נחל תחמסון ונחל פרס הם נחלי אכזב אשר ממוקמים בגבול שבין מדבר יהודה לאזור הנגב. התהליך של התחתרות הנחלים הביא ליצירת קניונים מרשימים ומרהיבים, גבי מים ושני מפלים, שהמפורסם מהם הוא מפל החלון המדהים ביופיו והגבוה ,כ-50 מטרים, של נחל פרס.
המעבר של המפלים יתבצע בעזרת טכניקת גלישת צוקים (סנפלינג) בליווי והדרכה של מדריכים מקצועיים ומנוסים. בהקשר זה חשוב לציין, כי בין הגלישות ישנן המתנות לכן, רצוי להביא ערכות קפה, נשנושים ומאכלים דומים נוספים.

לאחר מכן, נתחיל בהליכה של כ-1.5 ק”מ לכיוון הכביש. במעבר בין הנחלים נתרחץ בגבי פרס המפורסמים (בהתאם לתנאי מזג האוויר והטמפרטורה). חשוב לציין, כי מסלול זה אינו פשוט ומתאים למטיילים מיטיבי לכת, לכן יש לקחת זאת בחשבון בטרם ההצטרפות לטיול.

הציוד הנדרש כולל פריטים קלים להשגה ונוחים כגון תרמיל גב, מזון ומים עבור כל מטייל (ביום חם נדרש מעט יותר), כיסוי ראש, נעלי הליכה (סנדלים אינם מותרים לטיול זה) וכן, רצוי להביא כפפות לגלישה, אך לא חובה.

תוכנית הטיול

ניפגש בתחנת הדלק “פז” בדימונה ומשם ניסע בטור מכוניות לנקודת התחלת המסלול במפגש של נחל תחמסון עם כביש 25 (ליד האנדרטה). לאחר שנשלים את סידורי הרכב (מקפיצים רכבים לסוף המסלול), נתחיל את המסלול. לאחר הליכה קלה ונינוחה נכנס אל הקניון, בקניון התחמסון מפל גלישה אחד שגובהו כ- 25 מ’ (ניתן לעיקוף).
נמשיך בהליכה בערוץ וניכנס לנחל פרס המפורסם. לאחר הליכה קצרה נוספת נגיע לגבי פרס, אם הטבע יפנק אותנו נתרחץ בגבי מים נעימים (תלוי בעונה).
בהמשך, ניכנס אל הקניון התחתון של הנחל, מעוק זה עשיר בגבים ומפלונים. הקניון היפה נעשה צר ובסיומו מפל מרשים – מפל החלון (50 מ’). מסיום הגלישה הליכה קצרה של כ- 1.5 ק”מ עד לכביש.

דגשים

• נפגשים בשעה 7:00 בדימונה (בתחנת הדלק “פז”), שעת סיום משוערת 16:00.
• עלולים להיות גבי מים רדודים – לקחת בחשבון שהנעליים עלולות להירטב.
• המסלול מתאים למיטיבי לכת.
• בין הגלישות ישנן המתנות, לכן מומלץ להביא ערכת קפה, אוכל ונשנושים.
• הגעה עצמית.

דרגת קושי

קשיי המסלול –  2 (קל-בינוני).
אורך המסלול – 3, מסלול באורך כ- 10 ק”מ, רובו בירידה !
דרוג גלישה  – 3, ללא קשיים מיוחדים (רצוי ניסיון קודם בגלישה).

* הטיול מתאים מאד גם לחובבי הליכה שאינם רוצים לגלוש. קיימת אופציה לא לגלוש כלל (עיקופים גדולים של המפלים, העיקופים יעשו עצמאית ללא מדריך).

עלות

280 ₪ למשתתף (מחיר זהה לילד ומבוגר).

עלות נוספת

500 ₪ רכב לוגיסטי – מתחלק על כל המשתתפים.

דמי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 80 ₪ למשתתף.
החל מ- 96 שעות ועד 48 שעות לפני היציאה – 150 ₪ למשתתף.
החל מ- 48 שעות לפני היציאה – מלוא המחיר למשתתף.

* אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות/ קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/ לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם “טיולי רדיוס”, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

ציוד

תרמיל גב אישי לכל מטייל, 3 ליטר מים לאדם (*ביום חמסין 4 ליטר מים לאדם), כובע/כיסוי ראש, נעלי הליכה טובות (לא תותר הליכה בסנדלים משום סוג שהוא), כלכלה ליום, כפפות אופנים או עבודה לגלישות (לא חובה).

5 / 5. 147