פארק וואנואז נמצא בלב האלפים הצרפתיים, באזור שמפורסם בזכות אתרי הסקי שלו.  במהלך הטרק נקיף שרשרת קרחונים שנמצאים במרכזו של הפארק.  יחודו של הטרק שהוא כמעט ואינו יורד אל העמקים הנמוכים, רובו נמצא גבוה מעל העמקים נמשך לאורך שבילים אלפינים צרים שנמצאים בין העמקים לבין הקרחונים.  לאורך המסלול נלון בבקתות הרים טובות, בתום יום מאמץ נגיע אל מקלחת חמה, אוכל צרפתי טעים וכמובן בירה ויין וכל זה אל מול הנופים האלפינים הנהדרים. הבקתות מנותקות ואין אליהם גישה ברכב, אנחנו נטייל עם תרמיל קל שמתאים למספר ימים.  אורכו של הטרק 5 ימים והוא מתאים לכל מי שמחפש טרק בדרגת קושי בינוני (מעט קל יותר מה- TMB), יתרונו הגדול – עמוס משמעותית פחות מהסובב המפורסם.

תוכנית הטיול

יום 1 – תל-אביב – מילאנו – מודן

טיסה ב- 06:50 למילנו, נחיתה ב- 10:05. משיכת הרכב השכור ונסיעה לכיוון טורינו, עיר המכוניות אשר למרגלות ההרים. נמשיך אל מעבר ההרים ההיסטורי מון סני (Col du Mont Cenis), נכנס לביקור במוזאון הקטן שבמקום ונהנה מהנוף הנפלא. נמשיך בנסיעה אל הצד הצרפתי, נעבור בין עיירות יפות ונחלים זורמים אל היעד העיירה מודן. כאן במלון פשוט נעביר את הלילה.

יום 2 – מודן – בקתת de L'Orgère – בקתת du Roc de la Pêche

נעלה עם הרכבים אל בקתת de L’Orgère בה נחנה את הרכבים ונתחיל את הצעידה בעליה מתונה אך עקבית דרך יער מחטני ויפה. עם היציאה מקו העצים יתגלה נוף פתוח של אחו אלפיני דרכו נמשיך ונעלה אל עבר אחד ממעברי ההרים הגבוה באזור Col de Chavière (2796 m). נסיים עם עליה אלפינית אמיתית שבסופה גמול נהדר בדמות נופים דרמטיים של פסגות האלפיים הגבוהות. מהפס נתחיל בירידה ארוכה ויפה עד לבקתת du Roc de la Pêche עם גג הצפחה היושבת בעמק פתוח ויפה.
גובה התחלתי: 1,937 מ’.
נקודת שיא גובה: 2,796 מ’.
עליה מצטברת: 910 מ’.
ירידה מצטברת: 927 מ’.
מרחק: 14 ק”מ.

יום 3 – בקתת du Roc de la Pêche – בקתת du Col de la Vanoise

נצא מהבקתה בירידה נוחה על דרך עפר נוחה לאורך נהר שזורם בשצף, פרות באחו ונוף כמו מגלויה שוויצרית. נעבור בין הכפרים הקטנים ונמשיך אל עבר עיירה קטנה ומקסימה בשם פרלוגנן  Pralognan-la-Vanoiseפה נוכל לנוח קצת, לשתות קפה טוב ולטעום מאפה מקומי לפני שנתחיל את העליה של היום אל עבר הפס הבא. נעלה בעמק ונחצה את אחד הנחלים השוצפים שמתחיל בקרחונים שלמעלה ובאמצע העליה נגיע אל אחת התמונות שהכי מזוהות עם המסלול – שביל האבנים שחוצה את האגם. מכאן נמשיך בעליה תלולה אך נוחה דרך אגמים אלפינים ונוף עוצר נשימה, קרוב קרוב אל הקרחונים, כשרגע לפני הפס תחכה לנו הבקתה שלנו להלילה –  בקתת du Col de la Vanoise הנושאת את שם מעבר ההרים. הבקתה חדשה כמעט לגמרי וממוקמת באזור יוצא דופן בנוף שלו, מוקפת אגמים אלפינים, פסגות לבנות וקרחונים – לא כל יום ישנים במקום גבוה כל כך ממש בלב ההרים.
גובה התחלתי: 1,921 מ’.
נקודת שיא גובה: 2,518 מ’.
עליה מצטברת: 1137 מ’.
ירידה מצטברת: 540 מ’.
מרחק: 15 ק”מ.

יום 4 - בקתת du Col de la Vanoise – בקתת de l'Arpont

אחרי יומיים של עליות וירידות רציניות, היום הזה קל יותר ורובו נמשך לאורך קו הגובה שעל גבול האחו האלפיני הירוק והנוף הגבוה של הסלעים החשופים, עם נופים של הפסגות האלפיניות והקרחונים הלבנים. ההליכה הנוחה תאפשר לנו להנות זמן מה ליד האגמים היפים לאורך הדרך ולחפש את יעל האלפים על המצוקים (שעל מנת לשמור על אוכלוסייתו הוקמה שמורת הונואז ב- 1963). אחרי שנחצה כמה ערוצים שוצפים של מי המסת קרחונים נרד ירידה של כ- 250 מטר אל אחת הבקתות היפות באלפים – בקתת de l’Arpont. לבקתה ששופצה לאחרונה מרפסת ענקית ממנה נשקף נוף מרהיב בה נסגור את היום עם כוס בירה או יין.
גובה התחלתי: 2,518 מ’.
נקודת שיא גובה: 2,564 מ’.
עליה מצטברת: 466 מ’.
ירידה מצטברת: 693 מ’.
מרחק: 14 ק”מ.

