נחל תמרים הינו אחד מהנחלים היפים ביותר באזור צפון מדבר יהודה, בשל מאפייניו הכוללים את היותו נחל קצר, מרהיב ומרשים, המתגבר על מצוק ההעתקים בסדרה של מספר מפלים גבוהים ומדהימים ביופיים. אנו נגלוש מפלים בגובה 25 מ’, 55 מ’, 60 מ’ ו-45 מ’, על פי סדר הופעתם בטיול שלנו, כאשר מראשו של כל מפל נשקף נוף מרהיב אל ים המלח וארץ מואב שבירדן. מעבר המפלים הללו יתבצע באמצעות טכניקת גלישת צוקים (סנפלינג), כל זאת בליווי והדרכה של מדריכים מקצועיים ומנוסים.

חשוב לדעת כי בין הגלישות ישנן המתנות ומכאן ההמלצה להביא ערכות תה או קפה.

תוכנית הטיול

מסלול מעגלי, המתחיל במטע התמרים של קיבוץ מצפה שלם הממוקם באמצע הדרך בין קלי”ה ומצפה שלם. המסלול עולה במעלה תמרים את מצוק העתקים, טיפוס לא קל של כ- 45 דקות. בראש המעלה תצפית יפה על כל צפון ים המלח ועל הרי מואב שבירדן.
מראש המעלה יורדים לנחל עוד כ- 40-30 דקות ופוגשים במפל הראשון, כ- 25 מ’. מיד לאחריו מפל נוסף, כ- 55 מ’. מתחתית המפל נתקדם מעט אל ראש המפל השלישי והגבוה, כ- 60 מ’ וגם היפה מבין המפלים – גלישה (סנפלינג) בארובה יפה שהתחתרה בגיר הבוהק. עוד הליכה קצרה והגענו למפל האחרון, כ 45 מ’.
מתחתית המפל  האחרון נתקדם בשפך הנחל לסיום המסלול בכביש ים המלח ולחניון.

דגשים חשובים:

• הגעה עצמאית.
• נפגשים במטע התמרים של קיבוץ מצפה שלם ב- 7:00, שעת סיום משוערת 14:30-16:30.
• מסלול אתגרי למיטיבי לכת ואוהבי אתגר.
• מתאים לילדים בני 10 ומעלה בעלי ניסיון בגלישה.
• בין הגלישות ישנן המתנות, לכן מומלץ להביא ערכת קפה, אוכל ונשנושים.

דרגת קושי

הליכה – 2, מסלול קצר כ- 5 ק”מ.
אופי המסלול – 3, מעלה קשה של כשעה וחצי, ירידה תלולה של 20 דק’.
דרוג גלישה – 3+, גלישות ארוכות אך ללא קשיים מיוחדים.
5 = קשה מאוד, 1 = קל מאוד.

עלות

300 ₪ למשתתף (מבוגר וילד מחיר זהה).

תנאי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 80 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ממועד הטיול – מלוא המחיר.

*אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות / קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

**ביטול הטיול מטעם טיולי רדיוס, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

ציוד

תרמיל גב אישי לכל מטייל, 3 ליטר מים (ביום חם 4), כיסוי ראש, נעלי הליכה טובות (לא תותר הליכה וגלישה בסנדלים משום סוג שהוא), כלכלה ליום, כפפות אופנים או עבודה לגלישות (לא חובה), ביגוד מתאים למזג האוויר, פנס ראש (לחירום).

מומלץ – ערכת תה + וופלים/עוגות…

5 / 5. 178