טיול בסימן טבע, תרבות ואתגר, שילוב מושלם של חוויה מפתיעה לכל המשפחה.
מגוון אדיר של חיות ילוו אותנו לאורך כל הטיול – איגואנות, צבי מים ענקיים, צפרדעים ופרפרים בשלל צבעים, קופים שיוכלו בננות מכף ידינו ועוד הפתעות…., ניחשף לתופעות טבע כגון הרי געש, יערות גשם טרופי, מעיינות חמים טבעיות, וסיור בשמורת טורטוגרו שמורת הצבים הגדולה בעולם. לכל זה נוסיף מספר פעילויות אתגר (רק למי שיצרה בכך) טיול בין צמרות העצים באמצעות אומגות, סיור גשרים תלויים, רפטינג, טיול סוסים וגם טיול סנפלינג לאמיצים.

טיול יחיד ומיוחד, חוויה ייחודית במדינה טרופית מקסימה, מעמידה סטנדרט גבוה במיוחד לטיולים משפחתיים.

מדריך הטיול

יפורסם בהמשך

תוכנית הטיול

יום 1 – הגעה לסאן חוזה

ננחת בקוסטה ריקה, שם ימתין לנו המדריך המקומי והאוטובוס וניסע לבית המלון במרכז העיר. לילה במלון אורולה אין או דומה – חדר סטנדרד (אורחת ערב במלון).
זמן נסיעה משוער: 20 דקות.

יום 2 – פואס – לה פאז – מטע קפה דוקה

לאחר ארוחת הבוקר במלון, נצא לסיור טבע ראשון, נתחיל בהר הגעש פואז – בלועו העצום של הר הגעש פואז המשתרע על פני 1.5 ק”מ נמצאים גייזרים מהגדולים בעולם. זהו הר געש פעיל אך בטוח לתצפית. בסיום נסע למפלי לה פז והגנים מרהיבים ובשטחם שוכן מצפה הפרפרים הגדול בעולם, שפע יונקי דבש, תצוגת נחשים, קופים, חתולי בר וגני אורכידאות. לאורך שבילי נהר לה- פאז 5 מפלים גדולים. רבים ממטיילנו העירו כי כך דמיינו את קוסטה ריקה – שופעת יערות עד ירוקים יחד עם ציפורים פרחים ופרפרים צבעוניים. את ארוחת הצהרים נאכל במסעדה שבתוך השמורה.
בהמשך, סיור במטעי הקפה – דוקה, (Doka Estate) אחד המותגים המפורסמים במדינה, תקבלו שיעור משעשע על דרכי הגידול והקלייה של הפולים, טעימות מכל סוגי הקפה, וביקור בחנות המפעל בה תוכלו לקנות את הקפה האיכותי של קוסטה ריקה (הסיור מתקיים באנגלית ע”י מדריך מקומי). לילה במלון אורולה אין או דומה – חדר סטנדרד (בוקר, צהרים בלה פאז).

יום 3 – סאן חוזה – טורטוגרו שייט תעלות

מוקדם בבוקר, יציאה אל שמורת טורטוגרו המיוחדת. ארוחת בוקר במסעדה מקומית. משם תמשך הנסיעה עד לנמל מאטינה / קאניו בלאנקו (כ- 6 שעות נסיעה) וממנו ימשיך הסיור בשייט בנהר ובתעלות המקבילות לו עד להגעה לפארק הלאומי טורטוגרו. זה הזמן לצפות מקרוב בחיי הבר. ארוחת צהרים תוגש במלון. אחר הצהרים יערך סיור בכפר טורטוגרו הנמצא בשולי הפארק על רצועת אדמה צרה שבין הים והתעלה הראשית. בכפר ציורי זה החלו שורשי מוסיקת הרגאיי. בשמורה מגוון רחב של בעלי חיים, צבי ים, קופים, תנינים וציפורים מכל הסוגים. ארוחת ערב במסעדת המלון ולאחריה ערב פנוי (בוקר, צהריים, ערב).
זמן נסיעה משוער : סאן חוזה – טורטוגרו – 6 שעות

