הטיולים הקרובים

31 - 23 יול 2024
טרק שמוני זרמט (WHR)
תפוסה: ההרשמה נמשכת מדריכ/ה: שי יגל

אין הרבה מסלולים יותר אייקונים מ”הדרך הגבוהה” העוברת מרכס המונבלאן אל ההר הכי מפורסם באירופה – “המטרהורן”. כן, הסמל של שוקולד טובלרון הוא אחד הסמלים הבולטים של שוויץ וללא ספק ההר היפה והמרשים ביותר באלפים. הטרק עובר לאורכו של שביל היסטורי שנפתח באמצע המאה 19 ע״י המועדון האלפיני הבריטי עבור מטפסי הרים שרצו ללכת בין עיירות מטפסי ההרים שאמוני שמתחת למונבלאן וצרמנט שמתחת למטרהורן. עד היום אלו שתי העיירות האלפיניות הכי מפורסמות והכי יפות באירופה.

הטרק חוצה עמקים ירוקים ומוקף כולו פסגות מושלגות לאורך כל השנה. התוואי הייחודי מביא את המטיילים הכי גבוה שאפשר מבלי להיות מטפסי הרים ובחלק מהימים ההליכה היא על הקרחונים ממש, בגובה של כמעט 3000 מ׳. כמות מקומות הלינה באזור נמוכה יחסית ולכן המסלול הרבה פחות עמוס ממסלולים אחרים. את הטרק כולו עושים בדרך כלל בכ10 ימים אנחנו נלך 7.5 ימים שהם ליבו הפועם של המסלול לצד הפסגות היפות והגבוהות ביותר באלפים השוויצרים, ונסיים בצרמנט הציורית.

הקרחונים התלוים, מעברי ההרים הגבוהים, העמקים הירוקים ונקודת התצפית הבלתי נשכחת על ה”מטרהורן” הופכים את הדרך ההיסטורית משאמוני לצרמנט לחוויה מאתגרת מצד אחד אך בלתי נשכחת מהצד השני.

תוכנית הטיול

יום 1 – תל-אביב – ג'נבה – Thyon - Cabane D-essertze

נחיתה בג’נבה ונסיעה לעמק דיקסונס – בו נתחיל את הטיול שלנו. נצא לתחילת הליכה מ thyon 2000 ל cabane d’Essertze ומשם לעמק, תחילת ההליכה במרכזו של אתר סקי עם מסעדה קטנה ונופים נפלאים. זהו שביל מרפסת קלאסי שהולך בתוואי יפה מעל לעמק, בתוואי שטוח יחסית עד שמגיעים לבקתה. בבקתה אפשר לקנות אוכל בסיסי, קפה וכמובן בירה. וזו גם תחילתה של ירידה מעט מאתגרת אל העמק, הכנה נחמדה למה שצפוי לנו בהמשך הטרק. משם נסיעה קצרה ברכב אל המלון שלמרגלות אגם דיקס.
גובה התחלתי: 2,100 מ’
נקודת שיא: 2,200 מ’
עליה מצטברת: 240 מ’
ירידה מצטברת: 800 מ’
מרחק: 8 ק”מ

יום 2 – Barrage Dixence to Arolla

תחילתו של היום במלון שלמרגלות סכר דיקס, אחרי עליה של כ-200 מטר נגיע לראש סכר דיקס, נמשיך בהליכה נוחה לאורכו של האגם המרשים. נקיף את האגם ונתחיל בעליה ארוכה ויפה אל הפסגות המושלגות, ואל עמקי הקרחונים הגבוהים. העלייה מסתיימת במעבר הרים שנושק לגובה של כ-3000 מטר, בקטע האחרון של המעבר נעשה שימוש בסולם מרשים. ממעבר ההרים נשקף נוף נוף פנורמי של פסגות ההרים הגבוהות ביותר בשוויץ. המשך בירידה נוחה יחסית אל העיירה המקסימה ארולה.
גובה התחלתי: 2,140 מ’
נקודת שיא: 2,855 מ’
עליה מצטברת: 1,044 מ’
ירידה מצטברת: 1,178 מ’
מרחק: 18.6 ק”מ

