הטיול משלב כמה מוקדי עניין מרכזיים:
• במרכז הטיול: חציית מדבר דנאקיל – מדבר חם ונמוך בלב השקע הסורי אפריקאי. במדבר מתגוררים בני שבט האפאר, נוודים על צאנם, שעוסקים גם במלאכת כריית גושי מלח ממישורי המלח האין-סופיים, והעברה שלהם בשיירות גמלים. במדבר מעיינות גופרית חמים, עם שיירי צבעים מרהיבים. הביקור בהר הגעש ארטה-אלה –  ההר התפרץ באמצע ינואר 2017 ושינה פניו, הלוע שאליו ירדנו בעבר כבר לא קיים, השינויים עדיין מתהווים, קיימות התפרצויות חדשות.   אנו מתכוונים לעלות על ההר (מבלי לקחת סיכון מיותר), קבוצות שעלו בפברואר 2017 ובינואר 2018  זכו לראות מראות ותמונות של “פעם בחיים”  (שמענו גם על קבוצות שעלו ולא זכו לראות את ההתפרצויות, קבוצות שחזרו מאוכזבות).
• ביקור בכנסיות של חבל גרלטה, במזרח טגראי. הכנסיות האלה חצובות בסלע במקומות נחבאים על הרי אבן חול גבוהים, ושימשו לפולחן נוצרי, במיסתור, והן מעוטרות באופן מיוחד. בגלל הקושי להגיע אליהן, הן חבויות מעיני התיירות המודרנית.
• שניים מאתריה הקלאסיים-נוצריים של אתיופיה: אקסום ולליבלה. ערים אלה הן שרידים לאמפריות נוצריות קדומות במזרח אפריקה, עם מצבות- אסלות באקסום, וכנסיות חצובות בסלע בלליבלה. בשתי הערים האלה יש עדיין אורח חיים דתי-נוצרי.

מדריך הטיול

אליק שחף

תוכנית הטיול

יום 1 - טיסה לאדיס אבבה - טיסה למקלה

נמריא מנתב”ג בשעה 09:00, נחיתה באדיס אבבה ב- 14:40.  בשעה 17:10 נמשיך בטיסה פנימית לעיר מקלה, נחיתה ב- 18:35 וההעברה למלון.

יום 2 - אגם אפדרה

עם בוקר ביקור קצר בשוק של מקלה, אח”כ נצא בנסיעה ארוכה דרך ארבטי לכיוון האגם המלוח – אפדרה. אנחנו חודרים לשטחם של בני האפאר, שבט של נוודים מוסלמים, “הבדואים” של מדבר האפאר. בדרכנו נבקר במאהל של בני השבט.  נתמקם ללינה על חופו של האגם.

יום 3 - נחדור אל לב המדבר של דנאקיל

נחדור אל לב המדבר של דנאקיל – איזור צחיח עם מופעים רבים של פעילות וולקנית. דנאקיל נמצא בתוך השקע הגדול, וחלקו הגדול נמוך מפני הים. זהו אזור חם ויבש. בכפר קוסוואד נצטייד באישורי כניסה ובמלווה מקומי, ונסע דרך נוף מדבר בזלתי אל הכפר אל-דום, שלרגלי הר הארטה –אלה.  בשל השינויים התכופים על ההר, התוכנית דינמית ותסוכם בזמן אמת בין המדריכים ועפ”י המצב בשטח.  על דעת כולם אין כוונה לקחת סיכונים מיותרים.

יום 4 - כפר חמאד

תוכנית הביקור על ההר תיגזר כאמור מהמצב בשטח. נסע צפונה אל הכפר חמאד- אלה ונתמקם בשוליו ללינה.

יום 5 - אגם אסלה - מחוז טגראי

היום נבקר בדלול, איזור עם מעיינות גפרית מרהיבים, נבקר במישורי המלח הגדולים, שהם שרידים של הצפת ים קדומה, ונגיע אל שוליו של אגם המלח הגדול – אגם אסלה. בני שבט האפאר כורים כאן גושי מלח, ומשווקים אותם בשיירות גמלים גדולות אל הרמה האתיופית. נבקר באזורי הכרייה ונראה את בני האפאר בעבודתם. בשעות אחה”צ נעזוב את המדבר ונעלה בנסיעה אל האזורים הגבוהים של מחוז טגראי. לינה במלון במקלה.

יום 6 - אזור גרלטה

אזור גרלטה עשיר בכנסיות ומנזרים החצובים במרומי ההרים. נבקר בכמה מהכנסיות המיוחדות של האזור, הכנסיות עשירות בציורי קיר. זאת פינה נחבאת ומעניינת של אתיופיה. לינה: אזור גרלטה.

