סין, הענק המתעורר, מעצמת על אדירה בכל תחום ,צופנת בחובה ערכי טבע נוף ומורשת מהמרתקים והעוצמתיים עלי אדמות . בארץ עצומה זו, רבים עדיין האזורים המהווים “כתמים לבנים” על מפת ה”דרקון האסיאתי ” האדיר. קיימים אזורים בהם רגל אדם כמעט לא דרכה ולא הטביעה חותמה, אזורים בתוליים וראשוניים בהם מצויים נופי בראשית , אליהם עולים המקומיים לרגל, אל פסגותיהם עטורות השלג הנצחי שואפים במבטיהם ועורגים לרוחניותם המשרה.
אזור הטיול גבול צפון חבל יונאן, טיבט, מיאנמר- משולש גבולות הררי אדיר בין אזור שנגרי לה המיסטי הקסום של יונאן, הרי ההימלאיה ורמת טיבט כאשר ההתמקדות במסע רגלי נדיר עם המקומיים העולים לרגל ומקיפים את הר מיילי הקדוש-קוואגבו או קוואקרפו בפי המקומיים , פסגה משוננת עצומה ניבטת למרחוק, עטורת שלג נצחי ולמרגלותיה כפרים וערוצים ציוריים, המזינים את הנהרות הגדולים מרמת טיבט וההימלאיה והחוצים את סין בהם המקונג והיאנגצה האדיר הפורץ ערוץ עצום ושוצף ברמות יונאן ומגיע לשיא זרימתו בערוץ דילוג הטיגריס.
נצא למסע ראשוני , ייחודי אשר מהווה כניסה לחבל ארץ נדיר ונידח זה ואשר יטביע חותם חווייתי רב עצמה על המטיילים בו.

מדריך הטיול

יפורסם בהמשך

תוכנית הטיול

יום 1 - טיסה לקנומינג

טיסה מנתב”ג בשעה 23:00, עצירת ביניים בסיאול וממשיכים לקנומינג.

יום 2 – נחיתה בקונמינג

נחיתה בקונמינג. קונמינג, בירת מחוז יוננאן אשר בדרום סין. קונמינג ידועה בכינויה “עיר האביב הנצחי” על שום מזג האוויר הנוח שלה כל ימות השנה. מחוז יוננאן נמצא בקצה הדרומי של סין, וגובל בבורמה ממערב, בלאוס ובווייטנאם מדרום, וברמה הטיבטית מצפון. בשל עובדה זו, התוואי הגאוגרפי של המחוז הינו מגוון מאד, כמו גם הנוף האנושי והתרבותי שלו אשר הינו ערב רב של שפות, אמונות ומיני מלבושים. בתלוי בשעת ההגעה ייתכן ונצא לטיול היכרות ראשון עם העיר ואנשיה. לינה במלון 4-כוכבים בקונמינג. (ארוחת ערב).

יום 3 – שנגרי-לה

נצא בטיסה מקונמינג אל העיר ז’ונגדיאן, אשר רשויות סין שינו את שמה באופן רשמי לשנגרי-לה, ובכך הכריזו שזהו גן העדן האבוד עליו כתב ג’יימס הילטון בספרו הנודע Lost Horizon. בתלוי בשעת הטיסה, ייתכן ונספיק לבקר במנזר סונגזאנלין, אשר מכונה גם הפוטאלה הקטנה על שם הארמון של הדלאי לאמה אשר נמצא בלהאסה, בירת טיבט, ואשר שימש מקום מושבו של מנהיג טיבט עד אשר נמלט לצפון הודו. נמשיך גם אל העיר העתיקה והמדרחוב של העיר ככל שיאפשר הזמן. לינה בשנגרי-לה. (פנסיון מלא).

יום 4 – מקדש פיי לאי

נצא את שנגרי-לה בנסיעה אל דצ’ין לאורך מקורות הנהר יאנגצה. נעצור לביקור במנזר הטיבטי דונגזולין. הדרך היום נוסעת לאורכו של הר באימה, אשר פסגותיו מכוסות שלג עד. הר זה, הנישא לגובה של 4200 מטר מעל לפני הים נחשב לאחד המקורות המשמעותיים של שלושת הנהרות החשובים של יוננאן- המקונג (הידוע כאן כלאנקאנג) ואשר זורם דרך ארצות דרום-מזרח אסיה אל ים סין הדרומי, נהר היאנגצה (ידוע כאן כג’ינשא) הזורם אל ים סין המזרחי, והסאלווין (נו-ג’יאנג) הזורם דרך בורמה ותאילנד אל ים אנדמן. שלושת נהרות אלו מהווים את שמורת הטבע של יונסק”ו הנושאת את השם “שמורת הנהרות המקבילים של יוננאן”. בשעת ערב נגיע אל מקדש פיי לאי בו נלון את הלילה. לינה במלון מקומי ופשוט. (פנסיון מלא).

