קוסטה ריקה ופנמה שילוב נהדר של מדינות תוססת, מעניינות הרפתקנית ומלאות תרבות. מדינות בהן אפשרויות הטיול בלתי נדלות. שילבנו בין שלל האפשרויות – טבע, תרבות, והרפתקאות ויחד תפרנו עבורכם טיול מקיף, מגוון וחוויתי שמתאים לקהל הרחב, שימצאו בו עניין אוכלוסיות שונות, בגילאים שונים.
הטיול מלא בעשיה ואין רגע דל. מבטיחים לכם הנאה מטריפה וצרור חוויות בלתי נשכחות.
קראו בעיון את תוכנית הטיול, והצטרפו אלינו לטיול מקסים – קוסטה ריקה ופנמה.

מדריך הטיול

יפורסם בהמשך

תוכנית הטיול

יום 1 – הגעה לקוסטה ריקה – סאן חוזה

הנהג והמדריך שלנו יפגשו אותנו מחוץ לטרמינל. נסע למלון שלנו בסאן חוזה. בהתאם לשעת ההגעה יתאפשר לצאת לסיבוב במרכז העיר. (ארוחת ערב).
לילה בסאן חוזה,  במלון אורולה הולידי אין – חדר סטנדרט.

יום 2 – פואז – לה- פאז – סאן חוזה – מטע קפה דוקה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא להר הגעש פואז. נצפה בלועו העצום המשתרע על פני 1.5 ק”מ. באתר גייזרים מהגדולים בעולם, והר געש פעיל אך בטוח לתצפית. בהמשך – מפלי לה פאז והגנים המרהיבים שבשטחם שוכן מצפה הפרפרים הגדול בעולם, שפע יונקי דבש, תצוגת נחשים, קופים, חתולי בר וגני אורכידאות וחמישה מפלים גדולים.
נמשיך אל עבר מטעי הקפה – נחווה את תהליכי יצור הקפה המשובח של קוסטה ריקה.  (חצי פנסיון).
לילה בסאן חוזה, במלון אורולה הולידי אין – חדר סטנדרט

יום 3 – סאן חוזה – טורטוגרו

מוקדם בבוקר יציאה אל שמורת טורטוגרו. נסיעה עד לנמל  פאבונה / קאניו בלאנקו וממנו ימשיך הסיור בשייט בנהר ובתעלות המקבילות לו עד הגעה לפארק הלאומי טורטוגרו. זה הזמן לצפות מקרוב בחיי הבר. ארוחת צהרים במלון. אחר הצהרים יערך סיור בכפר טורטוגרו הנמצא בשולי הפארק ברצועת אדמה צרה שבין הים והתעלה הראשית.
הכפר ציורי ובו מוסיקת רגאיי שורשית. בשמורה מגוון רחב של בעלי חיים, צבי ים, קופים, תנינים וציפורים מכל הסוגים.
ארוחת הערב במסעדת המלון, לאחריה ערב פנוי.  (פנסיון מלא).
זמן נסיעה משוער כ- 5.5 שעות (כולל ארוחת הבוקר והשייט בסירה).
לילה בפאקירה לודג’ או דומה–  חדר סטנדרט