יום 5 - בקתת de l'Arpont – בקתת de Plan Sec

נצא דרומה אל היום הארוך ביותר בטרק, בו נחצה ערוצים שוצפים כשלאט לאט ילך וייפתח מולנו הנוף של העמק הגדול שתחתינו. סיכוי טוב שנפגוש כמה רועי צאן ועדרי כבשים בדרך ואם נביט למעלה לשמיים, אולי אפילו נזכה לצפות בפרס, מין נדיר שהושב לשמורה כחלק ממאמצי שימור עולמיים. נסיים בעלייה אחרונה אל אזור מעט יותר מיושב שבחורף משמש גם כאתר סקי קטן ובו יושבת בקתת de Plan Sec המקסימה מעל אגם מלאכותי גדול מאוד.
גובה התחלתי: 2,285 מ’.
נקודת שיא גובה: 2,456 מ’.
עליה מצטברת: 1,014 מ’.
ירידה מצטברת: 990 מ’.
מרחק: 16 ק”מ.

יום 6 - בקתת de Plan Sec – בקתת de L'Orgère

נצא מוקדם כדי להספיק לעלות אל הפס הגבוה ביותר במסלול. נקיף על קו גובה את האגם המלאכותי המרשים ונגיע לתחילת העלייה אל עבר הפס. כשהצמחייה תעלם ונשאר על הסלעים החשופים, נדע שאנחנו אוטוטו מגיעים. עליה מאתגרת אך עם נוף ששווה כל מטר  – הזדמנות אחרונה להיפרד מהנופים הקסומים של אחד הפארקים היפים באירופה. מפה נתחיל בירידה תלולה, נעבור בין בולדרים ענקיים ונסיים כבר בקו היער – בקתת de L’Orgère לידה מחכים לנו הרכבים. נעלה על הרכבים וניקח את הדרך המהירה בחזרה למילנו דרך מנהרה שחוצה את האלפיים מצדם הצרפתי אל צידם האיטלקי ומשם בכביש המהיר לשדה התעופה במילנו.
המראה ממילאנו בשעה 22:55, נחיתה בארץ בשעה 03:40 לפנות בוקר.
גובה התחלתי: 2,314 מ’.
נקודת שיא גובה: 2,918 מ’.
עליה מצטברת: 725 מ’.
ירידה מצטברת: 1,115 מ’.
מרחק: 10.5 ק”מ.

דגשים חשובים:

• עשויים לחול שינויים במסלול כתוצאה ממזג האוויר, הוראת שלטונות ו/או החלטת המדריך.
• מדובר בטיול בדרגת קושי בינונית  – הטרק מתאים למיטבי לכת, נדרש כושר גופני טוב וניסיון קודם של הליכה וטרקים.
• הלינה בבקתות – הלינה בחדרים משותפים, המקלחות והשירותים משותפים, יש מקלחות חמות.  הבקתה מספקת לנו מיטות, מזרונים ושמיכות. אנו נדרשים להביא רק ציפת ליינר דקה וקלה.
כלכלה – את כל הכלכלה במהלך הטרק יספקו לנו הבקתות, איך צורך לסחוב מזון.
• בנוסף לביגוד החם שיש לסחוב בכל טרק (כמו: מעיל פוך, מעיל גשם), נסחוב בתרמיל הגב מעט ביגוד להחלפה (כבר ציינו שאין דרך גישה לבקתות ולא ניתן להגיע עם המזוודות).  אנו נשלח דף ציוד מינימליסטי שמחד יאפשר לכם להחליף מעט ביגוד ומאידך לא יגרום לכם לסחיבת ציוד כבד ומיותר (משקל התרמיל יהיה כ- 8-10 ק”ג בלבד).

עלות

1,750 יורו למשתתף, בקבוצה המונה 12 משתתפים ומעלה (לא כולל טיסות).
* בקבוצה המונה 8-11 משתתפים תוספת של 100 יורו למשתתף.
* תוספת לחדר יחיד במלון במודן – 20 יורו.
** מינימום של 8 משתתפים.

המחיר כולל

• תחבורה – רכבים שכורים בהתאם לצורך (כולל דלק וכבישי אגרה).
• לינות כמפורט בתוכנית.
• כלכלה מלאה בהתאם לתוכנית.
• מדריך ישראלי.
• תשר לנותני שרות מקומיים.

המחיר אינו כולל

• עלות כרטיס הטיסה כ – 400$ (המחיר הסופי יקבע בעת הכרטוס).
• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ ומטען.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט ושאינו מוזכר בסעיף “מחיר הטיול כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי כגון: משקאות קלים, משקאות חריפים וכו’.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

תנאי ביטול

שבועיים ראשונים ממועד ההרשמה ובתנאי שביטול העסקה לא חל בתוך 60 ימים לפני מועד הטיול ובתנאי שטרם נרכש כרטיס הטיסה – ללא דמי ביטול.
עד לרכישת כרטיסי הטיסה – 200$ בלבד.
מרגע רכישת כרטיסי הטיסה ועד 81 ימים לפני היציאה לטיול: 350$ + ביטול כ. הטיסה.
מ- 80 יום ועד 51 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כ. הטיסה.
מ- 50 יום ועד 31 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כ. הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כ. הטיסה.
מ- 14 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + דמי ביטול כ. הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה ותנאי תשלום

1. מקדמה – 2,000 ₪ (באשראי, בעת ההרשמה).
3. יתרת התשלום – 14 יום לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

ההרשמה לטיול תכנס לתוקף רק לאחר מסירת פרטי אשראי!

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי בתשלום אחד. החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות אתה אנו עובדים (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

5 / 5. 108