את טיול הסנפלינג בנחל חצצון נכון להגדיר כטרק של ממש. הטיול מתחיל כשלוש שעות לפני עלות האור, בעלייה ממושכת של כ-450 מטרים גובה מצטבר, עם ציוד כבד יחסית על הגב. כל זה במסלול של כ-12 ק”מ של הליכה, חלקה בבולדרים ובמסגרתה וויה פראטה וחמש גלישות סנפלינג שהארוכה שבינהן בגובה 120 מטרים. לכן הטיול הזה מתאים למיטיבי לכת ולמנוסים בגלישת סנפלינג בלבד!

נחל חצצון מתחיל את זרימתו ברמת מנקושיה ומסתיים בים המלח. כמו כן, הנחל מאופיין בשיפועים של מדרגות נחל, מפלונים ומכשולים. כאשר הנחל מגיע בזרימתו למצוק ההעתקים, הוא מתגבר על ההפרש בגבהים באמצעות סדרה של מפלים גבוהים ומרשימים, ביניהם המפל האדיר והמרהיב אשר גובהו 120 מטרים, זהו המפל הגבוה בארץ שמותר לגלישה על ידי מטיילים. אנו נטפס במעלה מצוק ההעתקים במעלה “חצצון”. בהקשר זה חשוב לציין כי מדובר באחד מהמצוקים התלולים במדבר יהודה לכן, מדובר בטיפוס ארוך (כשעה וחצי) וקשה. בנוסף, אנו נגיע אל המפל האדיר, גובהו כ-120 מטרים והחוויה בגלישה עליו הינה ייחודית ובלתי נשכחת. גולשים פחות מנוסים יוכלו לגלוש בשלושת המפלים הנמוכים יותר של הנחל, 20, 35 ו-60 מטרים.

חשוב לציין כי מדובר באופן כללי במסלול אתגרי למדיי המיועד למיטבי לכת וכן, כי הטיול בנחל מחייב ניסיון קודם בגלישה ובוודאי במפל האדיר, שם הגלישה מיועדת לגולשים מנוסים מאד.

להלן סירטון שצולם בטיול האחרון שלנו בנחל חצצון – לחצו כאן.

תוכנית הטיול

נפגשים בכניסה למפעל “אהבה” (בכניסה לקיבוץ מצפה שלם). מקיבוץ מצפה שלם נתחיל לעלות את מצוק ההעתקים במעלה “שלם” מהתלולים במעלות מדבר יהודה (כשעה וחצי טיפוס). לאחר מנוחה קצרה נרד אל הערוץ של נחל חצצון.

לאחר הליכה קצרה בערוץ נגיע אל המפל האדיר – 120 מ’. הגלישה במפל הגדול חוויה ייחודית. מרחק הליכה קצר מביא אותנו אל המפל השני, גובהו כ- 60 מ’. ממנו הליכה של כ- 20 דקות ואנחנו במפל השלישי, מפל “הדרגשים” (או מדינת הגמדים), מפל יפה במיוחד. המפל האחרון בנחל גובהו כ- 35 מ’. מכאן הליכה של כ- 30 דקות ואנחנו במגרש החניה.

להלן סירטון שצולם בטיול האחרון שלנו בנחל חצצון – לחצו כאן.

דגשים:

• נפגשים בכניסה למפעל אהבה ב 03:45.
• שעת סיום משוערת 15:00 ל- 16:00.
• מסלול אתגרי למיטיבי לכת הכולל הליכה ממושכת של 12 ק”מ.
• הגלישה במפל הגבוה חוויתית אך קיים בה אתגר פיזי ופסיכולוגי.
• בין הגלישות ישנן המתנות, לכן מומלץ להביא ערכת קפה, אוכל ונשנושים.
• הגעה עצמאית.

דרגת קושי

הליכה – דרגת קושי 4, טיפוס של כשעה וחצי עם משקל על הגב. מרחק ההליכה כ- 12 ק”מ.
אופי המסלול – 3, מכשולים, מדרגות נחל רבות, בולדרים.
גלישות – 5
5 = קשה מאוד, 1 = קל מאוד.

עלות

400 ש”ח

תנאי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 150 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ממועד הטיול – מלוא המחיר.

*אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות / קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

*הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך. במקרה של ביטול טיול מצד חברת “טיולי רדיוס” יוחזר הכסף למטיילים.

ציוד

תרמיל גב אישי לכל מטייל 35-50 ליטר (לצורך סחיבת ציוד אישי – רתמה וקסדה, וציוד קבוצתי – חבלי גלישה), 4 ליטר מים, פנס ראש, כיסוי ראש, נעלי הליכה טובות ולא ישנות (לא תותר הליכה וגלישה בסנדלים משום סוג שהוא), כלכלה ליום, כפפות אופנים/עבודה לגלישות חובה שהכפפות יהיו צמודות.


Zoom

טיול לנחל עמוס ותקוע

Zoom

טיול למערת מלח

5 / 5. 217