יום 4 – טורטוגרו –סיור שוקולד בטירימבינה – לנדס אין לאב

מוקדם בבוקר יערך שייט בתעלות לצפייה בחי והצומח החיים בביצת היער.לאחר ארוחת הבוקר יציאה מהחוף הקאריבי לכוון גוואפילס ומשם ללנדס אין לאב בלב יער העננים.
בדרך תיהנו מחווית יער הגשם המתוקה ביותר, עם הסודות העתיקים של ייצור השוקולד. תלמדו על התהליך החל מגילוי השוקולד באמריקה הטרופית ועד לעיבודו למוצר שאנו מכירים היום. עץ הקקאו נחשב לקדוש בתרבויות העתיקות וכ”מתנה מהאלים”, השתמשו בו כמשקה בטקסים דתיים ובזרעיו כמטבע יקר ערך. בסיור בן השעתיים, תלמדו על כל תהליכי הייצור, מהקטיף, הייבוש והטחינה של הזרעים, עד פיתוח המשקה הקדמוני וכמובן תיהנו משוקולד אורגני איכותי. סיור שכולו היסטוריה, תרבות, מסורת וטעם ומכאן נסיעה ללאנדס אין לאב.  (פנסיון מלא).
זמן נסיעה משוער כ- 6 שעות (כולל ארוחת צהריים והשייט בסירה).
לילה במלון לנדס אין לאב – חדר סטנדרט

יום 5 – ראפטינג בריו באלסה – מעיינות חמים באלדי – ארנל

לאחר ארוחת הבוקר, תצאו לראפטינג בדרגה 2-3 בנהר הבלסה, עולם טרופי פראי מתגלה בערוץ העמוק של הנהר והמפלים, חיות אקזוטיות, ציפורים טרופיות והרבה מים.
בהמשך תצאו תצאו לאיזור ארנל הממוקם בחלקו הצפוני של מחוז אלחוואלה (Alajuela) קרוב לגבול עם ניקארגוואה. באיזור תוכלו למצוא מראות נוף מגוונים ומרהיבים. הר הגעש ארנל הוא האתר התיירותי המרכזי. הגשמים הטרופיים מרעננים את האדמה ומותירים אותה לחה וירוקה והעמקים מלאים בצמחייה טבעית, נהרות גדושי מים, מעיינות חמים, לגונות, חיות בר ופארקים לאומיים.
סיום היום במעיינות חמים באלדי לרגיעה והנאה. (חצי פנסיון).
לילה במלון מונטניה דה פוואגו או דומה– חדר סופריור.

יום 6 – קאסונה – סיור בהר הגעש – שייט בפנייאס בלאנקס

לאחר ארוחת הבוקר – לה קאסונה, מקום שופע היסטוריה, תרבות ומסורת. תלמדו על תהליך ייצור הסוכר מלפני 100 שנה, בהמשך נלמד על הפקת הקפה המסורתית הכוללת הכנת טורטיות, שמנת חמוצה, גבינה וקפה. מי שחפץ יוכל להיות משתתף פעיל בהכנת המרכיבים וכמובן להנות מהמטעמים. הטור ממשיך על גבי טרקטור אשר ייקח אתכם למסע חוויתי במסורת הקוסטריקנית, תראו גידולים שונים ותהנו מהייחוד של הכפר הצנוע בהגיעכם לבית הספר יקבלו את פניכם התלמידים שילוו אתכם למקום בו יופיעו לפניכם בריקוד מסורתי.
בהמשך סיור רגלי בפארק הלאומי של ארנל, הכולל עלייה בשביל הטוקאנים עד לנקודת התצפית המרהיבה על הר הגעש ארנל, האגם והמעיינות החמים, לסיום היום שייט בפנייאס בלאנקס לצפייה בבעלי החיים בנהר.  (חצי פנסיון).
לילה במלון מונטנייה דה פוואגו או דומה–  חדר סופריור.