יום 3 – Arolla to La Sage

לאחר יומיים לא קלים, היום מגיע לנו יום קל ונוח. כל זה מבלי לוותר על היופי השוויצרי, להפך – לא נחצה רכסים, לא נעבור עמקים, אבל נטייל ונהנה מהיופי ללא המאמצים שמאפיינים את שאר ימי הטרק.
נצא מארולה ונלך על קו גובה הצופה על העמק ועל הרכסים המושלגים ולאחר הליכה של כשעתיים נגיע לאחת הפנינות של העמק – Lac Bleau (גובה 2,100 מ’). האגם, על צבעי התורכיז שלו, מושך אליו מטיילים רבים וגם משפחות. נבלה שעה קלה סביב האגם היפה ואח”כ נרד בהליכה של כשלוש שעות עד לכפר לה-זודר, מכאן נעלה לנקודת הלינה בכפר לה-סאג’. לינה במלון.
גובה התחלתי: 2,000 מ’
נקודת שיא: 2,100 מ’
עליה מצטברת: 220 מ’
ירידה מצטברת: 550 מ’
מרחק: 10 ק”מ

יום 4 – Les Hauders to Zinal

אחד הימים! יום של תצפיות מרהיבות בכל קנה מידה. נצא מהמלון ולאחר כ- 20 דק’ הליכה נעזוב את הכפר ונמשוך בתלילות מזרחה. מיד לאחר היציאה מקו היער נעלה בסדרה ארוכה של עקלתונים במרחבי אחו אדירים ומשם התצפית דרומה מדהימה. בכיוון דרום מערב הפסגה המוכרת של פינייה-ארולה, בכיוון דרום מזרח בולט הקרחון הענק – Mont Mine ומעליו מזדקרות 3 פירמידות החורגות מעל קו הרכס הלבן, Tete Blanch (3,700 מ’ – “הראש הלבן”) המכוסה כולו בשלג לבן, Dent Blanche (4,360 מ’ – “השן הלבנה”) והפירמידה של Grand Cornier. לאחר טיפוס ארוך, אך בשביל נוח ומתון, נגיע ל- Col de Torrent (2,920 מ’).  את הצד המערבי והדרומי הכרנו היטב במהלך הטיפוס, אלא שמהאוכף המבט מזרחה ודרומה חושף אותנו לסדרה מדהימה של מראות – האגם הכחול והמרהיב – Lac des Autannes, עוד מעט יותר למטה, האגם המלאכותי Lac de Moiry בצבעו האפור-כחול, וסדרה של פסגות משוננות ואדירות כשמעליהם בולט ומתנשא המטהורן (4,476 מ’). על שפת האגם היפה – אוטאן (2,690 מ’) נעשה את הפסקת הצהריים, אחריה נמשיך ונרד אל סכר מוארי (2,250 מ’). מכאן נמשיך ונטפס ל- Col de Sorebois (2,850 מ’) ונרד ישירות אל המלון בזינאל (1,680 מ’).
גובה התחלתי: 1,670 מ’
נקודת שיא: 2920 מ’
עליה מצטברת: 1,250 מ’
ירידה מצטברת: 670 מ’
מרחק: 14 ק”מ

יום 5 – Zinal to Schwarzorn

מיד ביציאה מהמלון נעלה בשביל תלול. ההליכה ביער יפה ולאחר טיפוס של כ- 400 מ’, השביל מתייצב על מרפסת תצפית ומשם מושך באופן כללי צפונה. שם נצפה על עמק Zinal ובהמשך על עמק Anniviers. לאחר הליכה של כשעתיים נוספות על קו גובה, השביל שלנו פונה מזרחה ומתחיל לטפס בנוחות ובמתינות אל פסגת תצפית, בה נעשה הפסקה קלה רגע לפני שנסתער על החלק האחרון. נמשיך ונעלה אט אט עד למקום הלינה.
גובה התחלתי: 1,675 מ’
נקודת שיא: 2,875 מ’
עליה מצטברת: 1,200 מ’
ירידה מצטברת: 1,050 מ’
מרחק: 14 ק”מ

