ים המלח הוא המקום הנמוך ביותר בעולם ומספק חוויה מדהימה של אוצרות טבע ונופים מרהיבים. מסלולי טיול רבים מקיפים אותו ומציעים הכרות עם הפלא של ים המלח ועם אחד המקומות היפים והמיוחדים ביותר בארץ.

מה פוגשים בים המלח והסביבה?

ים ומדבר, נחלים ונאות מדבר, אתרים היסטוריים ונופי חווארים. ים המלח הוא אחד המקומות המיוחדים ביותר בארץ והוא מציע שפע של מסלולי טיולים ואטרקציות כיפיות ומרגשות בסביבתו.
אזור מדבר יהודה וים המלח הוא אזור אידיאלי למטיילים חובבי טבע. קניונים ומצוקים, מפלים ונחלים ואפילו הנהר הסודי מסתתר שם. הטיולים באזור מאפשרים מפגשים מקרוב עם בעלי חיים כמו יעלים ושפני סלע, עם צמחייה אופיינית לאזור ומגוון תופעות טבע.

חלק מהמסלולים מתאימים למיטיבי לכת בשל תנאי השטח והאקלים, אך יש גם מסלולים נהדרים המתאימים למשפחות ולילדים.
אזור זה של ים המלח ומדבר יהודה הוא אחד מהמטוילים ביותר בארץ. באזור ים המלח ועין גדי יש שמורה יפהפייה עם מסלולי טיול בנחלים בהם כל השנה זורמים מים. הנה כמה המלצות למסלולי טיולים בלב הנוף המדברי המרתק של אזור ים המלח.

הפלא של ים המלח

איפה כדאי לטייל באזור ים המלח?

עינות צוקים ועין בוקק
עין בוקק מציע טיול רטוב וכיפי במיוחד. המסלול מתאים למשפחות ותחילתו הוא בחניה של מלונות עין בוקק. לאחר הליכה לא ארוכה מגיעים אל המים. ההליכה ברובה היא במסלול מוצל בתוך מים קרירים הזורמים כל השנה ובין סבך צמחיה מדברית. בהמשך מגיעים לבריכות שכשוך נחמדות ביותר בהם אפשר לגלוש על מגלשות אבן טבעיות וליהנות ממפלונים נעימים ומצננים.

עינות צוקים, היא עין פשחה, זו שמורת טבע יפיפייה שהוקמה על ידי רשות הטבע והגנים. גם פה מוצאים בריכות שכשוך המתאימות למשפחות. המסלול מסומן ומלווה בשלטים והסברים על החי והצומח בשמורה.

טיול לארץ הבולענים

הטיול באזור הבולענים זו אחת החוויות המרגשות ביותר למטיילים בים המלח. הבולענים הם תוצאה של מאפיינים גיאולוגיים ייחודיים של האזור. מפלס המים בים המלח ירד במהלך השנים עקב פעילות של המפעלים באזור ושינויי אקלים והם שהובילו להיווצרותם.

במהלך טיול בולענים הולכים במשטחי ים המלח הנסוגים, על גבי קרקע רווית מלח, לעיתים פריכה או בוצית. עוברים במספר בולענים והולכים ביניהם. הטיול מיועד לאוהבי לכת המסוגלים ללכת בתוואי שטח המשתנה כל יום, רמת הקושי היא קלה. גודלם של הבולענים נע מקטנים יחסית ועד לבולענים שיוצרים אגמים. מרביתם מחזיקים מים מתוקים וניתן לראות את צמחיית הנחלים הצומחת בסמוך אליהם ואת ציפורי המים שבאות לבקר.

קצת בוץ ומלח
ואם כבר ביקור באזור, אי אפשר לוותר על אוצרות ים המלח החבויים במימיו ולאורך חופיו. הבוץ והמלח עשירים במינרלים וידועים ביתרונות הטיפוליים והקוסמטיים שלהם. להתפנק באמבטיות הבוץ המרעננות ולצוף במי ים המלח זו חוויה ייחודית שלא ניתן לשחזר בשום מקום אחר.

מערות קומראן
גן לאומי מערות קומראן הוא אחד האזורים המרתקים באזור. במערות התגלו 928 המגילות הגנוזות ונחשפו שרידי ישוב משנת 150 לפני הספירה, בו התגוררה הכת היהודית קומראן שכונתה גם כת מדבר יהודה. בטיול עוברים בין המערות ומתוודעים לסיפור המרתק של המגילות הגנוזות ושל הכת.

לסיכום, ים המלח והאזור הסובב אותו מתהדרים בנופים מדהימים, חוויות ייחודיות ותגליות ארכאולוגיות מרתקות, המעידות על תרבויות עתיקות אשר שגשגו בו בעבר. מסלולים העוברים במקומות קסומים ואוצרות טבע מרהיבים עוטפים את פלא הטבע של ים המלח, על יופיו ונפלאותיו.