יום 7 – מונטה ורדה – גשרים תלויים – רכבל – קנופי – סיור לילה

לאחר ארוחת הבקר נצא לאזור סנטה הלנה ומונטה וורדה . נוף מרהיב של מפרץ ניקויה ואיי האזור ילוו אתכם בדרככם לדרך מכוסה יער המכונה “ההר הירוק” (מונטה וורדה).
משנת 1951 חיה במקום קהילת צפון אמריקאים (קווקרים) מבודדת בגובה של 1400 מטר ששמרה על האזור בעזרת אירגונים פרטיים והפכה אותו לשמורה ביולוגית עשירה במערכות אקולוגיות בהן המבקרים נפגשים עם בעלי החיים של סביבה מוגנת זו.
עם ההגעה יציאה למסלול בן 1.9.מייל בתוך היער, במהלכו תמצאו  8 גשרים שונים המרכיבים את מערכת הגשרים של הפארק, אורכם נע בין 170-560 רגל וגובהם הוא בין 40 – 260 רגל
אח”כ מבט ממעוף הציפור על יער העננים, הר הגעש ארנל ומפרץ ניקוייה. הסיור בליווי מדריך דובר אנגלית. ניתן לעצור בכל נקודה לצילום הנוף עוצר הנשימה. חווייה מהנה ובטוחה. הרכבל מסתיים בפלטפורמה הבנוייה בנקודה הגבוהה ביותר ברכס המהווה את קו פרשת המים בין האוקיינוס הפאסיפי והאטלנטי. ובסוף הקנופי – הרפתקאה של מעוף בין הצמרות , דרך כבלים ופלטפורמות.  (חצי פנסיון).
לילה במונטה ורדה, במלון אל אסטבלו או דומה– חדר דלוקס.  

יום 8 – מונטה וורדה – קרוקודילים – מנואל אנטוניו – קטאמרן

לאחר ארוחת הבקר, נצא בנסיעה (כארבע שעות נסיעה) לעבר מנואל אנטוניו שהינו אחד הפארקים הלאומיים המפוארים בקוסטה ריקה על חופיו הלבנים המוקפים גבעות יער ירוקות. בדרך, נעצור  בטארקולס   (Tarcoles) לצפייה קצרה בתנינים מהגשר המפורסם.
כמו שנגיע למנואל אנטוניו, נתארגן בזריזות ליציאה בשייט קטאמרן, נצלול לצפיה במאות דגים צבעוניים, נצפה במופע דולפינים, ולאחר ארוחת צהרים מאוחרת נהנה מהשקיעה במעמקי הים, ונחזור לחוף.  (חצי פנסיון).
לילה במלון שאנה או דומה–  חדר סופריור.

יום 9 – טיול חופים – שייט קופים – סיור ווניל

עם בוקר, נצא לחוף המטריף של מנואל אנטוניו נטעם מהמשקה הלאומי הקוסטריקאני ומכאן נמשיך לשייט מרתק מרתק באיי דאמאס ((Damas Island לצפייה והאכלת קופים בליווי רובן, מדריך יוצא דופן המכונה האבא של הקופים. רובן “מדבר” את שפת הקופים, קורא להם בשמותיהם ומאפשר לכם מפגש אינטימי ומיוחד אתם.
אח”כ סיור בגנים הבוטניים ובגני התבלין של חוות ווילה ואינילה, שהינו חוויה ייחודית המעניקה למבקר הזדמנות להנות וללמוד אודות יער הגשם והצמחייה המקומית.  החווה נמצאת כ-10 דקות מקפוס והפארק הלאומי מנואל אנטוניו. חוות ואינילה הינה מעבדה חקלאית טרופית  ובמהלך הסיור נחשף המבקר לארומה ולמראות התבלינים – ווניל, תבלינים טרופיים, קקאו, תמציות שמן, צמחי תבלין וצמחי עיטור  וכן לתהליכים חקלאיים כמו זיבול, גידול חיות, חקלאות רפואית, ייבוש צמחי תבלין, הזנת צמחים והפקת תה ייחודי למניעת מחלות.
לילה במנואל אנטוניו, במלון שאנה או דומה – חדר סופריור.  (חצי פנסיון).

יום 10 – שדה"ת סאן חוזה – פנמה

חזרה לנמל התעופה בסאן חוזה בהתאם למועד הטיסה ומשם יציאה בטיסה לפנמה סיטי.  (חצי פנסיון).
הערה: יש להגיע לדלפקי חברת התעופה, כשעתיים לפני מועד הטיסה
לילה במלון טריפ פנמה סנטרו או דומה – חדר סטנדרט.

