רכס הקצ’קאר הוא החלק הצפון מזרחי של רכס – פונטוס האדיר. הקירבה, הזמינות, הנופים האלפיניים, האפשרויות המגוונות וחביבות המארחים כל אלה הפכו את הקצ’קאר ליעד פופולארי במיוחד בקרב חובבי הטרקים.

מדריך הטיול

יפורסם בהמשך

תוכנית הטיול

יום 1 - טיסה לאירזרום - כפר בהרל

טיסה מת”א לאיסטנבול וטיסת המשך לאירזרום, מפגש עם המדריכים. הטיסה מאיסטנבול לאירדרום מגלה לנו את השטחים הנרחבים והצחיחים של רמת אנטוליה, עיר המחוז אירדרום שוכנת במרומי הרמה בגובה של – 1900 מ’, מדובר בעיר מסחר טיפוסית, כאן עברה בזמנו דרך המשי המפורסמת, בעבר הלא רחוק שימשה העיר כלב האימפריה הסלג’וקית. נתארגן על טרנזיט ונצא בנסיעה לעמק הצ’ורו (כ-4 שעות נסיעה), אנו עוזבים את אזורי הרמה הצחיחים ואט אט מטפסים על רכס הפונטוס, הדרך מדהימה ביופייה, לצידי הדרך כפריים המעבדים את השדות והמטעים בשיטות מיושנות …כמו אז…. העיירה יוספלי נידחת. מבחינתנו זוהי הזדמנות אחרונה להצטייד ולערוך קניות לפני תחילת הטיפוס.
נמשיך בנסיעה לכפר בהרל (1500 מ’), הדרך יפיפיה, דרך לא ארוכה (36 ק”מ), אך מפותלת וצרה הנסיעה אורכת זמן, אנו נוסעים במקביל לערוץ הקניוני של נחל בהרל. הכפר בהרל כפר ציורי ויפה, אנחנו נתמקם בביקתה מסבירת הפנים של ממת, בהתאם לזמן נצא לסיור קצר בכפר היפה ונבקר בכנסיה הג’ורגית העתיקה (מאה 11) נחזור לארוחת ערב מסורתית אצל ממט.

יום 2 - יום טרק - אגם קרגול

לאחר ארוחת בוקר, התארגנות ותחילת מסלול טרק , הדרך יפה וצמודה לפלגי מים, מפעם לפעם נחצה על גבי גשרי עץ קטנים את הפלגים, לאורך הדרך נפגוש בעצי דובדבן מסוגים שונים, נאכל ונשבע דובדבנים….(בהתאם לעונה). אנחנו עוזבים את האזור המיוער וממשיכים לטפס בשטחים פתוחים, מכאן מלווים אותנו מראות הנוף המדהימים של הרכס, מעט צפונה לנו ניתן לראות בברור את הרכס המפורסם של “שש האצבעות”, קטע הטיפוס האחרון מעט תלול יותר, בגובה 2600 מ’ אנחנו פוגשים את האגם המדהים קרגול, משטחי אחו יפים סוגרים את האגם מסביב, לאחר רחצה ותה נרד למקום הלינה באוכף היפה – “סאטו ביי” (או גם “צלילי המוסיקה”), הלינה באוהלים בשטח.

יום 3 - כפר בוריבה

לאחר ארוחת הבוקר נעזוב את סאטו ביי ונרד על גבי שלוחה יפה לכפר הקטן בוריבה לזמן קצר אנחנו חוזרים אל האזור המיוער, נמשיך לאורך פלגי המים של נחל הקיסלה, נעקוף מפלוני מים יפים, באזור פיסנקיה מחכים לנו משטחי האוכמניות, הידיים מטפטפות, הלשון והשיניים שחורים אך אותנו אי אפשר לנתק משיחי האוכמניות….עוד מאמץ קטן ואנחנו במקום החניה – פיסנקייה. הלינה באוהלים בשטח.

יום 4 - מעבר ההרים קירמזי - כפר הקייט איידר

עם בוקר נמשיך ונטפס אל מעבר ההרים היפה – קירמזי (3300 מ’), תצפית אחרונה על העמק היפה והאגם המדהים ליבלר מלמעלה, בשנים רגילות שלוגית גדולה מציינת את המעבר, עד עתה הלכנו באזור הדרומי – “היבש” יחסי של הקצ’קר, המעבר מעביר אותנו באחת אל הצד הצפוני, זה המושפע מאד מהים השחור, נרד אט אט אל עמקי הגשם שבצד הצפוני של הקצ’קר, מכאן נחוש בשינוי בולט במזג האויר מכאן ילווה אותנו בדר”כ מזג אוויר גשום. אנחנו יורדים עד לכפר הקיץ אבסור מכאן יקפיץ אותנו טרנזיט לכפר הקייט איידר, בסוף הקיץ נערכים באבסור חגיגות לציון סוף עונת הרעיה. מיניבוס יסיע אותנו לעיירה איידר. לאחר שנתמקם באחד ממלונות כפר הקייט איידר נרד לרחצה בחמאם המקסים שבכפר.