יום 6 – Schwazorn to St. Niklaus

כהרגלנו השביל נכנס אל תוך היער ולאחר טיפוס של כ- 400 מ’ הוא יוצא מקו היער ושוב נגלים לנו המראות הכל כך מוכרים… העלייה מתונה ונוחה עד לאוכף. גם כאן ה- Col הצרפתי הפך ל- Pass הגרמני. בירידה נכונה לנו הפתעה, השביל מוריד אותנו למרפסת התצפית שהיא ללא ספק גולת כותרת התצפיות של הטיול. אבל קודם לכן, נאלץ ללכת שוב בשביל הבנוי על דרדרת של בולדרים, הליכה מעט יותר מאמצת הדורשת משנה זהירות, אבל הפיצוי הולם.
כפי שכותב Kev:

considered by many, to be the finest viewpoint on the Haute Route

עמק Mattertal – העמק של זרמט הוא ללא ספק המרשים שבין כל העמקים שראינו עד עתה. הוא נמצא ממש מתחתנו, ואם נדייק – 1,400 מ’ בצלילה כמעט אנכית (הברכיים שלנו עוד ישלמו את המחיר…). מעל העמק מתנשא הרכס המרשים והגבוה בהרי שוויץ, רכס Mishabel, שלו קרחון ענק – המקום היחיד באירופה שבו ניתן לעשות סקי כל הקיץ. ברכס הארוך והענק יש למעלה מ- 10 פסגות המתנשאות לגובה של מעל 4,200 מ’, ובו גם הפסגה הגבוהה בשוויץ – Dom (4,545 מ’). ללא ספק סיומת יפה לטרק כולו.
נמשיך בירידה תלולה עד סנט ניקולאוס ומשם למלון.
גובה התחלתי: 1,820 מ’
נקודת שיא: 2,895 מ’
עליה מצטברת: 1,070 מ’
ירידה מצטברת: 1,770 מ’
מרחק: 16 ק”מ

יום 7 - שביל אירופה Gasenried to Randa

מקטע שביל המכונה שביל אירופה, אחד השבילים המפורסמים והיפים באירופה, ההליכה כולה מעל לעמק של זרמט עם נופי המונטה רוזה באופק. רגע לפני אחד משיאי הטיול, נעצור לשתות קפה או בירה בבקתת אירופה. לפנינו הגשר התלוי הארוך ביותר באירופה כמעט חצי ק״מ מעל ערוץ עמוק, חוויה שלא פוגשים כל יום אפילו לא באלפיים של ששוויץ. אחרי שנרגע מההליכה על הגשר נרד בחזרה אל העמק ונסיעה קצרה תביא אותנו לעיירה טאש.
גובה התחלתי: 1,1660 מ’
נקודת שיא: 2,750 מ’
עליה מצטברת: 1,540 מ’
ירידה מצטברת: 1,780 מ’
מרחק: 17.7 ק”מ

יום 8 - Tasch to Zermatt

מהעיירה טאש נחזור בעליה אל הרכס, אקורד הסיום היפה והמרגש של הדרך הגבוהה משאמוני לזרמט, נלך לכיוון זרמט כשמדי פעם תציץ אלינו פסגתו האייקונית של המטרנהורן, לבסוף נצעד כאשר ההר נמצא לפנינו והנוף עוצר נשימה, המראות הללו ילוו אותנו עד לסוף המסלול. נתחיל בירידה הארוכה אל העיירה היפה זרמט, יש מעט מאוד מקומות אם בכלל מפנקים יותר מזרמט כדי לסיים בהם טרק, אחת העיירות היפות באלפיים מלאה מסעדות, חנויות ובעצם כל דבר שאפשר לחשוב עליו. ערב זה יהיה חופשי וכל אחד יוכל לבחור היכן הוא רוצה לאכול את ארוחת הערב, לינה במלון.
גובה התחלתי: 1,820 מ’
נקודת שיא: 2,375 מ’
עליה מצטברת: 1,061 מ’
ירידה מצטברת: 859 מ’
מרחק: 11 ק”מ

יום 9 – ג'נבה – ת"א

נסיעת בוקר מוקדמת לשדה התעופה בג’נבה וטיסה חזרה לת”א.

דגשים

• יתכנו שינויים במסלול כתוצאה ממזג אוויר ו/ או החלטת המדריך בשטח.
• הטרק מתאים למיטיבי לכת בלבד.