יום 5 – תחילת מסלול ההליכה

מקדש פיי לאי נצא בראש שלוחה גבוהה, ולכן נשכים קום לראות את הזריחה מעל הר מיילי. ההר קדוש לבני העם הטיבטי, ושלוש-עשרה מפסגותיו נישאות לגבהים של מעל ל-6000 מטר מעל לפני הים. הפסגה הגבוהה והחשובה ביותר של ההר, והפסגה הגבוהה ביוננאן כולה, פסגת קאוואגבו, נישאת לגובה של 6740 מטר ונחשבת ל’פסגה בתולה’ שכן איש טרם טיפס לראשה. לאחר ביקור במקדש נצא לנסיעה בת כשעה ומחצה אל הכפר שידאנג השוכן בעמק נהר המקונג, וממנו נצא לפרק הליכה בן כ-7 שעות בהן נטפס אל מעבר ההרים אשר יציע תצפית מרהיבה אל פסגות המיילי. לאחר ארוחת פיקניק במעבר ההרים (אשר ייתכן ועוד יהיה בו שלג), נרד אל הכפר יובאנג. לינה ביובאנג. לינה באכסניה מקומית ופשוטה. (פנסיון מלא).
תחילת ההליכה: כ-2650 מטר.
סיום ההליכה: כ-3300 מטר.
שיא הגובה: כ-3700 מטר.
מרחק ההליכה: כ-19 ק”מ.

יום 6 – אל מחנה הבסיס (בייסקמפ)

היום נעפיל ברגל אל מחנה הבסיס של פסגת קאוואבגו. מחנה זה שימש בסיס למספר משלחות אשר יצאו לכבוש את הפסגה, שכאמור נשארה עד היום “בתולה”. ראשית ההיסטוריה של ניסיונות כיבוש ההר מתחילה עם משלחת אנגלית שניסתה להעפיל אל ההר ב1902. ב1991 יצאה משלחת בת 17 מטפסים סינים ויפנים, אך כל משתתפיה קיפחו חייהם בניסיון הכושל, אחד מאסונות הטיפוס הגדולים ביותר בסין עד היום. נצעד עד לתצפית מרהיבה על אגם קרחוני, אז נשוב על עקבותינו חזרה אל הכפר יובאנג. (פנסיון מלא).
תחילת ההליכה: כ-3300 מטר.
סיום ההליכה: כ-3300 מטר.
שיא הגובה: 3650 מטר.
מרחק ההליכה: כ-17 ק”מ.

יום 7 – מן המסלול הפנימי אל החיצוני

סיימנו את החלק של הטיול במה שמכונה ‘מסלול העלייה לרגל הפנימי’, זה אשר מביא אותנו הכי קרוב שאפשר אל פסגות ההר הקדוש. לאחר ארוחת הבוקר נצא בהליכה לאורך ערוץ נהר יובאנג אל הכפר נינונג הנמצא גם הוא לגדות עמק המקונג, דרומית לכפר שידאנג הו התחלנו את פרק ההליכה. עם ההגעה לנינונג נעלה על רכב אשר יקפיץ אותנו במורד העמק אל יאנגזאן, ומשם, במעלה הרכס רחוק ככל שמאפשרת הדרך, אל הכפר הקטן יונגז’י. לינה ביונגז’י. לינה באוהלי שדה.
תחילת ההליכה: כ-3300 מטר.
סיום ההליכה: כ-2050 מטר.
שיא הגובה: כ-3300 מטר.
מרחק ההליכה: כ-20 ק”מ.

יום 8 – תחילת הקורה

הכפר יונגז’י הינו המקום בו מתחילים מרבית הטיבטים את מסלול העלייה לרגל או בעצם, מסלול הקפת ההר הקדוש. בשפה המקומית נקרא מעשה ההקפה קורה, ואנו נצטרף לעולי הרגל המקומיים, החולקים כבוד להר הנישא. נצא במעלה ערוץ הנהר אל עבר מעבר ההרים דונג-לה (לה בטיבטית- מעבר הרים). לאחר חציית מעבר ההרים, נגיע אל המחנה שלנו באזור הידוע למקומיים כיונג-נאן. לינה באוהלי שדה. (פנסיון מלא).
תחילת ההליכה: כ-2350 מטר.
סיום הליכה: כ-3100 מטר.
שיא הגובה: כ-3260 מטר.
מרחק ההליכה: כ-18 ק”מ.