יום 11 – הרכבת לפורטבלו – תצפית על תעלת פנמה – סאן לורנצו – Causeway

מוקדם בבוקר יציאה ברכבת אל  פורטו בלו שהינה עיר נמל ואחת הערים החשובות באמריקה בתקופתה הקולוניאלית הספרדים ניצלו את נמלה הטבעי בצפונו של מיצר פנמה, כדי לשלוח לאירופה את אוצרותיה של אמריקה הדרומית. ע”פ האגדה, קיבלה העיר את שמה  ע”י כריסטופר קולומבוס שהגיע אל העיר  ב 2 לנובמבר  1502 ובהתפעלו מיפי המפרץ קרא לו פורטובלו וכך הוענק לעיר שמה . החל מהקמתה ועד המאה ה-18 שימשה העיר כאחד מנמליו החשובים ביותר של צי האינדיאס והייתה נקודת ייצוא חשובה של כסף וזהב מאמריקה לספרד. הסחורה שונעה מהיבשה  לנמל בסירות קטנות בנהר הצ’ארגאס הסמוך. בשל הסחורה הרבה שעברה דרך העיר ואוחסנה בה, היא בוצרה כבר מימיה הראשונים. אך ביצורים אלה לא עמדו לה והיא נכבשה ב- 1668, נבזזה ע”י האנגלים  ונכבשה שוב במלחמת “אוזנו של ג’נקינס” ב- 1739, ע”י אדוארד ורנון. המחאה שנוצרה ברחבי האימפריה הבריטית בעקבות מלחמה זו, הביאה, בין היתר, לקריאת מקומות רבים ברחביה  על שמה של פורטובלו ובהם רחוב פורטובלו בלונדון. נבקר גם במצודת סאן לורנצו הסמוכה שהגנה על העיר ממערב. ביצוריה של העיר ןמצודת סן לורנצו הוכרזו בשנת 1980 כאתר מורשת עולמית.
בדרך עצירה לצפייה לצפייה במחזה המדהים של האוניות החוצות את  תעלת פנמה החשובה והמפורסמת הזו המאפשרת לאוניות ענק עמוסות בסחורה לעבור בה מקצה אחד של כדור הארץ לקצהו השני ובחזרה. נצפה בתהליך המעבר המעניין בין מפלסי המים המשתנים.
בסוף היום נצא אל ה Causeway,  אשר הינם 4 איים קטנים המחוברים ביניהם ע”י סלעים שכינויים ”המעבר של שודדי הים” . אלו הם 4 איים המשמשים כשוברי גלים המגינים על הכניסה הימית לעיר מצד האוקיינוס הפאסיפי.  (חצי פנסיון).
לילה במלון טריפ פנמה סנטרו או דומה – חדר סטנדרט.

יום 12 – ריו צ'ארג'ס ושבט האמברה

מוקדם בבוקר יציאה מפנמה סיטי מזרחה למסע אל הפארק הלאומי צ’ארגס, ליום חוויתי אצל שבט אינדיאני נוסף – האמברה. עם ההגעה לנהר הצ’ארגס ימתינו  בני שבט האמברה החסונים שיקחו אתכם בסירות קאנו אל הכפר האינדיאני. לאחר קבלת הפנים של אנשי הכפר והסברים מפיהם על המקום, יציאה לסיור אל המפל ובסיומו ארוחת צהרים מסורתית  בכפר ,אותה יכינו בנות השבט. לאחר ארוחת הצהריים חזרה  בשייט על הנהר.  (פנסיון מלא).
לילה במלון טריפ פנמה סנטרו או דומה – חדר סטנדרט.

