הטיולים הקרובים

27 - 19 יונ 2024
טיול עומק קלאסי לארמניה
תפוסה: ההרשמה נמשכת מדריכ/ה: שמעון גת

בהדרכת – ד”ר שמעון גת
דרום הרי הקווקז נמצאת ארמניה, פנינת חמד שעדין לא נחשפה כראוי למטיל הישראלי. ארמניה של ימינו הינה רק שריד לארמניה ההיסטורית, זו שהיתה ציר חשוב על דרך המשי וזו שהיתה הראשונה לקבל על עצמה את הנצרות כדת מדינה. ההסטוריה של הארמנים מזכירה זו של עם אחר. היות ארמניה צומת דרכים בין אסיה לאירופה הפך אותה כדור משחק בין המעצמות הגדולות של העולם העתיק, של ימי הבינים וגם בעת המודרנית. רוב הזמן היתה ארמניה תחת שלטון זרים. רבים מבניה הוגלו בכוח מארצם ועד היום הפזורה הארמנית בעולם גדולה בהרבה ממספר התושבים בארמניה גופא. הארמנים ידעו רדיפות קשות לאורך מאות בשנים, אולם השיא הגיע במאה ה-20, עת נטבחו מאות אלפים מבני עמם – חווית יסוד שאין ארמני שאינו חש בה מדי יום. ארמניה היא ארץ הררית. פסגות מחודדות מאפיינות את נופה, כשמעליהן מתנוסס ההר המקודש – הר אררט וקרחון נצחי על פסגתו. מנזריה וכנסיותיה של המדינה הראשונה בעולם שהכריזה על עצמה כנוצרית, נחשבים בין מיטב היצירות של אדריכלות נוצרית ורבים מהם מוכרים ע”י אונסק”ו כאתרי מורשת עולם. הבירה, ירוואן, נחשבת כדוגמה נאה של תכנון עירוני משובח. לארמניה זו, על נופיה, אנשיה המיוחדים וטעמיה המופלאים, אנו מזמינים אתכם, לטיול עומק מגוון ומרתק.

תוכנית הטיול

יום 1 - מתל אביב לטבליסי

נטוס בשעת ערב (20:40) בטיסה ישירה מתל אביב לטביליסי בירת גיאורגיה, ונמשיך למלון לצבירת אנרגיה להמשך הטיול.

יום 2 - טביליסי – מעבר הגבול לארמניה – מנזר אהפאט – ספיטק – מנזר אודזון - גיומרי

אחרי ארוחת הבוקר ניסע דרומה לעבר מעבר הגבול. נעלה לכפר מרוחק היושב מעל למצוק אדיר ונבקר במנזר אהפאט מהמאה ה10 שהיה מרכז חשוב של תרבות ופוליטיקה באזור. נמשיך בטיול ברחבי המחוז הצפוני לורי LORI, אזור הררי שופע יערות מעורבים, נהרות והרים. נעבור בספיטק, לה סיפור מעניין. נבקר במנזר אודזון ODZUN המרשים ונכיר את חשיבותו. בסוף היום נגיע לעיר גיומרי.

יום 3 - גיומרי – מקדש יזידי - פארק האלפבית הארמני - מבצר אמברד - הר ארגץ – ביורקן – אצ'מיאדזין - ירוואן

נצא ליום מרהיב ומלא חוויות.  ביום זה נפגוש את הייזידים, מהמיעוטים החיים במרחב הארמני בעיקר סביב הר ארגאץ אשר ממשיכים לשמר את אורח החיים המסורתי ודתם הייחודית. נכיר את אתר האלפבית הארמני ונשמע על ההיסטוריה של הכתב הארמני ומפיציו. נמשיך לכוון הר ארגץ, ההר הגבוה בארמניה – 4090 מ’ מעל פני הים. אם תנאי מזג האוויר יאפשרו, נעלה לגובה של 2350 מ”ר ונבקר במבצר אמברד AMBERD. בכפר ביורקן BYURAKAN שנמצא על מדרונות הארגאץ נבקר במרכז אתנוגרפי מקומי ונכיר מסורות ארמניות העתיקות. לאחר ארוחת הצהריים מאוחרת נמשיך ל”ותיקן הארמני” העיר אצ’מיאדזין ECHMIADZIN, בה ממוקם מעונו של ראש הכנסיה הארמנית העולמית. בסוף יום ארוך נגיע לבירת ארמניה ירוואן לארוחת ערב ולינה.

יום 4 - ירוואן – מוזיאון ארבוני - סיור עירוני – מוזיאון רצח העם הארמני – סיור ערב עירוני

אחרי ארוחת בוקר במלון נצא לסיור עירוני להיכרות עם בירת ארמניה. נבקר בחורבות ארבוני (Erebuni) – בירת האימפריה האוררטית ממנה התפתחה העיר ירואן ובמוזיאון הצמוד אליה, נבקר ב”קסקד” ואתרים נוספים. נערוך סיור במוזיאון רצח העם הארמני שיחשוף בפנינו את עומק השבר והכאב אותו הארמנים נוצרים בלבם. אחר הצהריים נחזור למלון למנוחה קלה ונמשיך לסיור ערב עירוני ולארוחת ערב באחת ממסעדות העיר.