יום 5 - קניון מים - יוקארי קוורון

בחלק הראשון של היום נטייל באחד מקניוני המים שבסביבה, קניוני המים של הצד הצפוני של הקצ’קר נושאים אופי שונה ממה שהכרנו עד עתה בטיול, צמחית גשם עשירה וסבוכה, עצים אדירים, מטפסים ושרכים לרב, מפלי מים אדירים. נחזור לארוחת צהריים בכפר ונקדיש את יתרת היום למנוחה. לקראת ערב נעלה ללינה ביוקארי קוורון.

יום 6 - טיול אגמים - מעבר ההרים צאיימאצור

לאחר א.בוקר, התארגנות על הפרדות ונצא לטיול באזור האגמים בויוק דניז וקארה דניז (3000 מ’), האזור משופע בפלגי מים זורמים ובאגמים קטנים ויפים הנתונים בתוך לועות געשיים, מאזור האגמים הגבוה ניתן לראות ביום טוב (לא מעונן) מדרום לנו את פיסגת הק’צקר, החלק הצפוני של הפיסגה תלול מאד ואינו מתאים לטיפוס, לאחר ששבענו את מראות הנוף נמשיך תוך שאנו מטפסים אל מעבר ההרים היפה – צאיימאצור (3200 מ’), נחצה את המעבר ונרד ללינה בקימקור (לינה בשטח).

יום 7 - ירידה לאונגולר - עמק בויוק - אגם דניז

עם בוקר נמשיך ונרד לאונגולר (2250 מ’), אנחנו למעשה מקיפים את פסגת ההר מכיוון מזרח, הירידה לאונגולר קלה, פריחות מדהימות בשלל צבעים מלווים אותנו בכל מהלך הטיול, אבל נראה שהעמק היורד לאונגולר עולה על כולם (פוסטרים של פריחות שצולמו בקצ’קר לא בכדי צולמו בעמק זה), נעזוב את אונגולר ונתחיל לטפס בעמק בויוק, לפנינו קטע טיפוס ארוך ומעט מייגע, המראות והצבעים מחפים על הכל, מולנו נפגוש בעשרות מטפסים שעושים את דרכם לאחר שטיפסו על הפיסגה, הפרצופים מחייכים. לאחר כ – 7 שעות הליכה, מהם 5 שעות טיפוס נגיע לאגם דניז (3300 מ’), גם כאן נכונה לנו הפתעה, הנוף באגם דניז עולה על נופי שאר האגמים, בחלקו הצפון מערבי סוכר את האגם קרחון המשתפל עד לפני המים, מראה הקרחון המשתקף במים הכחולים -פשוט מדהים!!!!  (לינה בשטח)

יום 8 - יום הפיסגה

בשעת בוקר מוקדמת (05:30) נתחיל בטיפוס לפסגת הקצ’קר, אם לא יהיו הפתעות של מזג אוויר בשעה 09:00 נהיה בפסגה – 3950 מ’. נחגוג בחפיסת שוקולד, ביום יפה ניתן לעשות תצפית של 360 מעלות ולראות היטב את כל ציר הטיפוס שלנו החל מאזור האגמים. נרד לחניה סמוך לאגם נמלס (לינה בשטח).

יום 9 - מעבר קוורון

נטפס למעבר קוורון ומכאן ליוקרי קוורון, לאחר התאוששות נרד ללינה באיידר.

יום 10 - טיסה חזור

נצא בנסיעה לכיוון טרבזון, בהתאם לשעת הטיסה נבקר באגם היפה של אוזנגול.

טיסה מטרבזון לאיסטנבול ומאיסטנבול לת”א.

דגשים

– יתכנו שינויים בתוכנית עקב החלטת שילטונות, מזג אוויר ו/או החלטת המדריך בשטח.
– הטיול מתאים למיטיבי לכת בעלי כושר גופני טוב מאד. במהלך הטרק אנו נלך עם משקל נוח על הגב 4-3 ק”ג בלבד. את ציוד הלינה, הביגוד החם והאוכל יסחבו הפרדות.

מועד

מועד הטיול

יפורסם בהמשך

עונה מתאימה

הטיול מתקיים בחודשים יולי – אוגוסט.

עלות

עלות הטיול

1,950$ למשתתף, מתומחר לפי מינימום של 16 משתתפים.
2,240$ למשתתף לקבוצה המונה 10-14 משתתפים.
2,400$ למשתתף לקבוצה בגודל 8-9 משתתפים.
*תוספת לחדר יחיד ולינה באוהל יחיד – 220$.
*המחירים כוללים כרטיס טיסה לפי מחיר של 620$.

המחיר כולל

• כלכלה מלאה החל מערב היום הראשון ועד לבוקר היום האחרון.
• לינות כמפורט.
• מדריך ישראלי.
• מדריך מקומי דובר אנגלית.
• ציוד גלישה.
• תשר לנותני שרות מקומיים.
• ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ מטעם טיולי רדיוס.

המחיר אינו כולל

• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• טיסות.
• שתיה, שתיה קלה/אלכוהול.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה

הרשמה ותנאי תשלום

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה ראשונה – 2,000 ₪ (בעת ההרשמה).
3. מקדמה שניה – 1,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול.
ניתן לשלם בכרטיס אשראי, צ’קים או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

4. יתרת התשלום– שבועיים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אשת טורס ביזנס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

ישלח למטיילים

0 / 5. 0