לטיול ברחבי הטבע יש השפעה כמעט קסומה, כזו המאפשרת לנו לשים בצד את כל החששות או הדאגות של חיי היום-יום ולצאת למסע שתכליתו היא התחברות לכל אשר מקיף אותנו ולהבנה שקיים עולם עצום מחוץ לבועה הפרטית של כל אחת ואחד מאתנו.

הטיול בשביל ישראל נתפס לישראלים רבים כטיול אחרי צבא, אשר יש לצאת אליו בשיא הכושר וכאשר החיים מאפשרים לנו להתפנות למשך זמן ארוך, אך עם השנים הטיול המוכר הופך להיות חלומם של רבים השואלים את עצמם האם הם מסוגלים לבצע את הטיול? איך יוכלו להתפנות עבורו? מה יש לשאת בתרמיל וכיצד לסחוב את כל הציוד? 

לכן, במאמר הקרוב נרחיב על איך באמצעות ‘טיולי רדיוס’ תוכלו גם אתם, מיטיבי הלכת המבוגרים – בעלי המשפחות והקריירה, לקחת חלק במגוון מסלולים בדגש על שביל ישראל, כאשר שום דבר מהחוויה הקסומה לא נחסך מכם!

למידע על שביל ישראל וקבוצות טיולים קרובות לחצו כאן.

 

מה ההבדל בין מטייל צעיר למטייל מבוגר?

כאשר נער מסיים תיכון או משתחרר מהצבא, בדרך כלל עדיין אין לו מחויבויות רבות, ללא משפחה וילדים שצריך לדאוג להם, ללא קריירה המחייבת אותו להגיע בכל בוקר לעבודה, והזרם מושך אותו לטייל טיול ארוך – זהו פרק הזמן בחיים שהחיים עוד לא החלו. נוסיף על זה את הכושר הרב שיש לחלק מהצעירים המקל עליהם בנשיאת תרמיל כבד.

מספר שנים אחרי אותו טיול, רוב האנשים מתיישבים, מתמסדים, מקימים משפחה, מתחייבים לעבודה ולמרות שכל מה שהם עושים מצטבר ל- 843 שעות ביממה, הדבר שהכי חסר להם הוא זמן.

כמובן שככל שהזמן עובר, כך גם קשה יותר למי שאינו מתורגל לשאת משא כבד או לצעוד מרחק רב, וחלום הטיול הארוך מתרחק יותר ויותר.

הבדל נוסף וחשוב בין הציבור הצעיר למבוגר הוא הבשלות והחיפוש אחר ערך מוסף. לא פעם אנו שומעים מטיילים צעירים המתעסקים במרחק הצעידה ומולם המטיילים המבוגרים מתעניינים בדרך ובנופים.

מטיילים צעירים שמאבדים את הדרך חווים זאת כהרפתקה, אך למבוגרים לעיתים מדובר באתגר נפשי.

ומה בנוגע לשאלה “מה אנחנו רואים פה”? עם הבגרות יש עניין בללמוד על המקום בו אנו מטיילים ואנו מבקשים לשמוע הדרכה.

 

מה כוללת ההדרכה במסגרת טיול בשביל ישראל למבוגרים?

‘טיולי רדיוס’ מתמחה בטיולים רגליים למיטיבי לכת בארץ ובעולם והמדריכים שלנו מנוסים מאד ובעלי ידע רב שהם מבקשים לחלוק אתכם. חילקנו את שביל ישראל למקטעי הליכה בני כ- 24-17 ק”מ ביום לפי תוואי הדרך ואנו יוצאים באופן חודשי לטיול רגלי בן יום או מספר ימים.

טיולי יום מתחילים בבוקר בתחילת המקטע ואנו נדרשים לשאת עלינו מעט ציוד שיספק את צרכינו במהלך הטיול.

המדריך מוביל את הקבוצה בדרך ומנהל את ההפסקות וההדרכות לאורך היום תוך שמירה על הקבוצה יחד וסיוע בקטעים מאתגרים.

טיולים רב יומיים דורשים מאתנו להיערך באופן מעט שונה.

יש ציוד רב יותר, מזון ומים צריכים ללוות אותנו בשטח ומי שאינו ערוך לשאת משקל רב יראה את צוות המנהלה שלנו כמלאכים שנשלחו אליו מן ההרים.

הטיול מתקיים עם תיקי יום קלים על הגב ושאר הציוד ייכנס לשטח עם רכב מנהלה.

הלינה בחניון הלילה היא באוהלים וארוחת הערב, כמו גם ארוחת הבוקר מתבשלת בשטח ומשאירה אותנו שבעים ומרוצים לקראת יום הטיול הבא.

הטיולים הרב יומיים שלנו מלווים גם בהסעה, כך שההגעה והחזרה לטיול הופכים קלים יותר ומשאירים אתכם פנויים להתרגש מהטיול ומהחוויה שזה עתה עברנו. בטיול תפגשו מטיילים כמוכם המבקשים להגשים את חלום הטיול בארץ ותתחברו עם אנשים טובים בתוך נופי בראשית הקושרים אנשים בקשר עמוק.

 

להישאר מחוברים לשטח ולשביל ישראל

יתרון משמעותי נוסף שנלווה ליציאה לשביל ישראל עם חברת טיולי רדיוס, הוא הידע הרב שנצבר אצלנו במרוצת השנים בנוגע לטיולי שטח ולהתאמת הטיול לתנאים ולמזג האוויר.

הצוות שלנו מורכב מאנשי שטח מיומנים ומטיילים מנוסים שיקבלו את ההחלטות הנכונות על מנת לתת לכם את החוויה הטובה ביותר ומבלי להתפשר על בטיחות במהלך הטיול.

אנו עוקבים אחר השינויים החלים בשביל ישראל לעיתים תכופות ומתאימים את החלוקה שלנו בהתאם.

היכרותנו עם השביל תעזור לנו לתאר לכם את המקטעים באופן מדויק וכך תוכלו לקבל החלטות המתאימות לצורכיכם וליכולותיכם בנוגע להצטרפותכם.

 

אל תתנו לגיל הפנסיה להפוך מכשול!

כמו שבטח שמתם לב, היציאה לשביל ישראל אמנם עלולה להיראות מורכבת יותר בגיל מבוגר, אך היא לחלוטין אפשרית וברת ביצוע כאשר מבצעים את ההתאמות ההכרחיות, אלו שמורידות מכם את רף הדאגה וההתעסקות, כאשר כל הצרכים הקטנים שנלווים ליציאה לחיק הטבע מקבלים מענה.

קהל המטיילים שלנו נע בין גילאי 30 לגילאי 80 ולפעמים מצטרפים אף בני נוער, כאשר כולם מיטיבי לכת. כל אחד מוצא את הטיולים המתאימים לו ואת השותפים לטיולים שהוא נהנה לטייל איתם. תמיד נחמד לראות את המטיילים החדשים שלנו מתפלאים מהוותיקים שחזקים יותר מהם.

אנחנו בטיולי רדיוס מזמינים אתכם להצטרף פנסיונרים יקרים! להצטרף לקבוצות הגיל השלישי, קבוצות נשים ומשפחות לשביל ישראל לפנסיונרים ולעוד טיולים מאורגנים בארץ , כאלו המותאמים במיוחד לכם ולצרכים שלכם, ובעיקר קוראים לכם לא לתת לגיל להפוך למכשול, כאשר השביל מחכה לכם, ללא הבדלי גיל!