1. דרגת הקושי במסלולים – הטרק כאמור מתאים למיטיבי לכת. יחד עם זאת, אחד היתרונות הגדולים של הטרק שמוני-זרמט היא הגמישות שלו. בכל הימים יש אופציה לוריאנטים בדרגות קושי שונות, מהן קשות יותר ומהן קלות יותר. לרשותנו רכב שכור שצמוד אלינו ומאפשר גמישות גבוהה. כך לדוגמא: ביום השלישי וביום הרביעי ניתן באמצעות הקפצות בוקר/ אחה”צ לקצר את המסלולים ולמתן אותם.
2. תחבורה – ההסעה ביום הראשון  וביום האחרון אל ומשדה התעופה תבוצע ברכב ואן של אחת מחברות ההסעה המקומיות ו/ או ברכבות מקומיות. במהלך ימי הטרק, ההקפצות, קצרות/ ארוכות, יעשו ב- 2-3 סבבים. בכל מקרה אחר שמטייל יחליט לקצר מסלול ולרדת ברכבל, עלות הנסיעה תחול על המטייל.
3. ארוחות – בוקר וערב במקומות הלינה, ארוחות צהריים פיקניק בשטח, המדריך הלוגיסטי רוכש את מיטב המוצרים שיש למרכז אירופה להציע.
4. לינה – כל הלינות במלונות בחדרים זוגיים !!
5 לילות במלון 3 כוכבים.
2 לילות במלון 2 כוכבים.
לילה אחד בפנסיון (חדרים זוגיים, מקלחות/שירותים משותפים).
5. הכנה – קודם היציאה לטרק נקיים הכנה. מטיילים שכושרם לא מספק יזכו לתמיכה וליווי.

עלות

2,560 פרנק שוויצרי למטייל.ת (לא כולל כרטיס טיסה).
*בכל חדר ישנים 2 מטיילים, אין אפשרות ללינת יחיד בטיול זה

המחיר כולל

• תחבורה ורכבלים כמפורט בתוכנית.
• לינות במהלך הטרק כמפורט.
• כלכלה מלאה, מלבד ארוחת הערב החופשית בזרמט ביום 8.
מדריך ישראלי.
מלווה ישראלי שמוביל רכב לוגיסטי צמוד! העברת תרמילים/מזוודות מבקתה לבקתה ודואג לפינוקים.

המחיר אינו כולל

• ארוחת ערב בזרמט ביום 8.
• כרטיס טיסה בינלאומי.
• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• שתייה קלה/ אלכוהול.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט ובסעיף “המחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.

תנאי ביטול

שבועיים ראשונים ממועד ההרשמה ובתנאי שביטול העסקה לא חל בתוך 60 ימים לפני מועד הטיול – ללא דמי ביטול.
עד לרכישת כרטיסי הטיסה – 100€ בלבד.
מרגע רכישת כרטיסי הטיסה ועד 81 ימים לפני היציאה לטיול – 250€ + כרטיס טיסה.
החל מ- 80 ימים ועד 51 ימים לפני היציאה לטיול : 1000€  + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 50 ימים ועד 31 ימים לפני היציאה לטיול :  1,200€  + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ- 30 ימים ועד 15 ימים לפני היציאה לטיול : 1,600€  + ביטול כרטיס הטיסה.
החל מ – 14 ימים לפני היציאה לטיול – מלוא המחיר.

תנאי תשלום

1. מקדמה ראשונה – 3,000 ₪ (באשראי, יימסר בעת ההרשמה).
2. מקדמה שנייה – 2,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול (באשראי, יימסר במועד ההרשמה).
3. השלמת התשלום 14 יום לפני היציאה לטיול (עפ”י מספר המשתתפים בטיול).

ההרשמה לטיול תכנס לתוקף רק לאחר מסירת פרטי אשראי!

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי בתשלום אחד. החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות אתה אנו עובדים (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

הערות חשובות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. ייתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסע/ת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected] או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

1. נעלי הרים גורטקס
2. תרמיל יום נח 35-40 ליטר
3. צ’ימידן גדול 70-100 ליטר
4. 2 חולצות תרמיות קצרות
5. חולצה תרמית ארוכה
6. מכנס תרמי
7. פליס דק + פליס עבה/ מעיל פוך
8. מעיל סערה גורטקס
9. כפפות
10. כובע צמר + כובע טיולים
11. חולצות כותנה (ללילה)
12. מכנסיים ארוכים
13. נעלי התעמלות
14. מכנס קצר
15. משקפי שמש
16. סנדלים/ קרוקס
17. בגד-ים
18. כלי רחצה
19. מגבת טיולים קלה
20. קרם הגנה
21. גרביים
22. תחתונים
23. פנס ראש
24. מקלות הליכה
25. ציפה
26. כוס/ קערה רב-פעמית, כף ומזלג.
27. אולר/ לדרמן

5 / 5. 144