יום 9 – עם עולי הרגל

נמשיך לטפס במעלה הנהר, כאשר את דרכנו מקשטות שרשראות של דגלי תפילה. הטיבטים מאמינים כי עם תליית דגלי התפילה תישא הרוח את תפילתם גבוה, אל השמיים, שם על פי אמונתם המערבת בודהיזם טהור עם שמאניזם (ובטיבטית- בון), נמצאת הישות הקדושה והאלוהית. לאורך הדרך נראה גם קערות מזון אשר במבט ראשון ייראו כאילו מישהו השליך אותן כלאחר יד, אך למעשה, הטיבטים מאמינים השארת קערת מזון במקום קדוש תמנע מהם רעב ומחסור. גם שרידי הבגדים שנראה פה ושם נועדו כדי להבטיח חיים ללא קור בעולם הבא. הדרך היום תוביל אותנו החוצה מהיער האלפיני בו צעדנו עד כה, אל מרחבים חשופים מבעדם יתגלו לנו שוב פסגות הר מיילי. לינה באוהלי שדה. (פנסיון מלא).
תחילת ההליכה: כ-3100 מטר.
סיום ההליכה: כ-3600 מטר.
שיא הגובה: כ-3600 מטר.
מרחק ההליכה: כ-15 ק”מ.

יום 10 – המעבר לטיבט

נשכים קום ליום הקשה ביותר בטיול כולו. היום נעזוב את אגן נהר המקונג, כאשר אנו מטפסים אל מעבר ההרים דוקר-לה (דונג-קא-לה). הטיפוס הקשה אל ראש הרכס יביא אותנו גם אל קו הגבול הטבעי בין מחוז יוננאן למחוז שיזאנג הסיני, זה אשר אנו מכירים כטיבט גופא אשר הייתה ממלכה עצמאית בראשותו של הדאלאי לאמה עד להשתלטות הסינית עליה באמצע המאה ה-20. לאחר הטיפוס המפרך נגלוש אל המחנה שלנו הנטוע בתחתית הרכס. לינה באוהלי שדה. (פנסיון מלא).
תחילת ההליכה: כ-3600 מטר.
סיום ההליכה: כ-3700 מטר.
שיא הגובה: 4470 מטר.
מרחק ההליכה: כ-22 ק”מ.

יום 11 – אל עמק הנהר סאלווין

היום נתחיל את ההליכה שלנו באגן הניקוז הענק של נהר הסאלווין. את תוואי ההליכה של היום יתווה נהר השיצ’ו הגועש, אחד מיובליו הרבים של הסאלווין. במהלך היום נרד מהרמות החשופות בחזרה אל רצועת היער המכסה את מורדות הרכס. בסופו של היום נגיע אל גשר עץ קטן הניצב מעל לנהר הנובע מהקרחון הדרום-מערבי של הקאוואגבו, ולידו נחנה ללילה. לינה באוהלי שדה. (פנסיון מלא).
תחילת ההליכה: כ-3700 מטר.
סיום ההליכה: כ-2450 מטר.
שיא הגובה: כ-3700 מטר.
מרחק ההליכה: כ-19 ק”מ.

יום 12 – סיום הטרק

את יום ההליכה האחרון שלנו נתחיל בטיפוס אל מעבר ההרים נאטונג-לה. טיפוס מאומץ זה, של כ-1300 מטר הינו הטיפוס האחרון שלנו בטיול. מכאן נגלוש אל הכפר הטיבטי אבאן (אבינג). לא רק לנו, אל גם לרבים מבין הטיבטים עולי הרגל הכפר אבאן מסמן את סוף הקורה, ומכאן הם ממשיכים את הקפת ההר במשאיות, או על אופנוע, שכן המשך ההליכה אינו מרשים ואינו מציע תצפית על הפסגות הקדושות כגון החלק של ההקפה אותו עברנו. לילה אחרון באוהלי השדה בשולי הכפר. (פנסיון מלא).

ימים 13/14 – אל עמק הנהר הגדול

מרחק שעה וחצי הליכה מהכפר נגיע שוב אל הכביש, שם ימתין לנו הרכב שייקח אותנו במורד נהר הסאלווין המהווה חייץ טבעי בין מחוז יוננאן וסין כולה, לבין בורמה. כאן חיים בני מיעוטים אתניים אשר חלקם מקורם בבורמה, וחלקם ממוצא טיבטי. חבל ארץ זה נחשב לאחד המרוחקים, ואחד הפחות מוכרים בסין כולה, והשבטים כאן משמרים את אורחות חייהם המסורתיים כדרך שעשו אבותיהם. נעצור בכפרים ובשוק מקומי של בני שבט הליסו, ונבקר באחת הכנסיות המפורסמות באזור- שריד לתקופה בה מיסיונרים קתוליים פעלו באזור מבודד זה, עד שממשלת סין האוסרת כל סוג של מיסיונריות עצרה פעילות זו. בערבו של היום ה-13 נלון באכסניה מקומית פשוטה בכפר בין-ז’ונג-לו, ובערבו של היום ה-14, במלון מקומי ופשוט בעיר ליוקו. (פנסיון מלא).