יום 4 – טורטוגרו – סיור שוקולד בטירימבינה – לאנדס אין לאב

מוקדם בבוקר יערך שייט בתעלות לצפייה בחי ובצומח החיים בביצת היער. לאחר ארוחת הבוקר יציאה מהחוף הקאריבי לכוון גוואפילס. בשעה 13:00 יפגוש אותנו הנהג שלנו ומשם נסע תחילה לסיור בן שעתיים וחצי שיחשוף בפניכם את הסודות של אחד המזונות המוערכים והנחשקים ביותר: השוקולד. דרך יער טירימבינה והגשר התלוי אל העולם של מטעי הקקאו, המוצר יקר הערך ביותר שהביאו האירופאים מהעולם החדש. בזמן ההליכה במטעים ייחשפו בפנינו התרבות וההיסטוריה של גידול וצריכת הקקאו לפני ואחרי התקופה הקולוניאלית. בסיור נחשף לכל שלבי ייצור הפיכת פרי הקקאו לשוקולד: קטיף, ייבוש, טחינה ובישול ונוכל לטעום סוגי שוקולד שונים המוכנים במקום בשיטות מסורתיות. לאחר מכן נסיעה למלון לנדס אין לאב במרכז יער העננים. לילה במלון לנדס אין לאב –חדר סטדנרט (בוקר,צהרים, ערב)
זמן נסיעה משוער: 6 שעות ללא העצירות שבדרך.

יום 5 – קניונינג – רפטינג – קנופי וטרזן (אחר הצהרים)

לאחר ארוחת הבקר נצא לחוויית קניונינג (סנפלינג מפלי מים) המתרחשת בתוך שמורת יער עננים של טבע מגוון וצבעוני: עצי ענק, צמחייה, חיות בר, ציפורים ועוד. מתחילים בהליכה קלה בת 10 דקות המובילה לכבל באורך 150 מ’ המוביל לפלטפורמה הבנויה על עץ, ממנה ירידה בחבל בת 6 מ’ ואח”כ הליכה של 150 מ’ לגשר תלוי, ממנו תתחלנה עוד 4 ירידות נוספות. הראשונה בת 51 מ’ מהגשר אל המפל ואח”כ עוד 3 בתוך מפלי מים שונים בגבהים של, 13, 11 ו-22 מטרים. הסיור ממשיך בהליכה בת 300 מ’ אל אטרקציית ה- “Super Tarzan swing”, נהר הבלסה, על בריכות השחייה הטבעיות שלו ולמפל. חזרה במעלה היער בטרקטור אל נקודת ההתחלה. לאחר מנוחה קצרצרה עם הרבה אדרנלין, נסע אל נקודת התחלת הרפטינג. בדרגה 2-3 בנהר ה”בלסה”, עולם טרופי פראי מתגלה בערוץ העמוק של הנהר והמפלים, חיות אקזוטיות, ציפורים טרופיות והרבה מים. במהלך הטור הפסקת התרעננות בה תתכבדו בפירות טרופיים. לילה במלון לנדס אין לאב – חדר סטדנרט (בקר, ערב).

יום 6 – טרק בריו סלסטה – עץ האיגואנות – ארנל

נקום מוקדם, ניקח איתנו את ארוחת הבוקר והצהרים ארוזות ונצא אל עבר הנהר המיוחד – ריו סלסטה (הנהר הטורקיז), נצטייד במגפיים (נשכיר מגפים בעלות של 10$). מקור צבעו של ריו סלסטה הוא בתגובה כימית של המים ליסודות הכימיים היוצאים מהר הגעש ובהם סידן פחמני וגופרית המתרכזים במקום הנקרא Los Tefideros בו מתרחשת התופעה המדהימה, מסלול הטיול עצמו עובר דרך הר הגעש טנוריו. הטרק ברמת קושי בינונית ונצעד ביער העננים כ- 4-5 שעות, ונעצור בדרך בפינות חמד נתפאל, ננוח, נהנה, ונעשה דרכנו חזרה אל הרכב. מכאן נסע אל העיר לה פורטונה שלמרגלות הר הגעש המפורסם ארנל, כאשר בדרך נעצור ליד “עץ האיגואנות”, אותם נראה מקרוב מאוד. לילה במלון מונטנה דה פואגו –חדר סופריור (בקר וצהרים ארוזות, ערב).
זמן נסיעה משוער: מלאנדס אין לאב לריו סלסטה – שעתיים וחצי , מריו לסטה לארנל – שעתיים וחצי.

