מערת הקולונל היא אחת מעשרות מערות בהר סדום שנוצרו כתוצאה מזרימה של מי גשמים בערוץ קטן שנופל פנימה אל בטן האדמה בפיר שגובהו כ-70 מ’. לשם ביקור במערת הקולונל נטפס על הר סדום ונגלוש דרך הפיר המדהים אל המערה ונחלוף על פני שכבות המלח הרבות. מכאן נמשיך “לזרום” עם ערוץ הנחל אל מפלס ים המלח. אנו ננצל את הערוץ שנוצר כדי לנוע בו ולצאת ממערת הקולונל אל פני השטח תוך זחילה במספר מעברים בודדים. במהלך התנועה במערה נפגוש בתופעות הטבע הייחודיות להר סדום העשוי כולו מלח – נטיפים וזקיפי מלח. ממש בסיום, זחילה קצרה וצפופה במיוחד שקיבלה את הכינוי “לידה מחדש”, תביא אותנו חזרה אל הרכבים.

למה קולונל ומי בכלל היה הקולונל? (תשובות בטיול)

תוכנית הטיול

מערת הקולונל - כולל גלישה של כ- 70 מ'

טיול ייחודי ופחות מטויל, נוף חווארים מרשים באזור ים המלח -הר סדום.

את הטיול נתחיל בכביש ים המלח, מכאן נעלה ונטפס בסדרה של מדרגות – “שביל הסולמות”, לאחר כ- 30 דק’ של טיפוס נעבור לשביל צר שיוביל אותנו אל פתח הפיר.
סנפלינג/ גלישה קצרה של כ- 5 מ’ ואנחנו בראש הפיר העמוק, ומכאן גלישת סנפלינג רצינית של כ-70 מ’ נוספים אל בטן האדמה. לפיר המלח צורה של חרוט סימטרי, הגלישה בו חווייתית ומעט שונה מהגלישות המוכרות.  לאחר שכל הקבוצה תסיים את הגלישות נשמע הסבר קצר על התופעות השונות האופייניות להר סדום – הר מלח,  וכמובן על שום מה “קולונל”. נתקדם בערוץ הנחל, אם בהליכה שפופה ואם בזחילה עד לפתח היציאה,  כאן מחכה לנו זחילה קצרצרה ואחרונה הדורשת מאתנו לצמצם איברים ולהידחק בפתח הצר והנה אנחנו בחוץ… (אל דאגה כולם יוצאים).

דגשים חשובים

נפגש בשעת בוקר מוקדמת, באזור הר סדום. (שעה ונקודה מדויקת בוויז, נשלח לנרשמים).
• הגעה עצמאית.
• שעת סיום משוערת – 14:00-12:00
• מסלול אתגרי למיטיבי לכת וחובבי הסנפלינג, אין צורך בניסיון קודם.
• לא מתאים לבעלי קלסטרופוביה.
גלישה של 70 מ’ !! מתאים החל מגיל 8.
• 
מינימום 12 לקיום הטיול

עלות

350 ש”ח למשתתף.

תנאי ביטול

החל מ- 7 ימים ועד 96 שעות לפני היציאה לטיול – 80 ש”ח.
החל מ- 96 שעות ממועד הטיול – מלוא המחיר.

*אלה דמי הביטול בכל מקרה, גם במקרה שלדעתכם הביטול מוצדק (סיבות רפואיות / קורונה וכו’). דווקא בעתות אלה, אין לנו אפשרות לספוג ביטולים ואין לנו אפשרות לבטל/לקצץ בשכרו של המדריך.
אנו מצדנו נעשה כל מאמץ לאתר מטייל חלופי, במידה וימצא לא יגבו דמי ביטול.

** ביטול הטיול מטעם טיולי רדיוס, מכל סיבה שהיא, לא יגרור חיוב.

הודעת ביטול השתתפות בטיול מצד המטייל תעשה בהודעה בכתב/במייל שתתקבל בחברת “טיולי רדיוס” בשעות וימי העבודה המקובלים – ימים א’- ה’, שאינם חג או ערב חג בארץ או בחו”ל, בשעות העבודה המקובלות, בין השעות 9:00 – 17:00, ולאחר קבלת אישור לכך.

ציוד

ציוד נדרש:

נעליים טובות להליכה (לא תותר הליכה וגלישה בסנדלים מכל סוג שהוא), כובע, פנס ראש + סוללות רזרבה, כפפות אופניים לגלישה (מומלץ מאוד), ביגוד מתאים למזג האוויר, בירכיות (מומלץ מאוד), מים – 3 ליטר, כלכלה ליום, מקל הליכה לטיפוס (למי שרוצה), ביגוד להחלפה ברכב.

1.6 / 5. 17