יום 13 – סיור בעיר – לה פינטאדה – סיור ערב קאסקו ויאחו

תחילת היום בסיור בפנמה סיטי בעיר העתיקה (פנמה לה ויאחה) בהמשך, ללה פינטאדה דה פנומון וצפייה בתהליך החקלאי של הפקת הטבק ויצור הסיגרים האיכותיים של פנמה, לאחר כן נתרשם מהכנת הכובעים המפורסמים של פנמה.
לפנות ערב סיור בעיר הקולוניאלית “קאסקו ויאחו” שמוכרת על ידי “אונסקו” כאתר מורשת היסטורי.  (חצי פנסיון).
לילה במלון טריפ פנמה סנטרו או דומה – חדר סטנדרט

יום 14 – איי סאן בלאס ושבט הקונה

מוקדם בבוקר נחצה  בג’יפים את  מיצרי פנמה דרך היער הצפוף בדרך אל השמורה האינדיאנית קונה.לאחר מכן נמשיך בסירה במשך כ- 20 דקות עד שנגיע למקבץ של  כ-378 איים קטנים (“סאן בלאס”) שבגדול מהם, המאוכלס ע”י שבט הקונה  תבלו את היום בהנאה וברוגע בחברת אנשי השבט. שבט הקונה ידוע  באומנות מסורתית של  עיצוב רקמה וצביעת בדים המיוחדת רק להם המכונה  – “לה מולה”.  ארוחת צהרים שתוגש ע”י אנשי המקום מהווה את אחד השיאים של היום.  (פנסיון מלא).
לילה במלון טריפ  פנמה סנטרו או דומה – חדר סטנדרט

יום 15 – ביקור בקאסקו ויאחו – שדה"ת

לאחר ארוחת הבקר נחזור לביקור נוסף בקאסקו ויאחו וברחובותיה הציוריים והבילתי נשכחים.
ניכנס למרקאדו דה מריסקאס נחזה בדוכנים המצעים למחירה את השלל הנהדר היוצא מין היים.
רגע לפני שנצא אל שדה התעופה כל אחד ימצא לו את המסעדה/הדוכן שנראה לו ויוכל את ארוחת הצהרים.  חזרה לנמל התעופה טוקומאן בהתאם למועד הטיסה.
הערה: יש להגיע לדל’פקי חברת התעופה כשעתיים לפני מועד הטיסה.

מועד

מועד הטיול

יפורסם בהמשך

עונה מתאימה

הטיול מתקיים בחודשים נובמבר – אפריל.

עלות

עלות הטיול

2,950$ למשתתף, בקבוצה המונה 15 משתתפים ומעלה + כרטיס טיסה.
3,100$ למשתתף, בקבוצה המונה 10-14 משתתפים + כרטיס טיסה.
*מחיר הטיסה לפי 1,680$ (נכון ל- 15 באפריל).
**תוספת עבור חדר יחיד (רק למי שרוצה או למי שלא ימצא בן/בת זוג) – 600$.

המחיר כולל

• ארוחות בוקר וארוחות ערב  כולל שתיה חמה ומיץ בקנקן (לא כולל שתיה קלה).
• 4 ארוחות צהרים בימים 3, 4, 12, 14.
• תחבורה והסעות כמפורט בתוכנית.
• בתי מלון ברמת תיירות טובה.
• לינות כמפורט.
• מדריך ישראלי.
• מדריך מקומי דובר אנגלית.
• ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ מטעם טיולי רדיוס.

המחיר אינו כולל

• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• ארוחות צהרים (חוץ מארבעה ימים בהם א. צהרים כלולה).
• שתיה, שתיה קלה/אלכוהול.
• טיפים לנותני השירות המקומיים (100$).
• טיסות.
• אשרת יציאה מקוסטה ריקה (29$).
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

*** הטיפים יאספו ביום הטיסה.

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה

הרשמה ותנאי ביטול

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה ראשונה – 1,000 ₪ (בעת ההרשמה).
3. מקדמה שניה – 1,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול.
ניתן לשלם בכרטיס אשראי, צ’קים או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

4. יתרת התשלום– שבועיים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אשת טורס ביזנס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

ישלח למטיילים

0 / 5. 0