יום 7 –סיור בחווה Finca Burio של דון חואן – סיור שוקולד –מפלי לה פורטונה

הבוקר נהנה מחוויה מקומית אותנטית בחוותו של דון חואן. החווה ממוקמת כחמש דקות מהעיר פורטונה, בבעלות דון חואן, חקלאי קוסטה־ריקני העובד בשיטות מסורתיות, מאסטר בגידולים אורגניים, שמבקרים מספרים שרק הפגישה עימו שווה את כל הסיור! דון חואן יוביל אותנו דרך מטעי פירות וירקות אורגניים אקזוטים, מקצתם לא מוכרים, ויספר על השימושים בגידולים אלו בבישול ובתעשייה ויתרונותיהם הבריאותיים. תוכלו לקטוף את הירקות והפירות שירכיבו את ארוחתכם בתום הסיור. החווה עצמה ממוקמת ביער ראשוני יפהפה, המושך באופן טבעי מינים רבים של בעלי כנף וחיות אחרות. בהמשך הסיור נחזה בתהליך המרתק של הכנת ה”גווארו”, משקה חריף המופק מקני סוכר, ובמו ידיכם תכינו ותטעמו את משקה הדולסה המקומי המופק גם הוא ממיצוי קני סוכר.
לאחר מכן נצא לסיור מתוק באיזור הר הגעש ארנל. שם נהנה מחווית יער הגשם המתוקה ביותר, עם הסודות העתיקים של ייצור השוקולד. נלמד על התהליך, החל מגילוי השוקולד באמריקה הטרופית ועד לעיבודו למוצר שאנו מכירים היום. עץ הקקאו נחשב לקדוש בתרבויות העתיקות וכמתנה מהאלים, השתמשו בו כמשקה בטקסים דתיים ובזרעיו כמטבע יקר ערך. בסיור בן השעתיים, נלמד על כל תהליכי הייצור, מהקטיף, הייבוש והטחינה של הזרעים, על פיתוח המשקה הקדמוני וכמובן נהנה משוקולד אורגני איכותי. סיור שכולו היסטוריה, תרבות, מסורת וטעם. לסיום, התרעננות במפלי לה פורטונה, נרד מטה בליווי צמוד אל המים הגועשים בבריכת השחייה המוקפת בסלעי ענק. לילה במלון מונטנה דה פואגו –חדר סופריור (בקר, צהרים, ערב).

יום 8 – ארנל – טרק סרו צ'וטו – מעיינות חמים בלאדי

לאחר ארוחת הבוקר נצא לכבוש את פסגת סארו צ’אטו, האח הצעיר של הר געש ארנל, סיור הליכה “אקסטרימי” למיטיבי לכת בו תוכלו לשחות בלגונה של ההר. את היום הנפלא הזה, נסיים במעיינות חמים באלדי להנאה ורגיעה לאחר היום המאומץ.
לילה במלון מונטנה דה פואגו –חדר סופריור (בוקר וצהרים ארוזות, ערב).

יום 9 – ארנל – מונטה ורדה – רכבל – גשרים תלויים – סיור לילה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה ארוכה אל עבר “היער הירוק” מונטה ורדה. משנת 1951 חיה במקום קהילת צפון אמריקאים (קווקרים) מבודדת בגובה של 1400 מטר ששמרה על האזור בעזרת אירגונים פרטיים והפכה אותו לשמורה ביולוגית עשירה במערכות אקולוגיות בהן המבקרים נפגשים עם בעלי החיים של סביבה מוגנת זו. עם ההגעה נצא למסלול בן 3.2 ק”מ בתוך היער, במהלכו נמצא 8 גשרים שונים המרכיבים את מערכת הגשרים של הפארק, אורכם נע בין 60-190 מ’ וגובהם נע בין 15-19 מ’. אח”כ מבט ממעוף הציפור על יער העננים, הר הגעש ארנל ומפרץ ניקוייה. הסיור בליווי מדריך דובר אנגלית. ניתן לעצור בכל נקודה לצילום הנוף עוצר הנשימה. חווייה מהנה ובטוחה. הרכבל מסתיים בפלטפורמה הבנוייה בנקודה הגבוהה ביותר ברכס המהווה את קו פרשת המים בין האוקיינוס הפאסיפי והאטלנטי. לסיום קנופי – הרפתקאה של מעוף בין הצמרות, דרך כבלים, ופלטפורמות. לאחר רדת החשכה נצא לסיור רגלי ביער ונצפה בחיות שקשה לצפות בהם בשעות היום. לילה במלון אל אסטבלו – חדר דלוקס (בוקר, ערב)
זמן נסיעה משוער: ארבע וחצי שעות.

יום 10 – מונטה ורדה – ספארי קרוקודרילים – סיור חופים

הבקר נצא לכיוון מנואל אנטוניו שהינו אחד הפארקים הלאומיים המפוארים בקוסטה ריקה על חופיו הלבנים המוקפים גבעות יער ירוקות. בדרך, בטארקולס, נעצור לשייט צפייה בתנינים במהלכו תצפו בנפלאות הטבע של קוסטה ריקה, בצמחייה עשירה ובבעלי חיים. מפגש מקרוב עם תנינים מסוגים שונים באורך 5 מטר, ציפורים ושאר אוכלוסיית יער המנגרובים. נמשיך בנסיעה אל מנואל אנטוניו, נתמקם במלון ומי שירצה יצא במאורגן להתרשם מהחופים הנפלאים של המקום נשתה את משקה החופים המקומי ונהנה מהאווירה המקומית האופיינית.
לילה במלון ליריו או דומה – חדר גארדן (בוקר, ערב )
זמן נסיעה משוער: שלוש וחצי שעות.