יום 15 – החזרה לציוויליזציה

בשעות הבוקר ניסע אל העיר הגדולה באזור- באושאן, מרחק שעתיים ומחצה מליוקו. מכאן נטוס חזרה אל קונמינג, בירת המחוז. הפעילות ביום זה תתבסס על שעת הטיסה, ושעת ההגעה לקונמינג. אנו נשתדל לטייל בעיר מסבירת הפנים ככל שיאפשר לנו הזמן. (פנסיון מלא).

יום 16 – החזרה הביתה

לאחר ארוחת הבוקר נצא אל האגם הירוק אשר זכה לשמו בגין מרבדי הלוטוס הצומחים מתחת לעצי הערבה. כאן נפגוש במאסטר לטאי צ’י, והוא ידריך אותנו בשיעור מבוא לאמנות סינית מיוחדת זו אשר העוסקים בה מאמינים שהיא התעמלות לגוף ולנפש. מלאי מרץ נצא אל השווקים במרכז העיר- שוק הפרחים, והשוק המרכזי בו נמכרים בעיקר מוצרי מזון ותוצרת חקלאית לעקרות הבית. מכאן נמשיך אל מקדש הבמבוק. המקדש נבנה במקור בתקופת שושלת יואן כמקדש הראשון בסין המוקדש לזן בודהיזם. המקדש טובל כולו בעצי במבוק, ומהווה בית לארהטים- צלמי אלו שזכו להארה, אך בשל חוסר שלמות לא זכו להפוך לבודהא. מכאן נמשיך לצפות בטקס תה מסורתי. התה מהווה חלק מהטקס הסיני מזה אלפי שנים, ולאורך ההיסטוריה הסינית שימש מטבע עובר לסוחר, סמל מעמד, וחלק מעולם הדת והאמונות המורכבות בסין. לאופן הכנת התה, מזיגתו ושתייתו משמעות עצומה בכללי הטקס הסיני, וכאן נזכה לראותם מקרוב. נסיים את המפגש הקרוב שלנו עם התרבות הסינית באגם דיאנצ’י- פארק פופולארי בקרב המקומיים הנמצא כ-5 ק”מ מחוץ לעיר, על אגם גדול המהווה השראה לאגם המלאכותי ‘אגם קונמינג’ אשר נבנה בארמון הקיץ שבבייג’ין. האגם מכונה בפי הסינים “הפנינה הנוצצת הטבועה ברמה”, כמשל ליופיו האגדי. נשוב אל עיר, ולאחר ארוחת פרדה נצא אל שדה התעופה של קונמינג, ממנו נשוב בטיסה לסיאול, וממנה, חזרה הביתה.

דגשים

– עשויים לחול שינויים במסלול כתוצאה ממזג אוויר, הוראת שלטונות ו/או החלטת המדריך.
– מדובר בטרק למיטיבי לכת נגיע לגובה מקסימלי של כ- 4,500 מ’.
– במהלך הטרק נלך עם תרמיל יום בלבד, הציוד הכבד עובר ממקום למקום על גבי סוסים/רכב.
– במהלך הטרק נלון באוהלי שדה.

מועד

מועד הטיול

יפורסם בהמשך

עונה מתאימה

הטיול מתקיים בחודשים אפריל-יוני וגם בספטמבר-אוקטובר.

עלות

עלות הטיול

4,580$ למשתתף, בקבוצה המונה 14 משתתפים ומעלה + כרטיסי טיסה.
4,830$ למשתתף, בקבוצה המונה 12-13 משתתפים + כרטיסי טיסה.
4,990$ למשתתף, בקבוצה המונה 10-11 משתתפים + כרטיסי טיסה.

*תוספת ליחיד בחדר בימים בהן נתארח בבתי מלון – 470$. 

המחיר כולל

• כלכלה מלאה החל מערב היום הראשון ועד לבוקר היום האחרון.
• טיסה פנימית.
• כניסות לשמורות.
• לינות כמפורט.
• מדריך ישראלי.
• מדריך מקומי דובר אנגלית.
• ציוד גלישה.
• תשר לנותני שרות מקומיים.
• ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ מטעם טיולי רדיוס.

המחיר אינו כולל

• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• טיפ לנותני השרות המקומיים (6$ ליום)
• טיסות.
• שתיה, שתיה קלה/אלכוהול.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

*התייקרות במחירי הטיסות ו/או אשרות הכניסה יחולו על הנוסע.

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה

הרשמה ותנאי תשלום

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה ראשונה – 4,000 ₪ (בעת ההרשמה).
3. מקדמה שניה – 4,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול.
ניתן לשלם בכרטיס אשראי, צ’קים או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

4. יתרת התשלום– שבועיים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אשת טורס ביזנס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

ישלח למטיילים

5 / 5. 88