יום 5 - ירוואן – טיול ג'יפים בקניון גארני – מקדש גארני – מנזר גהארד - ירוואן

אחרי ארוחת הבוקר נעלה על הג’יפים ונצא לכיוון הכפר גארני (Garni). בהגעתנו נרד אל דרך שטח המוביל אל הקניון הציורי של נהר אזאט (Azat) ונתרשם מתופעה גיאולוגית מרשימה, המכונים “סימפוניית האבנים” – דפנות הקניון שמורכבות מצינורות משושים טבעיים מאבני בזלת, שזוויותיהם המדויקות נראות כאילו נחרטו ביד אמן. נסיים את המסלול בכפר גארני, שם נבקר במקדש גארני  – מקדש פגאני שנבנה בשלהי המאה ה-1 לספירה לכבוד אל השמש והוא השריד היחיד שקיים היום בארמניה מהמורשת החומרית של התרבות הארמנית הפגאנית אשר קדמה לקבלת הנצרות בשנת 301 לספירה. נמשיך לביקור במנזר גהארד (Gehard) שנבנה במאה ה-4 לספירה וחלקו חצוב בסלע בצורה מרשימה ביותר. נחזור בחזרה העירה, הפעם באופן עצמאי תלכו בעיר המוכרת, תסתובבו ותאכלו עצמאית במקום שתבחרו. זו חווויה בפני עצמה! לינה בירוואן.

יום 6 - ירוואן – חור וויראפ – ארני – נורוואנק – ירגיז בית הקברות היהודי – כפר הרמון

אחרי ארוחת הבוקר נצא לטיול מהנה במחוז הדרומי של ארמניה וואיוטס דזור VAYOTS DZOR. נעצור במנזר חור וויראפ KHOR VIRAP, נכיר את ההסטוריה של קבלת הנצרות בארמניה ונתרשם מהנוף המרהיב שנפתח מכאן אל ההר התנכי אררט ARARAT הנראה למרחוק. נגיע למנזר נורוואנק (Noravank)  מהמאה ה-12, בו נעוצים שורשיה של  התרבות והאמנות הארמנית. המנזר שוכן בקניון יפיפה עם סלעים ורודים. נבקר בבית הקברות היהודי שהתגלה במפתיע בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20 בסמוך לכפר ירגיז. בסוף היום נגיע לכפר הרמון לארוחת ערב ולינה.

יום 7 - הרמון – מעבר הרים סלים – אגם סוואן – סוואנוואנק - דיליג'אן

אחרי ארוחת בוקר במלון נצא למעבר הרים סלים SELIM PASS, שם נתרשם מהנוף עוצר נשימה על העמק של וויוץ דזור VAYOTS DZOR וחאן הדרכים אורבליאן ORBELYAN CARAVANSERAI אשר שימש בעבר את העוברים והשבים בדרך המשי ונשמר בתפארתו מהמאה ה-13 עד היום. נמשיך אל עבר ימת סוואן Sevan – אגם המים המתוקים הגדול ביותר באזור הקווקז ואחד האגמים הגבוהים הגדולים בעולם. אגם סוואן נמצא בגובה של 1900 מטרים מעל פני הים, נאכל ארוחת צהריים על החוף. נעלה אל הגבעה של חצי האי סוואן, נבקר במנזר סוואנוואנק ונשקיף על האגם הקסום. נמשיך בדרכנו ונגיע בסוף היום נגיע לעיירת הנופש ההררית דיליג’אן.

ימים 8+9 - דיליג'אן – מנזר אהרצין – גושוואנק – טביליסי – תל אביב

אחרי ארוחת הבוקר נצא מעיירת הנופש דיליג’אן DILIJAN המכונה “שוויץ הארמנית” שסביבה  הרים ויערות עשירים. בהתאם לזמן ומזג האוויר נבקר באחת משתי הפינות היפות של שמורת טבע דיליג’אן המנזרים גושוואנק GOSHAVANK או האהרצין HAGHARZIN. נמשיך למעבר גבול לגאורגיה ונגיע לבירת המדינה בשעות אחר הצהריים. נצא לסיור ערב נהדר במרכז העיר ונסיים בארוחת ערב אחרונה ומסכמת במסעדה גאורגית מקומית הכוללת מופע מופקלור מקומי.
בשעת ערב מאוחרת ולאחר טיול גדוש ומרתק ניסע לשדה התעופה בטביליסי ונחזור לתל אביב (שעת הטיסה 1:20 מטביליסי).

דגשים

• עשויים לחול שינויים בגין החלטת השלטונות, תנאי מזג האוויר ו/או החלטת המדריך בשטח.

עלות

2,550 $ למשתתף
* מינימום 20 מטיילים ליציאת הטיול
** תוספת לחדר יחיד – 350$

המחיר כולל

• כלכלה מלאה החל מערב היום הראשון ועד לצהריי היום האחרון
• תחבורה בהתאם לתוכנית
• טיסות בינלאומיות מת”א לטבליסי הלוך ושוב
• מלונות ברמת תיירות טובה
• יום שטח אל קניון עזאט וגרני בג’יפים
• מופע פולקלור בטבליסי
• חוויה אתנולוגית בכפר ארמני
• ביקור ביקב ארמני הכולל טעימות
• מוזיאונים ואתרים בירוואן כולל מוזיאון ‘רצח העם הארמני’
• כניסות לאתרים
• מדריך ישראלי – ד”ר שמעון גת
• ויזה לארמניה
• מדריך מקומי דובר אנגלית
• תשר לנותני שרות מקומיים

המחיר אינו כולל

• משקאות חריפים וקלים
• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

תנאי תשלום

1. מקדמה ראשונה – 1,500 ₪ (בעת ההרשמה).
2. מקדמה שניה – 3,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול. ניתן לשלם בכרטיס אשראי או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
3. יתרת התשלום– שבועיים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*ביטוח נסיעות לחו”ל יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

5 / 5. 20