יום 11 – מנואל אנטוניו – ספארי קופים עם ראפא – שייט קטאמראן

בשעות הבוקר נצא לשייט מרתק באיי דאמאס ((Damas Island לצפייה והאכלת קופים בליווי ראפא, מדריך יוצא דופן המכונה האבא של הקופים. ראפא “מדבר” את שפת הקופים, קורא להם בשמותיהם ומאפשר לכם מפגש אינטימי ומיוחד עם בעלי החיים המיוחדים הללו. בתום הסיור נשוב למנואל אנטוניו וכאן מחכה לנו שייט. תחילת המסע בנמל קפוס במימיו הצלולים של הים הפתוח לאורך חופיו הציוריים של פארק מנואל אנטוניו. דולפינים השוחים סמוך לחרטום ושפע ציפורים הינם חלק מהנוף להנאת המשתתפים. בעת השייט נגלים איים מסתוריים, צוקים וסלעים בצורות ייחודיות הנראים קרובים מספיק כדי לגעת והם מהווים בית לסוגים רבים של ציפורים ועופות מים כמו פליקנים, מגלנים ועוד. ארוחת צהריים מאוחרת תוגש על הספינה. עם רדת השמש ובעת שהיא צובעת את הים בגוונים לוהטים נשוב אל החוף.
לילה במלון ליריו או דומה – חדר גארדן (בוקר, צהרים מאוחרת)

יום 12 – מנואל אנטוניו – חזרה לשדה התעופה

נסיעה לנמל התעופה בסאן חוזה בהתאם למועד הטיסה .
מומלץ להגיע לדלפקי חברת התעופה 3 שעות לפני מועד הטיסה
זמן נסיעה משוער: שלוש שעות.

יום 13 – נחיתה במדריד (שהייה של כ- 11 שעות) והמראה לארץ.

יום 14 – נחיתה בארץ.

מועד

מועד הטיול

יפורסם בהמשך

עונה מתאימה

הטיול מתקיים בחודשים נובמבר-אפריל.

עלות

עלות הטיול

עלות למבוגר בחדר זוגי:
2,250$ למשתתף, בקבוצה המונה 15 משתתפים ומעלה (לא כולל כרטיס טיסה).
*במידה והקבוצה מונה רק 10-14 משתתפים – תוספת של 300$ למשתתף.
*עלות כרטיס הטיסה 1,490$ (נכון ל- 03 בדצמבר 2015, המחיר הסופי נקבע ברגע הכירטוס).
**תוספת לאדם בחר יחיד – 580$.

הנחות:
לילד/ה בגילאים 12-18: הנחה של 200$  (בחדר עם זוג הורים).

לילד/ה מתחת ל- 12: הנחה של 400$ (בחדר עם זוג הורים).
המחירים לילדים בתוקף רק במידה וחולקים את החדר עם זוג הורים!

המחיר כולל

• לינה בבתי מלון בדרגת תיירות טובה.
• חצי פנסיון (כלומר 2 ארוחות ביום) חוץ מבימים של הטיסות.
• בימי הטרק (2 ימים כאלו) ארוחות ארוזות (פיקניק).
• דמי כניסה לכל האתרים והפעילויות המופיעות בתוכנית.
• תחבורה מקומית בהתאם לגודל הקבוצה.
• מדריך ישראלי.
• מדריך מקומי דובר אנגלית.
• תשר לנותני שרות מקומיים.
• ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ מטעם טיולי רדיוס.

המחיר אינו כולל

• טיסות בינ”ל לסאן חוזה. הלוך דרך מדריד. וחזור דרך פנמה ומדריד.
• אשרת יציאה מקוסטה ריקה (30$).
• ארוחות צהרים ו/או ערב בכל יום (עפ”י התוכנית).
• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• שתיה, שתיה קלה/אלכוהול.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה

הרשמה ותנאי תשלום

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה ראשונה – 3,000 ₪ (בעת ההרשמה).
3. מקדמה שניה – 3,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול.
ניתן לשלם בכרטיס אשראי, צ’קים או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

4. יתרת התשלום– שבועיים לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אשת טורס ביזנס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

ישלח למטיילים

5 / 5. 88