשמים בערוצים קטנים המחלחלים פנימה אל בטן האדמה. ננצל את אחד הערוצים הללו ונזחל פנימה במסלול מאתגר הכולל טיפוס וירידת מדרגות סלע, זחילה במעברים צרים ומעבר באולמות גדולים, והשיא של הביקור הוא זחילה במעבר כל כך צר שזכתה – ולא סתם – לשם “לידה מחדש”.

תוכנית הטיול

נפגש בפתח המוצא מהמערה שלמרגלות הר סדום (נקודה מדויקת תישלח לנרשמים).
נתחיל בטיפוס חד על ההר, שם נאחוז בחבלים שיקלו בטיפוס. מראש העלייה ניכנס באחד מעשרות הפתחים אל חלקה הפנימי של המערה ונתחיל במסלול הכולל הליכה, זחילה, טיפוס על מדרגות סלע וירידות תלולות ונתרשם מאולמות גדולים, נטיפי מלח, מחילות ארוכות וצרות וגבישים שקופים. אלו נופי תת הקרקע בחלק זה של המערה.
לאחר זחילה שתגרום לנו להרגיש שאכלנו יותר מדיי בחגים, נצא מהמערה ונרד בחזרה אל הרכבים – לא לפני שנהנה ממיזוג האוויר הטבעי שבפתח המערה.

דגשים חשובים

נפגשים בשעה 07:30, נקודת מפגש מדויקת בוויז, תשלח לנרשמים.
• הגעה עצמאית.
• שעת סיום משוערת – 13:00-15:00
• מסלול מיוחד לאוהבי לכת וחובבי מערות. כולל זחילה במערה וקיימים במסלול מספר קטעים אתגריים- ירידה במדרונות תלולים, ירידה בפיר מדורג, הליכה על גבי בולדרים, נדרש מהמטייל/ת מידה של אתלטיות.
• המסלול מתאים לגילאי 12 ומעלה (ילדים צעירים יותר שטיילו איתנו במסלולים אתגריים אחרים כמו:נחל רחף, נקיק שחור, ההורים מוזמנים ליצור קשר עם המשרד ולבדוק באם הילדים מתאימים).
• לא מתאים לבעלי קלסטרופוביה.

דרגת קושי הטיול

הטיול איננו בעצימות גבוהה אך בעל חלקים “לא שגרתיים”, כמו: זחילות, ירידות/ עליות תלולות, ירידה/ עליה בסיוע חבל, הליכה על בולדרים. מידה של אתלטיות מקלה ומסייעת מאוד למטייל/ת.
מי שאיננו בטוח מה טיול כזה כולל מוזמן ליצור קשר להסבר מילולי.

עלות

350 ש”ח למשתתף.
מינימום – 12 משתתפים לקיום הטיול.

תנאי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 80 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ממועד הטיול – מלוא המחיר.

* אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות/ קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/ לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם “טיולי רדיוס”, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

ציוד

נעליים טובות להליכה (לא תותר הליכה וגלישה בסנדלים מכל סוג שהוא), תיק קטן ובו 3 ליטר מים, אוכל למהלך היום, פנס ראש תקין עם סוללות חדשות + סוללות רזרביות (חובה), כובע/ כיסוי ראש, ביגוד ארוך שניתן ללכלך.
קסדות תקבלו בנקודת המפגש.
.
מומלץ (לא חובה): ערכת קפה, מצלמה, כפפות עבודה פשוטות, ברכיות (לזחילה במערה), ביגוד להחלפה ברכב.

5 / 5. 175