יום 7 - נסיעה לאקסום

נסיעה לאקסום. העיר הייתה בירת האמפריה האקסומית-נוצרית העתיקה, שקיבלה את עול הנצרות במאה הרביעית, ושרדה עד המאה ה -10. מלכי אקסום הנציחו את עצמם באסטלות גדולות, הגבוהות שהאדם העמיד בעולם העתיק. אקסום היא המרכז הדתי-נוצרי החשוב של אתיופיה, ובו הוכתרו כל המלכים  הסלומוניים. נבקר בכנסיית מרים, בפארק האסטלות, בקברם של בני משפחת כלב, ובכתובת התלת-לשונית. לינה: אקסום.

יום 8 - לליבלה

טיסה ב- 11:50 ללליבלה, עיר דתית מיוחדת ומרכז לעולי רגל אתיופים. את לליבלה מייחדות מערכת של כנסיות חצובות בסלע. נבקר בלבירניט הכנסיות החצובות.  לינה: בלליבלה.

יום 9 - טיסה חזור

את הבוקר נקדיש להמשך סיור בכנסיות לליבלה. בצהריים (12:50) טיסה לאדיס אבבה, נחיתה בשעה 15:00, בשעה 16:20 טיסת המשך חזרה ארצה.

נחיתה בארץ בשעה 20:10.

דגשים חשובים:

  • הר הגעש ארטה-אלה התפרץ בינואר 2017. הלוע הפנימי הקודם קרס ולא קיים, את המראות שאותם ראו הקבוצות בשנים 2010-2016 לא ניתן לראות יותר . בהר הגעש הופיעו לועות קטנים חדשים במקומות אחרים, לעיתים במרחק של 1.5 ק”מ מהלוע הישן !. בפברואר 2017 הקבוצה של רדיוס זכתה לראות מחזות ואירועי התפרצות יוצאי דופן (כפי שהחוזרים ציינו: “מראות של פעם בחיים”).  יש בידנו סרטונים עדכניים יותר, גם מינואר 2018 על התפרצויות מדהימות ומהפנטות על ההר.  אנו אופטימיים ומקווים לזכות ולראות מראות שטרם נצפו ושלא יחזרו.  אך יתכן ומסיבות בטיחותיות, גם לא נוכל לעלות אל ההר או נעלה באופן חלקי בלבד, יש להביא זאת בחשבון.
  • במדבר דנאקיל תנאי אקלים קשים. הטמפרטורות ביום הן מעל 35 מעלות, ולכן לדוגמא – את העלייה להר הגעש אנו מתחילים רק לפנות ערב.
  • אין במדבר תשתיות לתיירים, ואין בו מקומות שאפשר להישען עליהם לאספקה, לינה או כלכלה.
  • הטיול בחלקו הראשון, במדבר דנאקיל, מתבצע בתנאי שדה. הלינה היא תחת כיפת השמיים, והאוכל מסופק על ידי טבח המלווה את הטיול.
  • במדבר דנאקיל התחבורה היא בגי’פים טובים וממוזגים (4 בג’יפ) + ג’יפ לוגיסטיקה מלווה. בחלק השני של הטיול התחבורה היא באוטובוס תיירים.
    במקלה, בגרלטה ובלליבלה הלינה היא בבתי מלון “אתיופיים”, הטובים בנמצא, אבל בלי הרבה ציפיות.

מועד הטיול

11-19 בפברואר 2019

עונה מתאימה

הטיול מתקיים בחודשים אוקטובר – נובמבר וגם בפברואר.

עלות

עלות הטיול

3,600$ למשתתף, בקבוצה המונה 20 משתתפים ומעלה.
* תוספת של 200$ למשתתף, בקבוצה המונה 16-19 משתתפים.
* תוספת של 400$ למשתתף, בקבוצה המונה 12-15 משתתפים.
**תוספת ליחיד בחדר – 220$.

המחיר כולל

• כלכלה מלאה החל מערב היום הראשון ועד לבוקר היום האחרון.
• ג’יפים ממוזגים על פי התוכנית (4 בג’יפ), וג’יפ וצוות לוגיסטי מלווה.
• גמלים מלווים לעליה להר געש, אישורי תנועה בדנאקיל, מלווים חמושים.
• ג’יפ נוסף עם חיילים חמושים לתגבור האבטחה (תוספת בעקבות האירוע בינואר 2012***).
• תחבורה כמפורט.
• טלפון לוויני.
• לינות כמפורט.
• מדריך ישראלי – אליק שחף.
• מדריך מקומי דובר אנגלית.
• המחיר כולל כרטיס טיסה. (כרטיס הטיסה חושב לפי 800$)
• ביטוח אחריות מקצועית וצד ג’ מטעם טיולי רדיוס.

