מדבר יהודה הוא אחד האיזורים המרתקים ביותר בארץ ועל כן הוא מקור פורה לתיירות פנים וחוץ כאחד. האיזור הזה לא רק יפה מבחינת הנוף שלו, אלא גם מבחינת ההיסטוריה והאתרים שבו. בין האתרים ניתן למצוא מספר מנזרים בהם ניתן לבקר ובאמצעותם ללמוד על האיזור כולו. אז אם אתם מחפשים מסלול מעניין ורב גוני לטיול הקרוב שלכם- בין אם לבד, כזוג או עם המשפחה: אנחנו פה בשביל לספר לכם על מנזרים במדבר יהודה.

רקע על מדבר יהודה

מדבר יהודה הוא אזור מדברי שנמצא באיזור יהודה ושומרון. איזור זה ידוע מאוד בזכות נוף המדבר הצחיח, הצמחייה שלו, והאתרים ההיסטוריים שממוקמים בו. באיזור אקלים מדברי אבל ניתן למצוא גם כמה נחלים ונקיקים. במדבר יהודה יש שלל מסלולי טיולים וניתן להגיע אליהם בקלות מירושלים או מהמרכז.

כל המידע על מנזרים במדבר יהודה

אחת מהאטרקציות המעניינות ביותר באיזור היא מנזרים במדבר יהודה. מדובר באתרים יפהפיים שיכולים להזכיר להם סרטי אבירים ודרקונים. אז איזה מנזרים במדבר יהודה שווים ביקור?

מנזר סנט ג’ורג’

בין יריחו לירושלים, ממש באמצע, תוכלו למצוא את מנזר סנט ג’ורג’, שוהא מנזר יווני אורתודוקסי. מנזר זה, שלו יש היסטוריה של אלפי שנים, בנוי על צלע של אחד מהערוצים של נחל פרת היפהפה. את המנזר בנו מספר נזירים בודדים שהגיעו מסוריה לפני מאות שנים. כיום ניתן למצוא בו כמה נזירים שעדייין מתגוררים בו ומתפעלים את המקום.
המבנה של המנזר הוא יפה במיוחד. קיימים בו שלושה מפלסים כשלכל אחד מהם יש את הייחוד שלו. במפלס העליון תוכלו למצוא כנסיה ציורית וגדולה שמזכירה כנסיות ישנות באירופה. בקומה השנייה יש עוד כמה כנסיות קטנות, את החדרים של הנזירים שמתגוררים במקום ואת מגדל הפעמונים המפורסם. בקומה התחתונה תמצאו את קברי הנזירים שחיו שם עד יום מותם ועל כן נקברו שם.
באיזור מנזר סנט ג’ורג’ תוכלו למצוא נקודת תצפית יפה ובו צלב ענק. רצוי לעצור שם, להתרענן ולצלם כמה תמונות של הנוף.

מנזר מרסבא- ליד הר מונטר

מתוך מנזרים במדבר יהודה, מנזר מרסבא זה המנזר המוכר והיפה ביותר. מדובר במנזר יווני אורתודקסי שנקרא על שם סבאס, שהיה נזיר בתקופה הביזנטית. המנזר בנוי בקצה נחל קדרון ומתבלט מאוד בנוף המדברי. במנזר גרים לא יותר מ-20 נזירים בעלי אורח חיים סגפני מאוד ובשתיקה כמעט מוחלטת. לא תוכלו למצוא במנזר חשמל או אינטרנט!
כדי לקבל תצפית מדהימה במיוחד על מנזר מרסאבא, כדאי לעלות אל הר מונטר. הר מונטר, או בשמו המוכר יותר ג’בל מונטר, הוא הר שממנו ניתן לצפות בנוף מדברי מהמם. כדי להגיע אל הר מונטר יש לעקוב אחר השילוט ולעלות בשביל עד לפסגתו.

מנזר אותימיוס

אם אתם מחפשים מנזרים במדבר יהודה שנשמרו ממש טוב- מנזר אותימיוס הוא בשבילכם. מדובר באוסף שרידים של מנזר מהתקופה הביזנטית, שנוסד במאה החמישית לספירה. אותימיוס היה מהנזירים הראשונים במדבר יהודה והוא הקים אותו. זהו אחד מהמנזרים הראשונים שהוקמו בעולם הנצרות. באיזור זה ניתן לסייר במשך זמן מה כדי לצפות בכל העתיקות.

לסיכומו של דבר

קיימים שלל אתרים מדהימים לבקר בהם במדבר יהודה, ביניהם מנזרים יפהפיים ונוף עוצר נשימה. אם אתם מחפשים טיולים מאורגנים בארץ שמגיעים לאתרים השונים, מומלצים לבדוק את הטיולים של רדיוס. רדיוס היא חברת טיולים שמציעה שלל טיולים מאורגנים מסוגים שונים שמובלים על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחום ההדרכה. מוזמנים לבדוק על הטיולים השונים ולפנות אל רדיוס לכל שאלה!