המחיר אינו כולל

• ביטוח נסיעות אישי אתגרי כולל חילוץ.
• ויזה לאתיופיה.
• טיפ (10$ ליום למטייל) לנותני השירותים באתיופיה.
• שתיה, שתיה קלה/אלכוהול.
• כל שירות שלא נכלל בתוכן המפורט וב”מחיר כולל”.
• הוצאות בעלות אופי אישי.
• תשר למדריך הישראלי כרצונכם..

תנאי ביטול

מרגע רכישת כרטיסי הטיסה – 250 $ + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 80 יום ועד 50 יום לפני היציאה – 40% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 50 יום ועד 30 יום לפני היציאה – 60% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 30 יום ועד 15 יום לפני היציאה – 80% מעלות הטיול + דמי ביטול כרטיס הטיסה.
מ- 15 יום ועד מועד היציאה – מלוא מחיר הטיול + כרטיס הטיסה.
*דמי הביטול של כרטיסי הטיסה עפ”י תנאי חברת התעופה.

הרשמה

הרשמה ותנאי תשלום

יש לשלוח אלינו:
1. צילום דרכון.
2. מקדמה ראשונה – 3,000 ₪ (בעת ההרשמה באמצעות כרטיס אשראי).
3. מקדמה שניה – 4,000 ₪ 60 יום לפני היציאה לטיול. ניתן לשלם בכרטיס אשראי או העברה בנקאית (פרטים בטופס ההרשמה)
רק לאחר קבלת המקדמות המטייל/ת יחשב כרשום לטיול!

4. יתרת התשלום – 14 יום לפני היציאה לטיול באמצעות כרטיס אשראי (עפ”י מספר המשתתפים).

*תשלום כרטיס הטיסה – התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ב- 3 תשלומים ללא ריבית והצמדה.
החיוב יתבצע ע”י סוכנות הנסיעות שבאמצעותה אנו רוכשים את כרטיסי הטיסה אשת טורס ביזנס (הינו תשלום נפרד מתשלום הטיול וללא הודעה נוספת מראש).
נרכוש את הכרטיסים ברגע שנגיע למינימום משתתפים על מנת להכריז על הטיול כיוצא

*ביטוח נסיעות לחו”ל אתגרי כולל חילוץ יש לרכוש מיד עם הכרזת הטיול כיוצא!! (ראו סעיף 7 בהערות חשובות)

הערות חשובות

הערות

1. המחיר הוא ליוצאים ושבים יחד בטיסות של הקבוצה.
2. יתכן שינוי במחיר הטיול עקב עליה במחירי הדלק של הטיסה ומיסי הנמל.
3. סדר ותוכן הטיול עשוי להשתנות עפ”י החלטת המארגנים עקב אילוצים שונים.
4. עליכם לבדוק במשרד הבריאות או במרפאות מטיילים מהם החיסונים הדרושים ולהתחסן בהתאם להוראות (האחריות לחיסונים היא של המטייל בלבד ולטיולי רדיוס אין כל אחריות בנושא).
5. יש לבדוק שהדרכון בתוקף לפחות 6 חודשים קדימה מיום היציאה לטיול ושנותרו בו לפחות 3 עמודים פנויים.
6. במדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי, אנחנו עושים הכל על מנת שתקבלו את השירותים הטובים ביותר, אך למרות זאת ייתכנו בעיות לא צפויות. (לדוגמא: שביתות לא צפויות, חסימת כבישים, מפולות בדרך, שינוי של מועדי אירועים וכו’). על הנוסעת לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות מסוג זה. אנו נדאג לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שאירועים אלו לא יפגעו במהלך הטיול. כמו כן יש לקחת בחשבון ששירותי הבריאות לא תמיד ברמה לה אנו רגילים בארץ.
7. מיד לאחר שהטיול מוכרז כיוצא, יש לרכוש ביטוח נסיעות (מטען) אתגרי הכולל חילוץ, שייתן לכם כיסוי גם למקרה של ביטול מסיבות בריאותיות מוצדקת וגם לתאונות דרכים, עפ”י כללי הביטוח.
(*המלצה – אנו עובדים עם גושן סוכנות לביטוח, אתם מוזמנים לפנות אליהם באופן ישיר ולהזדהות כמטיילי רדיוס, תזכו ליחס מועדף ומחיר אטרקטיבי  [email protected]או 050-6060111).
8. יש לשלוח העתק ביטוח לרדיוס [email protected] .

ציוד

ישלח למטיילים


הר הגעש ארטה-אלה (שקע דנאקיל) באתיופיה Zoom

הר הגעש ארטה-אלה (שקע דנאקיל) באתיופיה

0 / 5. 0